Huume nimeltä sokeri

Musta on tullut addikti. Pitkän aikaa ajattelin etten oo yhtään taipuvainen riippuvuuksiin, mutta nyt kun asiaa ajattelee vähän tarkemmin niin miähän oon ihan täys narkki monen asian suhteen. Olkoonkin niin etten oo koskaan jääny koukkuun tupakkaan tai ettei kahvi maistu, mut lähiaikoina oon mussuttanu suklaata ihan hulluna! 

Katsoin jotain brittiläistä laihdutusohjelmaa, jossa sanottiin että normaalissa suklaapatukassa voi olla (laihan) kahvikupillisen verran kofeiinia. En tiedä onko tämä totta, mutta nyt useamman kuukauden ajan suklaata LÄHES PÄIVITTÄIN syöneenä voin kertoa, että joku aine siinä aiheuttaa ihan karmeita vieroitusoireita. Onko se sokeri itsessään, sitä en osaa sanoa, mutta päiväkin ilman tavanomaista annosta fazerin sinistä saa aikaan hirvittäviä päänsärkyjä ja HBS:n (Horrible Bitch Syndrome) oireita.

chocolate---istock_000013266127medium.jpg

Hassuinta tässä on se, että miä en ees aiemmin tykänny suklaasta kovinkaan paljoa. Jos sitä tarjottiin niin kyllä miä sitä söin, mutta en juuri koskaan ostanu sitä kotiin. Olin ehdottomasti enemmän sipsi- ja roskaruokaihminen. Saatoin lukioaikoina vetää useamman sipsipussin viikossa, ihan vaan koska teki mieli. 

4293potato_chips.jpg

Ja kun mulla tekee jotain ruokaa mieli, niin mun on saatava sitä heti. Nyt eikä sekuntiakaan myöhemmin. Jos sitä ei ole saatavilla/joku kieltää sen multa, tulee karmee mylly. Ihmeellinen ja tosi epämukava levottomuuden tunne leviää koko kehoon, enkä pysty keskittymään mihinkään. 

14950_article.jpg

Toinen huolestuttava piirre mussa on se, että kun olen sitten jollain tavalla saanut tätä ruokaa ja syönyt ihan kohtuuttoman määrän sitä (esimerkkinä yhden arnold’sin donitsin sijasta kaksi tai kolme), osaan perustella asian itselleni. En tunne huonoa omatuntoa tai välttämättä edes tajua tekoni seurauksia. Tällaiset videot luovat vakaata uskoa oman ruokavalion terveellisyyteen (hah, bullshit..), vaikka se onkin ihan retuperällä. 

Mulle on myös ihan turha tulla tarjoamaan hedelmiä ja marjoja ja kurkkutikkuja sipsien ja karkkien tilalle, koska on vaan ihan kuolemantosi fakta ettei ne auta siihen kaiken epäterveellisen ruuan himoon pätkääkään. Mun mielestä oikeastaan mikään terveellinen ei maistu niin hyvälle kuin ne kaikista pahimmat kalori/hiilari/rasvapommit. Okei, kyllähän mustikat ja mansikat ja meloni ja muut tollaset maistuu oikein makoisilta, mut ei koskaan korvaa puolen kilon irtispussia Makuunista. Ei koskaan. 

Tää äkillinen korkea veren kaakaopitoisuus on aiheuttanu mulle järisyttävän aikuisiän aknen suun ympärille ja poskiin, särkylääkekustannuksien pompsahtamisen sekä tietysti muutaman erittäin ei-tervetulleen kilon stwd. (since the wedding day, josta mun ajanlasku alkoi uudestaan..)

Haluan lopettaa (no en halua mut mun on pakko) turhan sokerin ja suklaan syömisen kokonaan. Cold turkey! Se ei kuitenkaan ole mahdollista, joten olen vieroittanut itseäni nyt viikon verran ostamalla töihin (siellä ne kaikki suklaapötköt tulee syötyä jokatapauksessa..) pienen levyn tummaa suklaata, joka on maketutettu stevialla. Se on niin pahaa että sitä tulee syötyä vaan pari palaa päivässä, mutta se hillitsee sitä äärimmäisen pakottavaa ja kivuliasta tarvetta juosta pää kolmantena jalkana taukohuoneeseen ostamaan sata fazeriinaa ja pari vadelmajogurttitäytesuklaapatukkaa ja syömään ne kerralla niin, että mut voi sen jälkeen sitten viedä jossain sokerishokissa KOKSiin. Ja sen jälkeen Betty Fordille. 

Tiedän että isona osasyynä tälle sokerihulluudelle on se etten syö oikeata ruokaa tarpeeksi usein. Kolmen tunnin välein ajoitettu proteiinipitoinen ruoka auttaa pitämään verensokerin oikealla tasolla ja blaa blaa blaaaaaaaaaaaaa… Seuraan kateuden ja epäuskon vallassa kun muut bloggarit syö esim. tällaisia välipaloja ja itse haaveilen juustohampparista. Tai kolmesta. Plus ranut ja valkosibalidippi ja mahdollisesti muutama sipulirengas siihen kylkeen. 

I rest my case. 

Ps. Postissa venaa paketti täynnä uutta kameraa. Hoorray! <3

 

Hyvinvointi Liikunta Terveys Ajattelin tänään

Musaa ja merenneitoilua…

Mun kolme lempiliikuntamuotoa ovat tanssi, ratsastus ja uinti. Tanssissa musiikki nyt luonnollisesti on olennainen osa koko hommaa, ja ratsastustunnilla kavioiden rytmikäs tamppaus ja hevosen pärskyntä ovat (ainakin mulle) kuin musiikkia korville. Uinti on kertakaikkisen ihanaa ja vapauttavaa ja TEHOKASTA koko kropalle, mutta altaanmittaa sahatessa veden liplatuksen kuunteleminen tuppaa kyllästyttämään. Tekee mieli lopettaa kesken, kaikessa tylsyydessä. 

Problem solved, fellow Ariels!

expere_sport_mp3_2gb-16075115-frntl.jpg

Cdon (ja varmaan muutkin kaupat) tarjoaa ratkaisun langattoman, täysin vedenkestävän Expere Sport mp3-soittimen muodossa! Multa valehtelematta pääs sellanen pieni hallitsematon vinkaisu kun löysin kyseisen tuotesivun etsiessäni uutta soitinta itelleni. Klikkasin Experen ostoskoriin pikimiten ja sain sen kotiin viime viikon lopulla. Eilen se pääsi ensimmäistä kertaa tositoimiin ja kaverit, voin kertoo että se on ihan timanttinen apu uimatreeneihin! Miksei jokapaikkaan muuallekin? Mua ainakin ärsyttää salilla mun ipodin kuulokkeiden johdot jotka sotkeutuu laitteisiin ja jää kiinni crossarin hantaakeihin. Not cool.

Tuotesivuilla kerrotaan seuraavaa:

Vedenkestävä, johdoton ja sujuva Mp3-soitin, joka on korkelaatuinen ja helppokäyttöinen tapa toistaa sinun MP3- ja WMA-kappaleesi.

Voit helposti liittää sen tietokoneeseesi ja siirtää lempikappaleesi 2GB suurelle  flash-muistille. Ohjelmiston asennusta ei tarvita. 
MP3-soittimessa on täydellinen muotoilu, joka sopii kaikille tyyleille, sillä se on asetettavissa erilaisiin kulmiin. 
Se on kestävä, iskunkestävä ja tämän lisäksi 100% vedenkestävä aina 3 metrin syvyyteen asti.

Tämän ansiosta voit kuunnella musiikkia veden alla.

Mp3-soitin on erityinen juuri siksi, että se sopii lähes kaikkiin urheilulajeihin. 
Kyseinen mp3-soitin sopii myös hyvin rannalle yms. tilanteisiin.

Voit vaihtaa kappaletta, kelata ja nostaa ja laskea äänentasoa.
Mp3-soitin on varustettu high-fidelity- stereo-kuulokkeilla
Akun kestoaika on 8 tuntia  ja sisäänrakennetun litium-akun voi ladata helposti. 
Mukana seuraa kolme erikokoista kuulokekappaletta, yksi maanpäälliseen käyttöön ja kaksi vedessä käyttöön.

Vesikuulokkeet ovat erityisesti suunniteltu siten, että ne eivät vuotaisi vettä korviin kun uit tai harjoittelet sateessa.

• Toistaa MP3 ja WMA
• 2GB flash-muisti
• Sisäänrakennettu ladattava 180mAh litium-akku
• Jopa 8 tunnin toistoaika
• Helppokäyttöinen liitäntä tietokoneeseen mukana seuraavan USB-johdon avulla

Pakkaus sisältää
• Expere Sport Mp3-soitin
• USB-johto
• Extra kuuloketyynyt eri kokoisina
• Käyttöohje ruotsiksi ja englanniksi

I’m in love! Äänenlaatu on loistava ja laite kokonaisuutena helppokäyttöinen. Sain ihan uudenlaista puhtia treeniin ja painelin menemään melkein tunnin eilen aamulla.

Neljänkympin hinta ei päätä huimaa, ja CDON toimittaa tilauksensa nopeasti. Suosittelen täpöllä! <3

 

Hyvinvointi Liikunta Musiikki