Laatuaikaa aviomiehelle: Porvoo vol. 1

Voi luoja, mistä miä alottaisin?! Takana on niiiiin mahtava viikonloppu, että sen tiivistäminen postaukseksi on työlästä. 

Markolla oli 33v.-synttärit viime viikon alussa. Olen kova tyttö järjestämään yllätyksiä lähimmilleni, mutta surkea pitämään salaisuuksia. Olin More to love-Pepin inspiroimana varannut meille Porvoon vanhasta kaupungista hotellihuoneen yhdeksi yöksi, ja tehnyt pöytävarauksen Timbaaliin lauantaille. 

Sinnittelin ja taistelin itseni kanssa koko viime viikon, ja sain kuin sainkin pidettyä synttäriyllätyksen salaisuutena lauantai-aamuun asti. Näin koko yön unia lähdöstä, siitä että myöhästytään bussista ja siitä että saan vihdoin kertoa yllätykseni, ja kun Marko heräsi vessaan ekan kerran aamulla, koin että nyt aikani on koittanut. Marko raahusti vessasta takaisin sänkyyn toinen silmä kiinni, ja koska oli ihan valoisaa, arvelin kellon lähentelevän jo kahdeksaa. Nyppäisin korvatulpan Markon korvasta ja kuiskasin ”Mulla on sulle yllätys!” Marko suhahti takaisin että ”SHH! Nyt nukutaan vielä!”

Olin vähän pettynyt ja kysyin että eikö sitä kiinnosta mikä ylläri mulla on, ja vastaus oli että ei vielä tähän aikaan. Kello oli tosiaan vasta puoli seitsemän. Sain unenpäästä kiinni (uskomaton suoritus siinä jännityksessä) vielä pariksi tunniksi ja kahdeksan jälkeen sain viimein kertoa salaisuuteni synttärisankarille.

porvoo_001v.jpg

Tarkoitus oli siis mennä bussilla Porvooseen, ottaa taksi vanhaan kaupunkiin, viedä kamat hotellille säilöön, käydä syömässä porkkanakakkua Cafe Helmessä, kirjautua kahdelta hotelliin, lötsiä huoneessa ja käydä ostoksilla putiikeissa. Sitten illalla syömään Timbaaliin ja sunnuntaina kahdeltatoista kotiin bussilla. 

porvoo_002v-horz.jpg

Lähdön hetkestä muodostui melko katastrofaalinen, kun olin muistanut, että bussi lähtee Karhulasta 11.15. Kello oli tasan ja vedettiin just rotsia niskaan kun vilkaisin ihan varmuuden vuoksi lippuja, joissa komeili lähtöaikana 11.05!!!!!!! AAAARGH!! Onneksi naapurin Laura oli lähtökuopissaan valmiina jo heittämään meitä linskille, ja kerettiin oikein hyvin bussiin. 

porvoo_006v.jpg

Reissukassit valmiina ovenpielessä… 

28157_10151500486095349_631950706_n.jpg

.. ja reissuroopet bussissa matkalla Porvoota kohti.

Meidän hotelliksi olin valinnut pienen ja laadukkaan Pariisin Villen, lähinnä sen sisustuksen ja sijainnin takia. Huone oli kaunis ja maulla (ja Laura Ashleyllä) sisustettu, ja jokaisessa hotellin kymmenessä huoneessa oli sekä olo- että makuuhuone. Meitä odotti myös pieni Laura Ashley-lahja sängyllä, ja Pienen suklaatehtaan kohvehteja peilitarjottimen päällä. 

porvoo_007v.jpg

porvoo_051v-horz.jpg

porvoo_052v.jpg

porvoo_048v.jpg

.. minähän olin tietysti kerennyt jo rohmuamaan omani kuvanottovaiheessa.

porvoo_008v-vert.jpg

Nälkä kurni vatsassa, joten kipaistiin korttelin toiselle puolelle Cafe Helmeen. Äiti on joskus tutustuttanu mut tähän ihanaan, idylliseen pikkukahvilaan, josta saa maailman parasta porkkanakakkua (ja teetä!).  

helmi.jpg

porvoo_012v.jpg

porvoo_016v-vert.jpg

Me syötiin runsaat (vähän modifioidut) toast Skagenit (NAM!! <3) ja sitten ne porkkanakakut. Voi luoja… 

porvoo_019v-horz.jpg

Teen sekaan laitoin vadelmahilloa ja vähän hunajaa, ja se maistui supermakoisalta <3

porvoo_023v-vert.jpg

… ja miä en ees koskaan juo teetä! (en tykkää kuumista juomista yhtään)

porvoo_026v.jpg

riimikko.jpg

riimikko2.jpg

Porvoonreissu ei ole mitään ilman visiittiä maailman suloisimmassa lelukaupassa. Vietiin tuliaisia Lenin naperoille ja ostinpa itsellenikin jotain nostalgista. Siitä ja tuliaisista lisää myöhemmin.

Seuraavassa postauksessa vähän lisää shoppailua… Stay tuned <3

Suhteet Ruoka ja juoma Rakkaus Matkat

Kerrataanpa lähiaikoja…

Me käytiin tässä pari viikkoa sitten Lenin kanssa eräässä paikallisessa vanhan tavaran kaupassa. Ollin Onni on auki ainoastaan sunnuntaisin ja sovittaessa, joten sinne kerkeäminen on harvinaista herkkua. Kama on melko tyyristä, mutta sieltä voi tehdä vaikka kuinka ihania löytöjä, varsinkin huonekalupuolelta <3 

Siellä myydään myös tosi tyylikkäitä asusteita, niinkuin nyt nämä alla nähtävät Stig Dog-lasit. Itsehän näytän ne päässä enemmän hämmästyneeltä Urkelilta…

blogi_001v-vert.jpg

Leni oli etsimässä pöytää, ja minä roikuin kannoilla tarkastellen mahdollisia uusia rekvisiittahankintoja valokuvaushommiin.blogi_004vv.jpg

Matka-arkkuun ois kiva istuttaa vauvoja <3

blogi_006vv.jpg

Mitään ei sitten loppujenlopuksi lähtenyt mukaan, vaikka sielu itki monenkin ihanan huonekalun perään pois ajaessani. Nyt on vaan pakko säästää reissuun!

Reilu viikko sitten juhlistettiin rytinällä kahden mun ystävän kolmekymppisiä. Pojat olivat panostaneet juhliin niin täysillä, että pyhät lupaukseni selvinpäin bileissä vierailemisesta haihtuivat savuna ilmaan ja kreisibailasin yömyöhään viinin voimin! Tämännäköisenä olin liikenteessä: 

blogi_008vv.jpg

555158_10151511852741183_1752321578_n.jpg

Ihana Nelli <3 Oltiin vierekkäin kuin dominokeksi 😀

532999_10151458361890349_1059431266_n.jpg

Kattokaa nyt hei noita puitteita, Kotkan isoin diskopallo saletisti! 😀 kuva on otettu iiihan juhlien alkutohinoissa, oli siellä meidän lisäksi muitakin bilettämässä 😀

Tulevaa häämatkaa ajatellen tilasin Henkkamaukalta ihanan, mustan maksimekon ja muutaman muun tarpeellisuuden:

blogi_024vvv.jpg

Huomasin myös tänään siellä surffaillessani, että bikineitä saa nykyään koossa 80 ja 85D!! Hurraa, jättikannuisetkin saavat nykyään H&M:n kivoja biksuyläosia!

Allaoleva jakku on söpö vaihtoehto ainaiselle mustalle ja harmaalle työvaatteelle kesän kuvauskeikoilla.

blogi_025vvv.jpg

blogi_019vv.jpg

blogi_021v.jpg

blogi_012vv.jpg

Tota rusettisormusta oon käyny kuolaamassa vaikka satamonta kertaa, ja viimein klikkailin sen ostoskoriin tositarkoituksella. Se on IHANA <3

Btw, mulla on huomenna kampaaja! Hurraa!! Mun juurikasvu on valehtelematta kakskytsenttinen 😀 Näytän siltä kuin joku olisi kaatanut tuhkaa mun päähän! Tulossa kesätukkaa, jotain tällaista:

ff4583445d976d448e13af80143b5782.jpg

18bf6113e3f98619c11d810ce85ab4cf.jpg

Iih! <3

Muoti Oma elämä Ystävät ja perhe Trendit