Mieti paremmin, voi paremmin

Postauksen otsikko ei ehkä suomeksi toimi, mutta tarkoitan siis think better and you will feel better. Viimeinen viikko oli erittäin raskas, vaikka tiesin että kaikkea jännittävää on edessä kuten uusi työ paikka ja kahden viikon loma erittäin lämpimässä ympäristössä. Silti viimeinen viikko tuntui melkein ahdistavalta ja inhottovalta, jonkan takia olin negatiivinen koko viikon ja viikonlopun ja oravanpyörä jatkui ja jatkui kunnes tajusin maanantaina että hei, voinhan ajatella positiivisemmin ja kiivetä pois ahdistavasta negatiivisesta rumbasta johon itse jumituin.

Maanantaina sitten metrossa (joka täällä lontoossa on pakattu täysin niin että aamuisin on 100% todennäköisyydellä vieraan ihmisen kainalossa kiinni) ajattelin että vaikka onkin kuinka kamalaa aion hymyillä. Ja siitähän se lähti, hymyilin vaikka eräs naishenkilö kiilasikin edessäni vapautuvaan istumapaikkaan joten seisoin 25 minuuttia tasapainotellen kahden laukun kanssa. Hymyilin myös kun jouduin juoksemaan töihin koska metro oli jäänyt tunneliin jumittamaan. Jatkoin hymyilyä läpi päivän ja lähdin myös salille ruokatunnilla hikoilemaan ja hymyilemään. Tiistai aamulla heräsin pirteämpänä kun aikoihin ja uskon että syynä oli positiivinen ajattelu edellisenä päivänä. Vaikka aluksi pakkomielteinen positiivinen ajatteleminen tuntui feikiltä, päivän loppuun menneessä se luonnistuikin jo.

Joten jos ahdistaa, ja tuntuu siltä et on negatiivisessä mielentilassa, pakota itsesi kirjoittamaan 5 positiivista asiaa vaikka post-it lappuseen tai laita tekstiviestillä kaverilla ja haasta samaan. Hymyile vaikka ei hymyilytä – jossain vaiheessa aidosti alkaa tuntumaan paremmalta.

 

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *