Synttäritunnelmia

Jutun otsikko taitaa tällä kertaa luvata hieman liikoja. Nimittäin 10-vuotissyntymäpäivillänikin oli hurjempi meno, kuin eilisillä kolmekymppisilläni. Kaikki tärkeimmät synttäreiden tunnusmerkit saatiin kuitenkin raavittua kasaan. Sain kortteja ja kukkia, oli ilmapalloja, herkkuja ja kakkuakin, joka oli jonkun muun, kuin itseni tekemä. Ihan passeli päivä siis!

kukkia.jpgSain mieheltäni kaksi erillistä syntymäpäiväkukkaa. Hän muisti, että minua aina harmittaa peruskimppujen lyhyt elämänkaari, joten tavallisen leikkokukkakimpun lisäksi hän toi minulle kauniin orkidean. Toivottavasti saan pidettyä sen hengissä pidempään kuin viikon!

banaanikakku.jpgIhanainen naapuri toi minulle synttäriherkutteluun itse tekemänsä banana breadin, nam! Naapurin ilmestyminen ovelle leivonnaisten kera voi siis tapahtua muutenkin kuin amerikkalaisissa elokuvissa.

ilmapallot.jpgEi väliä paljonko täytät, jenkkikulttuuriin kuuluu synttäri-ilmapallot. Sillä välin, kun kävin viettämässä syntymäpäiviä punttitreenin muodossa, oli kotiovelle ilmestynyt nipullinen ilmapalloja toisen ihanaisen naapurin toimesta. Ilmapallot ovatkin ihan parasta, varsinkin jos ne on täytetty heliumilla! Arvatkaa kuka on leikkinyt tikutakua koko päivän? Halvat on köyhän huvit.

kakkua.jpgEn tietenkään unohtanut mainita illalla ravintolassa, että minulla on syntymäpäivä. Sain siis pummattua itselleni ilmaisen jälkiruoan illallisen kaveriksi. Kovin oli vain pieni tuo saamani jälkkäri, joten tilasimme lisäksi ison lohkon juustokakkua.

Kyllä se vain niin on, että kaikissa juhlissa ja merkkipäivissä on parasta ruokailu.

 

 

Suhteet Oma elämä

Heräsin tänään kolmekymppisenä

kolmekybanen.jpg

Minä olen nyt kolmekymmentä.

Kolmonen ja nolla.

30

 

Puolisen vuotta sitten kirjoitin tulevasta näin. Lueskelin tuskastuttavan paljon yksityiskohtaista tietoa siitä, mitä muutoksia ihmisruumiissa alkaa kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen tapahtua. Ja kuten arvata saattaa, ne muutokset eivät ole erityisen imartelevia. Siksi päätin taistella itseni puolessa vuodessa fyysisen kuntoni huipulle, ennen väistämättömän rappeutumisen alkua. Tässä sitä nyt sitten ollaan, mukamas valmiina alamäkeen. Ihan suosiolla en kuitenkaan ajatellut heittäytyä erroosion vietäväksi, vaan jatkan treenaamista samalla raivolla, kuin tähänkin asti. Juhlistan siis syntymäpäivääni yrittämällä uutta penkkiennätystä ja palautusjuoman sijasta otan treenin jälkeen kakkua. Hyvää syntymäpäivää minä!

 

 

Muoti Oma elämä Terveys Päivän tyyli