Häämatkapähkäilyä…

Meillä jäi viime vuonna häiden jälkeen honeymoon viettämättä, kun maanantaina piti olla taas kuluttamassa toimiston tuolia aamuseiskalta. Markokin oli just alottanu uudessa työpaikassaan, eikä siksi olisi millään saanutkaan lomaa heti kättelyssä. 

Siksi päätettiin, että lähdetään matkalle ekan hääpäivän kunniaksi ens vuonna. Meillä on molemmilla kuukauden kesälomat, eli voidaan helposti olla alkukesästä kaks viikkoa reissussa ja sit vaikka juhannuksen tai meripäivien tienoilla toiset kaks viikkoa. 

Mulla on melko inhottavasta paniikkihäiriöstä kärsivänä selvät sävelet häämatkan (tai minkä tahansa reissun) suhteen:

1. Ei yli 4h lentoja

2. Sivistysvaltio, jossa toimii liikenne, vessat ja ilmastointi

3. Kohteessa tulee olla rantalöhöily- SEKÄ shoppailumahdollisuudet

Marko on niin innoissaan reissusta ylipäänsä ettei sitä kauheasti kiinnosta mihin mennään, kunhan on lämmin 🙂 Ihana mukautuvainen mies! Noi mun kriteerit sulkee pois hyvin pitkälti Thaimaat sun muut Aasian (kirjoitetaanko noi muuten isolla?) helmet, joten Euroopan sisällä mennään. Olen miettinyt näitä kohteita:

1. Nizza/Ranska

Audrey Tautoun tähdittämän Hinnasta viis-leffan innoittamana olen aina halunnut päästä Nizzaan. Tai no Ranskaan yleensä, mutta Marko ei ole näyttänyt vihreätä valoa Pariisille ja marriage is all about compromising ja blaa blaa blaa… 

Nizza tarjoaisi rannan, shoppailun, ruuan ja yleisen estetiikan meikäläisen makuun, ja parhainta tässä olisi tietysti se, että lentokenttä on n. 5km päässä keskustasta. Kroatian reissulla jouduimme istumaan bussissa (jonka vessa ei TIETENKÄÄN toiminut) kaksi tuntia päästäksemme lentokentältä hotellille. First world problems, I know…

Näitä hotelleja olen katsellut sillä silmällä, ottaen huomioon että valmiiksi katsomani lennot kustantaisivat yhteensä n. 500€

Albert 1’er Hotel Nice (+ ihan rannan tuntumassa, – hinta)

Hotel Les Cigales (+ sijainti, – hinta ja ruma sisustus)

2. Barcelona/Espanja

 http://www.youtube.com/watch?v=f7Rh8acvRmQ

Olen ollut Barcelonassa (tarkemmin ottaen Kataloniassa) joskus ala-asteella kuukauden ja mitä muistan niin oli kyllä mainio paikka! Me asuttiin silloin paikallisten tavoin ihan tavallisessa kerrostalossa (mun äidin mies oli töissä siellä ja työmiehille oli vuokrattu asunto, jossa perheetkin sai lomailla) ja sekin tuntui tosi luksukselta koska ympäristö oli niin kaunis. 

Näitä hotelleja ja hintatasoa tutkiskellessa Barcelona vie Nizzaa kuusnolla.

 Barcelo Raval

Vitsi mikä sisustus ja etäisyys keskustasta n. 200m, eli ihan ytimessä ollaan! Rantaa ei ole järin lähellä, mutta uima-allas kattoterassilla korvaa sen kyllä 🙂

Hotel Barcelona Universal

Samat perustelut kuin yllä…

Las Ramblas Pasaje Bacardi Apartments

Huoneistohotelli olisi loistoidea budjetin kannalta, koska rahaa säästyisi jatkuvilta ravintolalounailta ja -illallisilta olennaiseen, eli shoppailuun 😀 Lisäksi huoneet näyttää tosi kauniilta. Etäisyys keskustastakaan ei ole päätähuimaava, säästettäis myös taksimatkoissa jne. Kuvauksessa lukee rannalla sijaitseva, mutta kartta näyttäis kyllä vähän jotain muuta… hmm…

——-

Yhtäkkiä Nizza alkaa tuntua suuresti kakkosvaihtoehdolta! Barcelonassa ois läsnä myös futis, joka on herra Tarkiaiselle hyvin tärkeä asia. Apua, lennotkin ois Norwegianilla vaan 350€ kahdelta meno-paluu, suorana… Oisko se sitten Barcelona!?

Nyt saa heitellä vinkkejä ja ehdotuksia! <3

Suhteet Oma elämä Matkat Ajattelin tänään

Maalaishaaveita…

85146249174454781_2laacg3q_c.jpg

Mulla on muutaman vuoden nyt ollut melko raastava kaipuu maalle. Vaikka rakastankin nykyistä taloamme (varsinkin nyt kun siitä on alkanut sisustuksen puolesta muodostua niin mun.. *köh* meidän näköinen) niin sen sijainti oli mulle alusta asti jotenkin epämieluinen.. Vieressä kohisee seiskatie, takana kulkee junarata ja lenkkimaastot tarjoavat teollisuusaluetta tai sitten Karhulan keskustaa. 

220324606740360051_fqiurhuq_c.jpg

Se hyvä puoli Käpylässä tietysti on että joka paikka on lähellä. Karhulaan kävelee viisi minuuttia, Haminaan ajaa kymmenen ja kaupunkiin viistoista minuuttia. Lisäksi bussi kulkee melkein kotiovelta jokaiseen noista kolmesta. Tietysti hyvänä puolena mainittakoon meidän mahtavat naapurit, jotka talon lisäksi ovat ainoat asiat jotka pidättelevät minua muuttamasta landelle.

Toki myös rahapuoli ja remppakammotus kummittelevat takaraivossa huhuillen ”ei teil oo varaa, ettekä jaksa/osaa rempata vanhaa maataloa…” Lisäksi oma laiskuus pihahommien suhteen toppuuttelee maatalonemäntä-haaveita, sillä ei Markokaan jaksais hehtaarien lumitöitä ja ruohonleikkuita.

64739313363580924_d8hnhkja_c.jpg

Silti musta on kiva harjoittaa ajatusleikkiä, et mitäs jos vaikka voitettais lotossa 10 miljoonaa. Miä ostaisin jonkun ihanan maatilan ja palkkaisin jonkun tekemään typerät hanttihommat ja hoitaisin itse vain ne kivat. 

1125968626918579_onyfz2ix_c.jpg

Jos nyt ihan realistisia ollaan niin täällä Kotkassa on muutama alue jotka toimis tosi kivasti mun maalaismaisemana olematta kuitenkaan ihan hevonkuusessa. Tavastila ja Ylänummi, Tiutinen (ei ehkä landea mut merenrantaa), Metsäkylä ja niinkin lähellä omaa kotia kuin Eskolassa ja Kymissä on mahtavia peltomaisemia ja rehellistä mettää <3 Metsäkylää lukuunottamatta kaikki noista on vartin ajomatkan päässä lähimmästä supermarketista ja puolen tunnin ajon päässä mun työpaikasta. Tosin jos mulla ois kymmenen miljoonaa ni en kyllä tekis enää päivääkään töitä. 

167899892327853687_zcyrxkuv_c.jpg

Postauksen kuvat on lainattu Pinterestistä ja niiden perusteella meidän pitäis muuttaa Englantiin lammasfarmareiksi. Mut kelatkaa miten sielu lepäis noissa maisemissa. <3 Selasin etuovi.comia huvin vuoksi ja bongasin sieltä tällaisen mestan. Marko sanois et hitto mikä pommi, mut miä nään hirveesti potentiaalia!! Harmi etten ees tiedä missä toi kyseinen paikka on. Jossain kaukana. Täällä koti-Kotkassa ois tällä hetkellä myynnissä yks vähän uudempi ja kieltämättä rumempi vaihtoehto, mutta siinä ois mahdollisuus rakentaa iso ja toimiva studio piharakennukseen. Talo on ihan karmea, mutta kehityskelpoinen ja tontilla on iso piha, omaa peltoa ja metsää. 

Totuushan on se, että ei me tosta Käpylästä olla ihan vähään aikaan mihinkään lähdössä, mutta haaveiluahan ei mikään laki kiellä, am I right? 🙂 Mun kaipuuta ei kuitenkaan helpota ollenkaan Olga Temosen blogi, jota olen eksynyt muutaman kerran lukemaan..

Onko siellä muita wannabe-emäntiä? 🙂

Hyvinvointi Sisustus Mieli Ajattelin tänään