Kuvia matkan varrelta…

Rrrrakastan vanhojen valokuvien katselua! Mun ei edes itse tarvi olla niissä, vaan mun suurimpia huvituksia esim. ystävälläni Nellillä vieraillessani on selata sen vanhoja valokuvakansioita. Kahlaan innolla läpi myös blogien vanhoille kuville pyhitettyjä postauksia, ja nyt seuraakin nolo tunnustus: Lilyn ansioitunut kauneuspalstan pitäjä Saara Sarvas oli minulle tuttu jo kauan ennen blogimaailmaa, sillä häpeilemättä stalkkasin Saaraa irc-galleriassa 😀 Ei helvata miten kamalalta toi kuulostaa, mutta siis puolustuksekseni perustelen asian sillä, että Saaralla oli galleriassa aina ihan törkyhienoja, pääosin järkkärillä otettuja kuvia ja mielikuvituksellisia meikkejä ja kuva-asetelmia. Valokuvaus kiinnosti mua jo silloin ja siksi Saaran kuvat vetivät puoleensa.

Ajattelin siksi raottaa vähän omaa menneisyyttäni kuvien muodossa. Enjoy! 🙂

1986-1992

184039_10150099279760349_8320906_n.jpg

182004_10150099279960349_7180936_n.jpg

215683_10150168806910349_2042835_n.jpg

Isi <3

1992-2001

217059_10150168807045349_372225_n.jpg

Milka ekaluokkalainen Korkeakosken ala-asteen pihalla… Mageet purkkarit..

183261_10150099279520349_2721705_n.jpg

Tässä ollaan Serenassa ja ton enempää en sitten kastautunutkaan koko päivänä…

216055_10150168807150349_4225001_n.jpg

Mun serkku Emmi-Riikka ja ite, mummi on kihartanu mun hiuksia näköjään…

2001-2005 

181930_10150099279230349_3885876_n.jpg

Ihana teinipissis Tallinnanlaivalla 14-vuotiaana 🙂

222531_10150168806990349_4212807_n.jpg

15-vuotias ateisti rippilapsi… pakanaluonteestani huolimatta riparilla oli niin kivaa, että veri veti isoskoulutuksiin. Seuraava kuva onkin isosvuosilta:

168755_10150095809195349_868615_n.jpg

Höyteri, isot haisevat lattiatyynyt ja jöntsä (rahkanomainen jälkiruoka, joka yhdistettynä hiivaleipään oli tappavaa vatsan toiminnalle :D)

182679_10150095809600349_8248281_n.jpg

Tämä on se kuva johon vertaan aina nykyistä itseäni, ja kauhistelen kuinka hoikka olenkaan ollut tuolloin. Ikää minulla on 16 vuotta ja painoin ehkä 52kg..

420170_10150576380515349_1912434379_n.jpg

Kuvassa oleva päivämäärä on väärin, luulisin että tässä ollaan ehkä 17-vuotiaita, vedoten tohon karmeeseen keltaseen verkkatakkiin. Puolustuksekseni voin sanoa että ollaan tässä kuvassa mun kaverin Miikan mökillä ja ei siellä muutkaan pukeutunu ykkösiin.. 

428072_10150576382725349_425530252_n.jpg

Martha-murunen ja pissiskuvien aatelia edustava otos vuodelta 2003…

427293_10150576378090349_1958546452_n.jpg

Miks likanen paita, miks? Toi oli muuten mun elämäni karmein tukkatyyli! Jopa lapsuuden pottakampaukset meni ton edelle! Oon tässä ehkä lukion tokalla…

2006-> nykyhetki

Vuonna 2006 mun elämä muuttui täysin. Erosin mun pitkäaikaisesta poikaystävästä, jonka kanssa olin ollut 16-vuotiaasta asti ja muutin pois yhteisestä kämpästä takaisin äitin helmoihin hetkeksi. Värjäsin hiukset vaaleiksi ja tapasin muutaman uuden ihmisen (Toni, Nelli, Mikko, Saila…<3) jotka avas mulle oven ihan uudenlaisiin juttuihin. Kävin ekaa kertaa festareilla ja vietin muutenkin yhden elämäni parhaimmista kesistä! Kiitos murut <3

