Mitä en koskaan tekisi

Koskaan ei pitäisi sanoa ”ei koskaan”, sillä silloin se taatusti tapahtuu heti ensi viikolla. Siitäkin huolimatta olen melko varma, että en koskaan:
 

…ottaisi silikoni-implantteja pakaroihin
Millaista olisikaan istuminen toipumisaikana! Ja montako kertaa sen jälkeen alas istuessaan ampaisisi takaisin ylös tarkistamaan minkä päälle vahingossa istui? Sitä paitsi, pakaroita voi muokata, suurentaa, pienentää ja kohottaa treenaamalla. Toista se on rintojen kanssa. Ne saa kasvamaan vain synnyttämällä.

käyttäisi testosteroiinia
En ikinä tekisi vartalolleni sellaista karhunpalvelusta. Monia itse aiheutettuja muutoksia vartalossa voi perua ja muuttaa jälkeenpäin, mutta testosteroiinin kasvattamaa leukaluuta onkin vaikeampi palauttaa siron naiselliseksi.

…ottaisi lävistyksiä kasvoihin
Eiköhän tähän ikään mennessä ole otettu ne lävistykset mitä otettavissa on. Vakavasti puhuen, kasvoissani on ihan tarpeeksi arpia vesirokon jäljiltä, kärsin nikkeliallergiasta ja muutenkin lävistykseni ovat aina parantuneet todella hitaasti. Joten ei, ei kasvoihin lisää merkkejä kiitos.
 

…unohtaisi mistä olen kotoisin
Vaikka asuisin maailmalla miten pitkään tahansa, en silti koskaan unohtaisi mistä olen kotoisin. Nivalasta, Pohjois-Pohjanmaalta, Suomesta. Olen ylpeä suomalaisuudestani enkä koskaan häpeäisi sitä.

…lakkaisi uskomasta, että huomenna on parempi päivä
On ollut ja tulee olemaankin hetkiä, jolloin on vaikea uskoa, että uusi päivä edes nousisi. Mutta aina se on noussut. Ja jos ei heti huomenna, niin sitten myöhemmin ainakin ovat asiat paremmin. Ensin pitää vain katsoa se huominen.
 

…alkaisi harrastamaan metsästystä
Syön kyllä riistaa, mutta en varmaankaan koskaan pystyisi tappamaan eläintä. Hämähäkitkin kuljetan mielummin ulos paperin päällä kuin tapan, niin paljon kuin ne minua inhottavatkin (ja minua muuten ärsyttää tämä hämähäkkikammo, minkä ne poloiset itselleen voivat). Joskus teininä kävin usein kalassa, mutten koskaan itse lopettanut yhtäkään kalaa.
 

…ryhtyisi kokonaan kasvissyöjäksi
Kanasta voisin ehkä joskus luopua, lihastakin osittain, mutta kalasta en koskaan.

…siirtyisi hoitoalalle
En voisi tehdä työtä, jossa kohtaisin sairaita ihmisiä joka päivä. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi auttaa. Se vain kävisi pidemmän päälle liian raskaaksi, etten pystyisi jättämään työasioita selkäni taakse laitoksen oven sulkiessani. Surkuttelisin, tuntisin sääliä ja huolta vapaa-ajallakin.

…menisi katsomaan nyrkkeilyä
Pelkästään televisiosta nyrkkeilyn seuraaminen tuntuu pahalta. Ne iskut kasvoihin ovat pahimpia, kun näkee koko naaman heilahtavan iskun voimasta. Mikäli näkisin sellaista livenä, saattaisin hyvinkin oksentaa.

…alkaisi tupakoimaan
En ole vielä tähän ikään mennessä keksinyt yhtäkään järkevää syytä tupakoimiselle. En usko asian suhteen viisastuvani jatkossakaan.

 

…lakkaisi rakastamasta itseäni

Kun lakkaa välittämästä itsestään, lakkaa elämästä.
 

 

Hyvinvointi Hyvä olo Ajattelin tänään

10 mh + 3 k + 11 kph + uima-allas

Sattuipa eräänä päivänä, että nappasin ruokakaupasta mukaani ilmaisjakelulehden täynnä paikallisia asuntoilmoituksia. Lehden sisältö osoittautui tällaisen tavallisen tallaajan näkökulmasta ehkä hieman epärealistiseksi, lehdessä kun ei ollut ensimmäistäkään alle $1,1 milj. hintaista taloa. Sen yläpuolelta kyllä, aina $22,5 milj. saakka. No, ainahan voi unelmoida ja löysin minä sieltä lehden takakannesta sen oman unelmani, tai ainakin hyvän aihion sille.

talo1.jpgPienellä virittämisellä tästä talosta saisi ihan hyvän kodin.

 

Tässä takakannen talossa, tai ehkä tässä kohden voisimme puhua kartanosta, on erillinen päärakennus ja vierastalo. Talon mittasuhteita selventänee hieman se, että pelkästään vierastalossa on kolme makuuhuonetta, kaksi kylpyhuonetta ja oma keittiö. Itse kartanossa on pääkeittiön lisäksi keittokomero, seitsemän makuuhuonetta, seitsemän kylpyhuonetta, biljardisali, kuuden auton ja yhden matkailuauton autotalli sekä oma kuntosali. Pihamaalla komeilee uima-allas (sen yhteydessä kaksi kylpyhuonetta ja höyryhuone), pihakeittiö, tenniskenttä sekä reilut kuusi eekkeriä laidunmaata. Näkymät vuorilta avautuvat alas kaupunkiin ja aina Tyynellemerelle saakka. Terve.

talo2.jpg

Okei. Ehkä kymmenessä makuuhuoneessa olisi puolet liikaa, vaikka erillinen vierastalo toki kyläilijöiden kannalta varmasti kiva olisikin. Ja sitten tuo kylpyhuoneiden määrä. Kuka jaksaa kuurata puhtaaksi yksitoista kylpyhuonetta ja vessaa? Niitäkin voisi omassa unelmatalossani olla puolet vähemmän. Sanotaan siis, että kolme makuuhuonetta päätalossa, kaksi vierastalossa sekä yksi kylpyhuone kutakin kohti olisi sellainen sopivan haasteellinen määrä siivottavaa.

talo4.jpg

Talon sijainti sen sijaan on ihanteellinen. Kaltaiseni erakko viihtyy omassa rauhassa kukkuloilla ja näköalakin on suoraa kuin taulusta. Oma kuntosali vain tehostaisi erakoitumista ja mikäli tilaisin elintarvikkeet netistä, ei minun tarvitsisi enää koskaan poistua kotoa. Voisin olla se salaperäinen täti, josta kylillä puhutaan. Se, joka asuu vuorilla, mutta jonka vain harvat ja valitut ovat nähneet. Kylähullu, joka huhupuheiden mukaan saunoo ja juoksee tämän jälkeen alasti uima-altaaseen, jonka yhdessä kulmauksessa on jacuzzin tilalla avanto. 

talo3.jpg

Jos jotain, niin sen olen elämässä oppinut, että autotallitilaa ei ole koskaan liikaa. Kuuden auton ja yhden matkailuauton autotalli kuulostaa siis juuri sopivalta. Olisipa kerrankin tilaa harrastaa ja rakentaa. Viikonloppuisin järjestäisin allasbileitä ystäville ja kokkailisin lämpimässä kesäillassa pihakeittiössä ruokaa oman maan antimista. Tenniskentän jyräisin matalaksi ja rakentaisin tilalle sellaisen Gladiaattoreistakin tutun temppuradan. Tontin itälaitaan perustaisin viinitarhan ja iltaisin istuisin kartanoni länsitornissa viinilasi kädessäni tähystäen kaukoputkella merellä vaeltavia valaita.

Mitäs tällainen lysti sitten maksaa? Tämän kartanon kylkeen on lätkäisty yllättävän vaatimaton, vain $4,925,000 arvoinen hintalappu. Siinä, kun heti rannan tuntumassa sijaitsevat talot ovat lähtöjään yli $10 milj. arvoisia, laskee hinta välittömästi vuorille paetessa.

No, ennen kuin siirryn tästä maksamaan ensi kuun vuokraa, kysäisen vielä millainen olisi teidän unelmakoti?

 

 

Koti Sisustus