Matkalla Suomessa: Kuusiston linnanraunioilla

Nyt kun olen Suomessa turistin roolissa, on hyvää aikaa kierrellä katselemassa ennen näkemättä jääneitä nähtävyyksiä. Onkin hassua, että vasta nyt kävin ensimmäistä kertaa Kuusiston linnanraunioilla, vaikka olen aikoinani asunut aivan lähistöllä ja muutoinkin vieraillut Kaarinassa pienestä pitäen. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eiköhän linna ollut nyt aivan yhtä raunioina, kuin se olisi ollut jo parikymmentä vuotta aikaisemmin.

kuusistonlinna7.jpg

Mikään kovin valtaisa rakennelma ei Kuusiston piispanlinna ole ollut, mutta sen rauniot ovat silti varsin viehättävä nähtävyys kesäisessä Suomessa. Kuusiston linnasta voi lukea lisää täältä. Jos liikutte Varsinais-Suomen alueella, niin kannattaa käydä kurkkaamassa! Itselleni tuli heti mieleen, että rauniot voisivat kauniina kesäpäivänä toimia persoonallisena miljöönä vaikkapa hääkuvauksille. Meidän poppoo ainakin räpsi kuvia toinen toisistaan milloin missäkin muurinraossa.

kuusistonlinna4.jpg

 

kuusistonlinna3.jpg

 

kuusistonlinna1.jpg

 

kuusistonlinna2.jpg

 

kuusistonlinna6.jpg

 

kuusistonlinna5.jpg

 

kuusistonlinna8.jpg

Kuusiston linnan jäänteet löytyvät osoitteesta:
Linnanrauniontie 634, Kaarina

(perille johtava hiekkatie tuntuu kestävän ikuisuuden ja välillä on uskokin loppua, mutta siellä se on, tien päässä)

 

 

Kulttuuri Matkat Suosittelen

Exät netissä

Internet on siitä metka paikka, että siellä voi tahtomattaan törmätä exäänsä, puolisonsa exään tai vaikka ystävänsä exään. Samoin voivat exät löytää sinut, vaikka et välttämättä ajatuksesta järin ilahtunut olisikaan. Toisinaan et edes tiedä asioivasi katkeroituneen ex-puolison kanssa, sillä hän on salakavalasti naamioitunut vieraan nimimerkin taakse ja lähestyy sinua nyt tiedonjanoisena. Tai tiesitkö, että exäsi saattaa vielä aikojen päästäkin salaa lueskella viestejäsi ja sähköpostejasi ja jopa vastailla ihmisille puolestasi?

stalking.jpg

Kaikenlaista olen minäkin viime vuosien aikana nähnyt. Erityisesti Facebook on tuonut kyttäämisen aivan uudelle tasolle ja suo katkeroituneille exille erinomaisen näköalapaikan entisten kumppaneiden sielunelämään. Muutama vuosi sitten eräs miespuolinen, hieman kaukaisempi, mutta samoissa piireissä kulkeva tuttava lähestyi minua Facebookissa. Juttelimme niitä näitä ja vaihdettiin kuulumisia muutamaankin otteeseen. Hän esitti muutaman mielestäni hassun, parisuhteeseeni liittyvän kysymyksen, joita hetken mielessäni ihmettelin, mutta muuten keskustelu oli kovin normaalia ja pinnallista. Myöhemmin yhteinen tuttavamme kertoi, että olin itse asiassa jutellut tämän miehen exän kanssa, joka oli entisen miesystävänsä nimissä luonut Facebook-profiilin ja lähestyi nyt kaikkia naispuolisia tuttavia selvittääkseen, oliko hänen entisellään ollut jonkun kanssa jonkinmoista sutinaa. Tuijotin ruutua epäuskoisena. Voiko joku oikeasti olla noin mustasukkainen, vielä eronkin jälkeen?

Seuraavaksi oli vuorossa huvittava sattuma. Olin eräällä treffi-sivustolla oikolukemassa ystäväni deitti-ilmoitusta, kun huomioni kiinnittyi samaisella sivulla olevaan toiseen ilmoitukseen, tai paremminkin sen profiilikuvaan. Se oli mieheni exän deitti-ilmoitus. Tuijotin ruutua jälleen epäuskoisena, mutta ei siitä sen enempää.

Ja vielä yksi yhteentörmäys on kohdalleni sattunut. Viesteilin Facebookissa vanhan tuttavani kanssa, tavallaan melko henkilökohtaisistakin asioista ja yllättäen sain yhteydenoton hänen entiseltä vaimoltaan. Syystä tai toisesta hän oli päätynyt lueskelemaan entisen puolisonsa Facebook-viestejä ja koki nyt suurta tarvetta korjata mielestään kovin virheellistä mielikuvaani hänen entisestä aviomiehestään. Tunsin oloni erittäin epämukavaksi, vaikkei vaihtamissamme viesteissä ollut mitään kyseenalaista ollutkaan ja toisaalta, vaikka olisi ollutkin, niin olisiko se enää exän asia?

Ovatko muut törmänneet omiin tai muiden exiin epämääräisissä olosuhteissa internetin syövereissä? Vai olenko minä ainoa exä-magneetti?

 

ps: terkkuja kaikille exille, jotka tätä luette! 🙂

 

Suhteet Rakkaus Ajattelin tänään