426854_10150576376050349_399497484_n.jpg

44973140.jpg

47518318.jpg

Äitin luota muutin kimppaan ystäväni Marthan kanssa keskustaan, ylläolevassa kuvassa tervehenkiset, urheilulliset nuoret välipalalla koris- ja karatepaidoissaan 😀

bepop_048.jpg

img_2756.jpg

Himoksen juhannusfestarit -06 ja lääkärikuteet (oli muuten vähän paskaset kotimatkalla :D)

img_2771.jpg

Tohtorit hoiti monta alkoholivajetta noiden festareiden aikana…

Loppuvuodesta 2006 lähdin kaverini Kaakan kanssa paikallisen baarin pikkujouluihin (hyvin pitkälti pakotettuna) yhtenä sunnuntai-iltana.. Sieltä minut bongasi pitkä, hoikka ja syötävän suloinen futaripoika, tarjosi mulle shotin ja pussasi mua hyvästiksi kun lähdin vastahakoisesti kotiin puolenyön aikaan. Se poika on nyt mun aviomies. 

Mua harmittaa kun mulla ei oo enempää teiniaikojen kuvia, mutta filmikameran raahaaminen paikasta toiseen oli viimeisenä mielessä.. Jälkeenpäin kun ajattelee ni varmaan toisaalta ihan hyvä ettei kaikilta hulluilta reissuilta ole kuvatodisteita 😀 

Haastankin nyt kaikki teidät paljastamaan omat nolot/ei niin nolot kuvanne menneisyydestä, koska mikään ei ole yhtä hauskaa kuin niiden pläräily 🙂

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Höpsöä

Pakollinen täytepostaus..

Me ollaan menossa jouluksi Pyhtäälle. Koin nuorena jonkunasteista antipatiaa Pyhtäätä, Haminaa ja Tavastilaa kohtaan, mutta nyt huomaan etsiväni kyseisistä paikoista kivoja taloja jonne voitais muuttaa. No en ehkä Haminaan…

Äiti jokatapauksessa täyttää tänä vuonna viiskytä, ja sen kunniaksi se vuokrasi Pyhtäältä Skitunäsistä ison mökin meille joulunpyhiksi. Vuokra-aika on 21.-26.12 eli erakoidutaan sivistyksen ulkopuolelle ihan koko jouluksi. Mun veljet on tulossa (/pakotettu) mukaan ja tarkoitus olisi rentoilla, ulkoilla ja syödä napa killilleen perheen kesken. Adoptiopoika/husband Marko on tietysti myös messissä. 

Puhuttiin äitin kanssa et käytäis lauantaina 22.12 Porvoossa tsekkaamassa vanhan kaupungin joulumeiningit ja sitten hautauduttais mökille loppuajaksi. Porvoota lukuunottamatta meillä ei oo minkäänlaista agendaa koko reissulle ja olinkin hetken huolissani et tuleeks meille tylsää. Toimeliaana tyttönä päätin kehitellä valmiiksi vähän ajankulua ahdistavia tylsyyshetkiä varten:

1. Lue!

Mulla on satamiljoonaa kirjaa odottamassa pääsyä lukulistoille, joten tähtään ainakin kolmeen. Jostain syystä aloin toissailtana lukea taas uusiksi Pamela Des Barresin Let’s spend the night togetheriä, joka kertoo useamman kuuluisan bändärin tarinan. En malttaisi laskea sitä nyt käsistäni, mutta hölmöähän se olisi käyttää tehokasta lukuaikaa johonkin sellaiseen kirjaan jonka olet jo kerran (no kaksi..) lukenut. Siksi jätän sen sydän verta itkien kotiin ja vien mukanani Dystopia-kirjan poikineen.

Mulla on Deliriumin jatko-osa Pandemonium aloitettuna (se lojuu itseasiassa mun autossa mitä hittoa?!) ja vaikka se vaikuttaakin edeltäjäänsä huomattavasti huonommalta, niin aion silti kahlata sen läpi vaikka pakolla. 

Lisäksi multa löytyy Ally Condien Tarkoitettu jonka olen myös aloittanut ja jättänyt julmasti kesken. Sen aion lukea myös loppuun. 

2. Katso leffoja!

Mun all time favourite-joululeffa on Pikku naisia ja hankinkin sen itselleni dvd:lle vastikään. Se on ehdottomasti katsottava ainakin kerran. Lisäksi läppäriltähän löytyy Viaplayn ja Netflixin kautta vaikka mitä joululeffoja, onko teillä jotain ehdotuksia/ehdottomia lemppareita joita me voitais yytsiä pyhinä? 🙂

little-women1.jpg

3. Ulkoile!

Oon surkea lenkkeilijä, enkä vähiten siksi että meidän talon läheisyydessä on ihan kurat lenkkimaastot. Pitäis mennä autolla esim. Itärantaan ja se on waaay too much effort for meikäläinen. Lisäksi kuka talvella lenkkeilee? Mun ulkonaolo arkisin rajoittuu siis aamulla autolle kävelemiseen ja iltapäivällä autosta kotiovelle. Huoh.

Skitunäsissä mökkiä ympäröivät metsät ja piha loppuu mereen. Kaikkialla on lumista ja kaunista ja toivottavasti pikkupakkasta, joten aion pakata messiin toppavaatteet ja lähteä samoilemaan metsään Elmon ja Markon kanssa. Vois ottaa jopa eväät mukaan ja termariin kaakaota ja olla ihan kauankin!  

Sitten tietysti hoidetaan noi perinteiset joulujutut niinkuin itsensä räjähtämispisteeseen syöminen, lahjojen jako ja ihmetteleminen sekä saunominen. Sitä varmaan tulee harrastettua joka ilta!  Joudun ehkä myös pieksemään Markon biliksessä kerran tai pari 😉

Mulla on perjantaina palkkapäivä ja olenkin kaavaillut käyttäväni osan tilipussistani uuteen haalariin. En muista oliko se jo tän blogin puolella kun tilasin Norjasta itselleni Onepiecen ja maksoin siitä itseni kipeäksi. Sehän oli sitten niin ohutta kangasta (tai sitten miä vaan ehkä olin siihen liian lihava?) että se ratkesi haarasta heti. Siis oikeesti kuukauden sisään, eli kulumastakaan ei voi puhua tässä tapauksessa. Yritin paikata sitä mun loistavilla käsityötaidoilla (vai mitä Leni? :D) mutta eihän siitä mitään tullut. Nyt olen viisaampi enkä maksa uudesta haalarista viittäkymppiä enempää.. Olenkin yytsinyt Seppälän runsasta haalaritarjontaa ja poiminut sieltä seuraavat kappaleet:

capture-20121212-095112-horz.jpg

Ensimmäinen haalari on  ”aikuisten” puolelta, materiaaliltaan velouria, ja jälkimmäinen ”nuorten” puolelta ja on jotain pörrömatskua. Molemmat kustantavat vajaan neljäkymppiä kipale. Tota oikeanpuolimmaista olen kokeillutkin, ja se oli maailman pehmein päällä. Foshou!! Ihankuin olisi kietoutunut rakkauteen! 😀 Se kylläkin nukkasi kamalasti ja voin vaan kuvitella miltä se näyttää parin pesun jälkeen kun tuo muppettinnahka menee paakkuiseksi. Siksipä luulenkin päätyväni tuohon aikuisten versioon (vaikkei siinä olekkaan korvia, boo!!) ja pukeutuvani siihen koko joulun. Oikeesti. 

Mitäs tykkäätte muuten uudesta bannerista? What ever…

 

Pus!

Puheenaiheet Ajattelin tänään Höpsöä