Matkalla Suomessa: Tervehdys-testi Turun seudulla

Kolme juoksulenkkiä, parisenkymmentä vastaantulijaa ja vain yksi vastaa tervehdykseeni hymyllä. Mikä näitä turkulaisia (anteeksi, lasken samaan kastiin myös kaarinalaiset) oikein vaivaa?

Vanhasta tottumuksesta tervehdin ”vahingossa” paria ensimmäistä vastaantulijaa. Aluksi suuni avaaminen nolotti, sillä ihmiset eivät vastanneet mitään, tuijottivat vain eteensä tai käänsivät katseensa. Pienoisen pohdinnan jälkeen tajusin, ettei minua nolottanutkaan se, että satuin vahingossa tervehtimään vastaantulijoita, vaan se, etteivät he vastanneet tervehdykseeni millään tavalla. Päätin jatkaa sinnikkäästi yrittämistä. Ehkä ne oppii vielä tavoille.

Vastaantulijoita on ollut nyt muutama kymmenen (olen ollut liikkeellä heti kuuden jälkeen aamulla, siksi on ollut niin hiljaista). Jäänmurtajana mukanani on ollut myös iloluontoinen koira. Olen toivottanut hyvää huomenta, sanonut hei tai nyökännyt ja hymyillyt. Vastaantulleista ihmisistä ainoastaan yksi vanhempi rouva on vastannut hyvään huomeneeni hymyllä.

En odota, että kukaan Suomessa tervehtii toista oma-aloitteisesti, mutta mielestäni niiden massasta poikkeavien, tuntemattomien ja kaikkia morjestavien kylähullujen tervehdykseen on silti kohteliasta vastata edes hymyllä. 

Tervehditkö sinä takaisin jos tuntematon tervehtii sinua kadulla?

 

Hyvinvointi Mieli Matkat Ajattelin tänään

Miksei miehet koskaan löydä mitään?

Naiset, oletteko koskaan huomanneet, etteivät miehet (yleistän nyt raa’asti) koskaan löydä mitään?
 

Esimerkkitapaus:

– Kulta, missä sakset on?
– Ne on siinä ylälaatikossa. Siinä missä ne on ollut jo vuoden.
Mies avaa laatikon, vilkaisee sen sisustaa sekunnin, maksimissaan kaksi ja sulkee laatikon. – Ei ne ole siellä.
– Ihan varmasti on, katso uudelleen.
Mies avaa laatikon, vilkaisee sen sisustaa sekunnin, maksimissaan kaksi ja läimäyttää laatikon kiinni. -No ei kyllä ihan varmasti ole! Hitto, kun täällä on kaikki aina hukassa!
– On ne siellä, katso tarkemmin.
Mies avaa laatikon, tuijottaa vihaisena sen sisustaa sekunnin, maksimissaan kaksi ja läimäyttää laatikon kiinni. – EI OLE!!!
Nainen tuhahtaa, tulee paikalle huoneiston länsisiivestä, avaa laatikon ja ottaa sieltä sakset. – Ne oli paperilehtiön alla.
– No mistä mä oisin voinut tietää, että ne on sen paperilehtiön alla?
– No vaikka katsomalla sinne…?

Kuulostaako tutulta?

 

 

Suhteet Oma elämä Höpsöä