Jouluja, uusia vuosia ja uusia asioita..

Ihanaa uuttavuotta 2012! Niin ja tietysti myös myöhäiset jouluntoivotukset.. Meillä pukki toi vaikka mitä ihanaa, päällimmäisinä mielessä iskän antama antelias rahalahja, joka siis mahdollistaa ton alakerran wc:n kunnostamisen, äidiltä saatu Victoria Ghost-tuolin jäljennös Etolasta ( <3 ) sekä miehen vanhemmilta saatu Hemnes-lipasto. 

Viime kirjoituksessa kerroin kaapista ja pöydästä jotka ostin ennen joulua. Tässä on nyt maalattu kaappi, joka on uutta vedintä vajaa valmis. 

kaapit.jpg

Talvi on ikävää aikaa siinä mielessä et kaikki kuvat on ihan kuraa. Meen töihin ku on vielä pimeetä ja tuun kotiin kun on jo uudestaan pimeää, eli kuvausaikaa ei jää yhtään. Viikonloput on ainoita mahdollisia kuvausajankohtia, mutta nyt viimiset pari viikonloppua on menny niin tukka putkella etten oo jaksanu tarttua kameraan. Pientä lomaa siitäkin duunista välillä. 

Tykkään tosta valkosesta hirveesti, maali on puolihimmeä ja kuultaa vanhahtavasti joistain kohtaa läpi. Lasin taakse tulee joko päistä rypytetty vaaleanpunainen kangas tai sitten tapetoin sisuksen vaaleanpunavalkopilkullisella hyllypaperilla. Tuunaan ton loppuun sitten lähempänä rempan valmistumista. 

Pöydän kävin hakemassa tänään matkahuollosta ja maalasin sen kertaalleen samalla maalilla kuin kaapin. Koska kyseessä on puupöytä joka tulevaisuudessa toimii alustana pesualtaalle, vaaditaan maalikerroksilta ja pintakäsittelyltä vähän enemmän kuin kaapin osalta, luonnollisesti. Käyn vähän kyselemässä K-raudassa eri vaihtoehtoja jolla voisin pöydän pintalevyn käsitellä, sen kun pitää kestää vettä ja kulutusta kupristumatta..

Suhteet Oma elämä DIY

Kohtalo?

Onko nyt tarkoitus Milkan ottaa vinkistä vaarin kun viimeiset kaksi HYVIN pitkää postausta ovat pyyhkiytyneet bittiavaruuteen tänne niitä lisätessäni? Alkaa turhauttaa! Nyt en enää edes muista mistä mun oli tarkoitus kirjoittaa. Yksi postaus taisi olla musiikista, tarkemmin ottaen nostalgiamusasta ja siitä mitä fiiliksiä tietyt biisit herättää. Totesin postauksen lopussa et kaikki mun linkittämät kappaleet oli ns. rankempaa kamaa, mm. Linkin park, Limp Bizkit, HIM… Ei hitto, Petri Nygårdin eka levy tuli suuren kansan tietoisuuteen ku miä olin seiskalla, ja me luukutettiin sitä niin kauan et osattiin kaikki biisit ulkoa. Ja ne oli vielä rajumpaa tavaraa ku tää nykyinen kaupallinen scheisse.

http://www.youtube.com/watch?v=HRZSkm5cTy8&feature=related

😀

Noi yllämainitut bändit oli kovia ylä-asteella, mutta jo ala-asteen kotibileissä me kuunneltiin Aerosmithiä, Prodigyä ja Apulantaa. Varsinkin Apista! Ja nyt ennenku joku kerkeää näpäyttää ni kyllä, me kuunneltiin myös Spice Girlsiä ja BSB:tä 😀

.. ja smurffeja. Että se siitä katu-uskottavuudesta.

Nykyään 2000-luvun alun biisit kyllä sytyttää oli ne metallia tai ei, mutta tämän hetken musiikkimaku on ”kultivoitunut” pehmeämpään musiikkiin, jazziin, souliin ja vähän ehkä folkahtavaankin suuntaan.

No se siitä musiikista, toisen kadonneen jutun aihetta en muista.. Saadaan nyt aloitettua meidän alakerran WC:n remppa. Sinne täytyy vetää uutta putkea pannuhuoneesta asti, joka ei sinällään ole iso homma mutta talon herra ei itse sitä osaa kuitenkaan tehdä. Olen nyt edennyt sisustuspuolella siihen pisteeseen että olen tilannut malja-pesualtaan ja uuden vessanpöntön netraudasta, ostanut 70cm korkean täyspuisen kulmakaapin seinälle kiinnitettäväksi sekä pesualtaan alle puoliympyrän muotoisen siron pöydän jossa on kolme jalkaa. Sekä kaappi että pöytä ovat tällä hetkellä ruskeita mutta maalaan ne valkoisiksi niiden saavuttua.

poyt.jpg

kaap.jpg

Taidankin käydä töiden jälkeen hakemassa valkoista maalia K-raudasta että pääsen heti aloittamaan. Tai oikeestaan jos oon tosi onnekas ni meillä saattaa olla ainakin primeriä kellarissa, sillä pääsisi alkuun 🙂

 

 

Kulttuuri Sisustus Musiikki Höpsöä