Mira sydän Kapa (ja minilomanen Lahdessa)

Kotiuduttiin Lahdesta kahden pintaan väsyneinä, mutta onnellisina. Yllätyin jälleen kerran kuinka vähässä ajassa sinne loppujen lopuksi ajaakaan, kun olin taas henkisesti valmistautunut istumaan autossa parikin tuntia. Yövyttiin Lahden Scandicissa, joka ulkopuolelta näytti vähän kasarilta, mutta huoneet olivat superviihtyisät ja modernisti sisustetut. 

Meillä oli hotelli siis perjantaista sunnuntaihin, ja perjantai-iltana päätettiin lähteä illalliselle kaikkien tuttujen ylettömästi kehumaan Vapaudenkadun Mamma Mariaan. Eivät ylistäneet suotta, tunnelma oli tosi lämmin ja välitön, palvelu kiireestä huolimatta ystävällistä ja pasta.. se pasta! Itse tilasin järjettömän laajalta listalta erikoispastan jonka tomaattikastikkeessa oli punasipulia, oliivia, valkosipulia, punaviiniä ja ankkaa. Oh nom nom! <3 Tämän näköisenä olin liikenteessä:

mirakapa_005.jpg

Paita H&M, pitkä hame Vila (tilattu Nellystä) 

Marko väitti kivenkovaan että se sai jonkun pienimuotoisen sydänkohtauksen ku se oli niin täynnä. Hotellille päästyämme vaivuimme ruokakoomaan mahojemme viereen. 

mirakapa_007.jpg

Ja ei, en herännyt lauantaina viideltä. Mentiin aamupalalle yhdeksän maissa, vaikkei edellisen illan mättöjen jäljiltä ollut vielä edes nälkä..

mirakapa_009.jpg

Aamupöperöiden jälkeen alkoikin sitten hullu puunaus ja valmistautuminen. Vaihdoin kampausta varmaan viisi kertaa ja aina hiukset näytti yhtä tyhmältä. Lisäksi uusi, paksumpi kihartimeni on yksinkertaisesti ihan sontaa. Hiukset pysyivät kiharalla ehkä vartin. 

mirakapa_010.jpg

Tässä on vasta eka kampaus menossa, mutta juhlakampaus oli hyvin pitkälti samanlainen. Lisäsin vielä ohuet letit molemmille puolille kasvoja. 

Vihkiminen oli Hollolassa kolmelta, kirkko oli ihan uskomattoman kaunis ja suuri. mirakapa_020.jpg

Mulla ei nyt sitten ole juuri yhtään hyviä kuvia, otin viikonlopun myös kuvauksen osalta lomana. Lisäksi pikkukamerani, jolla siis kuvaan kaikki studiosetit, ei yksinkertaisesti ole mikään keikkakamera. En vaan saa sillä hyviä kuvia, vaikka olen yrittänyt säätää asetuksia ja vaihdella valmiita kuvausohjelmia. Olen ihan käsi ton Lumian kanssa. Olenkin miettinyt et vois hankkia vielä yhden kameran, semmoisen jonka voi sitten ottaa messiin bileisiin ja muihin vastaaviin tapahtumiin, jossa en jaksa järkkäriä raahata. 

Onko teillä suosituksia, mikä pikkupokkari on kaikista paras?

Kirkkotoimitus oli kaunis ja parin näköinen, ja Miran puku oli upea! Se suorastaan henki kantajansa tyyliä, ja korosti Miran kisakuntoista vartaloa parhaalla mahdollisella tavalla.

mirakapa_052.jpg

Kaunis pari, eikö? <3

mirakapa_068.jpg

Kirkolta siirryttiin maaseuturavintola Hollolan Hirveen. Tosi idyllinen maalaistila, jonka suureen navettaan oli rakennettu alakertaan rafla ja yläkertaan tosi jenkkityylinen tanssiparvi. Menu koostui proteiinipitoisista ja suurimmalta osin terveellisistä vaihtoehdoista, kuten useista erilaisista kaloista ja lihaleikkeistä, sekä salaateista ja kasviksista. Kaikki oli tosi maukasta ja söinkin (taas) alkuruokia niin paljon että mekko kiristeli jo kauan ennen pääruuan tarjoilemista. 

mirakapa_084.jpg

Jaaaaaaaa kuten kuvasta näkyy, päädyin sitten kuitenkin Espritiin. Ihan viimeiseen asti olin vielä maximekon kannalla, mutta olen taipuvainen ailahteluun 😀 

Ruuan jälkeen siirryttiin terassille seuraamaan koomikko-taikuri J-P Pirisen showta, ja sen taputeltuamme palasimme sisälle kuuntelemaan puheita ja syömään kakkua 🙂

dsc01605.jpg

Otettiin myös muutama poseerauskuva ystäväni Sailan kanssa, jonka mies osoitti vankkaa ammattitaitoa potrettikuvaajana, saaden meidät näyttämään Oompa Loompa-kansan edustajilta:

dsc01613.jpg

 Saila ei arvosta photobombausta. Oikeasti pojat halus vaan tuoda kuvaan dramaattista tunnelmasavua.

dsc01614.jpg

Kääpiöt 😀 Sit kun maristiin aikamme asiasta ja kuvauskulmasta, pojat päätti kokeilla jotain uutta:

dsc01616.jpg

Kun kaikki editorial-laatuiset kuvat oli otettu ja kakut syöty, oli aika siirtyä tanssiparvelle käynnistämään illan bileosuus. Ensin fiilisteltiin polttarivideot, joita seurasi hääparin ensimmäinen tanssi. Tässä me tunnelmoidaan kimpassa:

dsc01625.jpg

Leni toimi toisena kaasona häissä 🙂 Loppuillan kuvat ovatkin sitten tässä:

mirakapa_091.jpg

mirakapa_095.jpg

mirakapa_100.jpg

Ihan uskomaton keikka Sami Saarelta <3 Tanssittiin hulluna ja herra on live-esiintyjänä tosi karismaattinen. 

mirakapa_102.jpg

Maailman kaunein morsian <3

mirakapa_105.jpg

Myös sulhanen veti oman, herra Saaren kanssa yhteistyönä tehdyn versionsa ”Ainutkertainen”-hitistä. Loistosetti! 

mirakapa_114.jpg

jaaaa me tanssittiin.. Yllätyksenä myös sulhasen hyvä ystävä heitti oman kortensa kekoon uudella Onnen kyyneleet-biisillään. 

mirakapa_120.jpg

Osasin kyllä etukäteen jo odottaa loistavaa musiikkia ja esiintyjäkaartia, enkä joutunut pettymään 🙂 Biletettiin täysillä, kimppu ja sukkanauha viskeltiin tuttuun tapaan sinkuille ja puolen yön jälkeen hääpari poistui omaan piilopirttiinsä kesämökille viettämään hääyötä ja lepäämään pariksi päiväksi ihan kahdestaan. <3 

Me tilattiin taksit ja lähdettiin takaisin keskustaan, jossa osa vieraista jatkoi Tivoliin ja me vetäydyttiin hotellin pehmeisiin lakanoihin. 

Kertakaikkisen kaunis ja hääparin näköinen päivä, kiitos Mira ja Kapa kun saatiin olla osa sitä <3 

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ystävät ja perhe

APUA! Kumpi mekko??

Luulin olleeni ihan satavarma lauantain häiden asusta, mutta tänään sovittaessani Lindexin maximekkoa hairahdin vilkaisemaan kaapin puolelle. Siellä roikkui hengarissa yksinäisenä ylioppilasmekkoni. Kertakaikkisen ihana, persikan ja pinkin väriloistolla kruunattu Espritin mekko, joka ihme ja kumma kyllä mahtuu mulle vieläkin. Siksi en ole hennonnut heittää sitä menemään, vaikka se onkin ollut kaapin täytteenä turhakkeena jo seitsemän vuotta. Ei hitto seitsemän…?!

Joten nyt tarvitsenkin apua: pukeudunko Lindexin takuuvarmaan ja turvalliseen maxiin, vai vedetäänkö villi kortti Espritin muodossa?

esitys2.jpg

 

Eli tässä Lindexin kirjava maximekko, asusteina H&M:n turkooseja rannekoruja ja ikuisuus sitten (itseasiassa samana vuonna kuin tuo Espritin mekko) Bulgariasta ostetut turkoosikiviset korvikset. Ja Elmo photobombaaja…

esitys1.jpg

Tässä siis edellä mainittu persikkainen Esprit, josta ei kyllä nyt saa mitään käsitystä mun ihme venkoiluposeerausten takia. Koruina rose gold-setti H&M:stä. Näistä kuvista muuten näkee ton tukankin paremmin kuin aiemmista, pimeistä otoksista. 

Nyt siis mielipiteitä kehiin, kumpi päälle lauantaina? Pidätän kuitenkin vapauden valita täysin päinvastaisesti. <3

Piipahdin tänään myös hakemassa Pasaatin Hairlekiini-myymälästä itselleni Lanzan Beach spraytä, jolla myyjän mukaan saa maksimaalista rakennetta ja karheutta hiuksiin.

Mun hiuslaatu on painava ja liukas, joten muotoiltavuus on ihan nollassa. Suolasuihke tuo siihen tarvittavaa pörröisyyttä, jotta sitä voi pöyhiä kuohkeaksi pitkin iltaa. Saas nähdä taltuttaako toi mun kuontalon.

Sokokselta jotenkin vahingossa tarttui mukaan Anna Sui:n uusi Flight of Fancy-hajuvesi. Se oli kertakaikkisen herkullisen tuoksuinen ja palatessani toimistolle mun työkaveri kysyikin, että onks sulla jotain uutta tuoksua? 🙂 Nyt mun autokin tuoksuu ihan Sui:lle! Netistä löytyi seuraavanlainen kuvaus:

”Flight of Fancy, launched in 2007, brings the explosion of luminous Java lemon, litchi, and yuzu notes, followed by the soft notes of Star Magnolia, rose blossom, and waves of Purple Rain Freesia. The bottom notes end the composition with amber crystals, light wood, and skin musk, bringing peace and tranquility”

esitys3.jpg

Aivan ihana <3 

Summa summarum:

Mielipiteitä mekoista, ja myöskin Lanzan Beach Spraysta, onko teillä käyttökokemuksia?

 

Muoti Ostokset Päivän tyyli Trendit