Youtuben beauty-gurut…

Olen kai tosi outo kun tykkään ihan pipona katsoa Youtubesta erinnäisten ns. beauty gurujen vlogeja ja tutoriaaleja. Kyseessä on siis yleensä amerikkalainen nuori naishenkilö joka höpisee kameralle makuuhuoneessaan. Jenkeissä nämä ”gurut” ovat ilmeisesti aika isokin juttu, mainittakoon nimeltä nyt vaikka Michelle Phan ja Elle ja Blair Fowler. Näillä tytöillä on ihan äärimmäisen valtavat meikkikokoelmat ja typerät nimimerkit kuten Juicystar07, Allthatglitters21 ja Macbarbie07. He ovat ärsyttävyyteen asti pirteitä ja hyväntuulisia videoissaan ja esittelevät intopiukeana sillä tosi teennäisellä kalifornia-korostuksellaan uusia meikkejä ja tuoksukynttilöitä ”…that I picked up from Target for only 2.99$!”. 

 

https://youtube.com/watch?v=zaPBQLV6K8A

 

Kaikista noista negatiivisista kommenteista huolimatta olen ihan koukussa näihin videoihin! Töissä väsätessäni jotain aivotonta excell-taulukkoa saatan laittaa jonkun pidemmän haul-pätkän (näissä esitellään tuotteita joita on lähiaikoina ostettu..) ihan vaan taustalle pyörimään koska se täyttää kivasti toimiston hiljaisuutta. Ihan superoutoa, I know.. 

Yksi näistä videomaakareista on kuitenkin ylitse muiden: iki-ihana Andrea! Tällä tytöllä on kauneuden lisäksi rutkasti kärkkäitäkin mielipiteitä, ja plussana (en tiedä pitääkö kukaan muu tätä positiivisena asiana) hän myös kiroilee sillointällöin. Se on oikeasti ihan piristävää kun muut näistä suosituimmista guruista ovat niin supersiveitä ja hyväkäytöksisiä 😀  Bloopers-videot ovat ihan omaa luokkaansa, ja harvinaista herkkua ovat Andrean ja sen kaksoissiskon Brittanyn yhteiset videot!

http://www.youtube.com/watch?v=tFV2qDL_iWs&feature=g-all-lik&context=G27c1eecFAAAAAAAAAAA

 

Tälläkin hetkellä, tätä postausta kirjoittaessani taustalla pauhaa joku ”easy smoky eyes”-tutoriaali ja mieli lepää 😀 Käytännön hyötynä voin myös mainita kaikki hyväksi todetut tuotteet jotka olen hankkinut näiden juutuubilaisten suosittelemana. Tai jättänyt hankkimatta. Tokihan pientä varauksellisuutta suositellaan noiden tuotesuositusten kanssa, koska osa videoista on sponsoroitu ja vaikka sitä tuotetta esittelevä tyttö kuinka vakuuttaa ettei sponssifirman rahallinen panos vaikuta hänen mielipiteeseensä niin ei siitä voi olla aina varma. 

Jokatapauksessa halusin tutustuttaa teidät mun outoon addiktioon, toiset polttaa tupakkaa, miä katon youtubesta meikkivideoita. Antaa kaikkien kukkien kukkia!

Kauneus Meikki Suosittelen Höpsöä

AmandaB

Olen aina ollut superhöveli rahan kanssa. Pienenä mulle saattoi antaa vaan vähän rahaa kerrallaan koska tuhlasin ne kaikki heti. Eräänlainen vaihtis-mentaliteetti innoitti keräämään koulumatkalta pikkukiviä ja kukkia ja sitten eiku lähikipsalle tiedustelemaan että josko niitä vastaan sais sitten karamelliä? Kerran löydettiin yhen Akin kanssa iso hepokatti maantieltä poikittain ja käytiin kinuamassa tyhjä karkkilaatikko sille kodiksi sieltä kioskilta mutta se nyt ei liity tähän.

Heti kun vaan ikä antoi myöten olen vahtinut lapsia ja siivonnut ja haravoinut jotta olen saanut omaa rahaa. Kyllä meillä sai hynää kun pyysi, jos sitä oikeesti johonkin tarvitsi mutta halusin sellaista tietynlaista riippumattomuutta mitä oma, työllä ansaittu raha tuo. Kuusitoistavuotiaana hain Kotkan kaupungille kesätöihin ja pääsin Sapokkaan (puistoalue satamassa) kitkemään. Muistan että oli ihanaa saada se muutama hassu satanen kuussa ja ostaa sillä vaatteita, hajuvesiä, käydä syömässä Hesessä ja muutenkin olla omavarainen. Kun eihän sitä rahaa silloin mihinkään tärkeään tai pakolliseen mennyt. 

Lukiosta päästyäni menin heti töihin ja sillä tiellä ollaan. Mulla on siis koko nuoruuteni ajan ollut tasaiset tulot (vielä ihan kohtuulliset) ja olen tottunut siihen että kohtuuden rajoissa voin ostaa mitä haluan. Palkkapäivänä iskän oppien mukaisesti ensin maksettiin laskut ja vuokra, ja sitten se mitä jäi tuhlattiin omien oppien mukaisesti Vero Modaan. Kaikki meni silloin vielä hyvin. 

Kaikki muuttui kun löysin nettishoppailun. Päästäkseni tilailemaan ihania kuteita Asokselta ja muista luottokorttivetoisista kaupoista tarvitsin tietysti Visan. Se oli mun elämän huonoin idea. Noin vuodessa onnistuin kerryttämään velkaa (omaa hölmöyttäni) melkein kaksi tonnia. Kuulostaa tietysti nyt melko vähältä mutta kun sain joulun alla visa-laskun, jossa oli melkein kahdeksansadan pakollinen MINIMIERÄ niin tajusin että jotain oli tehtävä. Visa leikattiin poikki ja maksan sitä vielä tänä päivänäkin pois. 

Luottokorttihelvetistä nipinnapin päästyäni kekkasin nettikauppojen osamaksut ja *POOF* yhtäkkiä mulla oli yhteensä parisen tonnia velkaa H&M:lle ja Nellylle ja ties mihin Elloksille. Huoh…. Tänä jouluna sain viimein sen verran muhkeat veronpalautukset että onnistuin maksamaan ne suurilta osin pois. Jäljelle jäi vielä Ellos ja Ikean Hei-kortti, joilla lymyilee sievoiset määrät osamaksueriä.

Nyt siis kantapään kautta opittuna olen velvoitettu tilaamaan nettikaupoista haluamani tuotteet postiennakkona, laskulla tai verkkomaksulla. Visaan en saa enää edes koskea, ja jos haluan jotain ulkomaisesta nettikaupasta, täytyy minun pyytää siihen lupa mr. T:ltä, the credit card masterilta. Nöyryyttävää, mutta tarpeellista.

 

Tämän vuodatuksen kunniaksi esittelenkin siis AmandaB:n nettikaupasta tilaamani tuotteet:

esitys1.jpg

 

 AmandaB:llä (maksetaan ensinnäkin heti verkkopankissa, ei huolta) on joulukalenterimaisesti kivoja tarjouksia nyt joulun alla, ja siksipä tilasin nuo viinilasit, kun olivat vaan 10€/4 lasia. Freakin’ steal! Koruteline lintuineen oli muuten vaan huokean hintainen, muistaakseni vajaa 14€, ja se passaa hienosti uuden Hemnes-lipastomme päälle makkariin. Kiitos lipastosta mr. T:n vanhemmille. 

Tämä yllämainittu tilaus ei suinkaan ole ainoa tekemäni, vaan olen lahjonut itseäni nyt joulun kunniaksi oikein urakalla <3 no kuka muu muka tietäis paremmin mitä miä haluan?

 

 

– Milka

 

Puheenaiheet Sisustus Raha Höpsöä