Vuokrakämpästä koti: makuuhuone

Vaikka oman kodin remontoimisen jälkeen vannoinkin, että en enää ikinä ryhdy tähän, löysin joitakin viikkoja sitten itseni maalitela toisessa ja maalipurkki toisessa kädessä seisoskelemasta rautakaupan kassajonossa. Mitenkäs tässä nyt näin kävi?

Talo, jossa asumme, on jo kolmas vuokratalo, jossa olemme viimeisen kolmen vuoden aikana asuneet. Ensimmäistä lukuunottamatta, olen enemmän tai vähemmän modifioinut asuntojen sisäpintoja omaa makuani vastaavaksi. Eniten työtä on kuitenkin teettänyt nykyinen vuokratalomme, jonka pinnoille ja yleiskunnolle annoimme paljon anteeksi sijainnin, hitusen edullisemman vuokran ja pihalla olevan uima-altaan vuoksi. Eihän se maalaaminen niin iso homma ole, eihän?

byebyebabyblue.jpgBye bye, baby blue

Tällä kertaa kerron makuuhuoneestamme, paikallisittain kutsuttuna master bedroomista sekä sen yhteydessä olevasta kylpyhuoneesta. Omistajan naisystävän tekemä alkuperäinen värivalinta oli omille verkkokalvoilleni sietämätön. Tuo imelänsininen baby blue olisi sopinut paremmin taaperoikäisen pikkupojan huoneeseen, jos edes sinne. Viisi pitkää kuukautta heräsin joka aamu huoneesta, jonka seinät pyrkivät parhaansa mukaan pilaamaan jokaisen päiväni heti silmät avattuani. Yritettyäni tarpeeksi monta kertaa ulos huoneesta silmiä avaamatta, oli lopulta pakko tehdä asialle jotain.

sininen1.jpgMakuuhuone ennen kuin ostin maalipöntön

 

wc_ennen.jpgWC/suihkukoppi -yhdistelmä ennen…

 

kylppari_ennen.jpgKylppäri valmiina muutokseen

 

ruskea1.jpgViiden kuukauden painajainen on ohi. Sininen on poissa.

 

jenkkilippu.jpgLippu seinällä muistuttaa, missä olen

 

ruskea2.jpgJa kuva vielä tästäkin kulmasta.
Kuvassa myös 80 taalalla ostettu lipasto

 

merelle.jpg20 minuuttia tuohon suuntaan on meri

 

vesilintu.jpgVesilintu ja lankakerälamppu

 

wc-kaappi.jpgWC:n kaappi sai uuden valkoisen maalin pintaan

 

tuikitahtonen.jpgVessan ikkunalla tuikkivat tähtöset, jotka oikeasti olisivat kynttijänjalkoja…

 

vessanovenkahva.jpgVoihan vessanovenkahva…!!

 

kylpyhuone_jalkeen.jpgKylpyhuoneen seinä sai tehostevärin ja melasta rakennetun pyyheripustimen

 

maailmanmeria.jpgKylppärin seinälle ripustettiin kuvia maailman meriltä

 

maisema.jpg…ja lopuksi vielä maisema makuuhuoneen ranskalaiselta parvekkeelta.
Tämä näkymä antoi paljon anteeksi kodin pienille kauneusvirheille.
Rakastan sitä, että aamulla verhot avatessani näen nuo kukkulat! 

Ja hei, palmut kasvaa, ei voi olla paha paikka!

Koti Sisustus

Viikon aggressiivit

Olen viime kuukausien aikana kasvanut ihmisenä (yeah right), tai sitten vain lakannut välittämästä, mutta suuret vastoinkäymiset eivät enää mieltäni juurikaan heilauta suuntaan taikka toiseen. Siksi en jaksa niistä juurikaan huudella ja toisaalta, miksi murehtia asioita, joille ei kuitenkaan voi tehdä mitään, tai ainakaan kovin paljoa. ”Murehtikoot ja miettikööt ne, joilla on isompi pää”, kuuluu motto rapakon takaa. Mutta eipä hätää, en minä sentäs yli-ihminen ole! Varsin huolettomasta elämänasenteestani huolimatta, näen edelleen punaista monista pienistä asioista. Niinpä sanumarian eilisestä avautumisesta inspiroituneena, päätin minäkin listata kuluneen viikon ärsytykset. Realismia – olkaa hyvät!
 

matto.jpgMatto, joka opettelee pian lentämään – ikkunasta

 

1. Homekasvusto juomarepussa

Viikon pohjanoteeraus ja ehdoton inhokki numero yksi, on homehtunut juomareppu. Reppu oli ollut poissa käytöstä puolisen vuotta ja mitä ilmeisemmin olin unohtanut huuhdella ja kuivata sen kunnolla edellisen käyttökerran jälkeen. Pyörälenkille lähtiessäni täytin repun Gatoradella terästetyllä vedellä  ja join onnellisena repun tyhjäksi. Kotona reppua huuhdellessani huomasin, että sekä juomaletku että koko nestesäiliö oli kasvattanut sisäänsä huomattavan määrän vihreää, sammalennäköistä hometta. Herkempi olisi kai tässä vaiheessa oksentanut. Minä mietin, että olikohan siinä homeessa paljon hiilareita.

 

2. Hirviö autotallissa

Tiedättehän sen tunteen, kun aurinkolomalla istut hotellin parvekkeella viinilasi kädessäsi, lempeän iltatuulen hyväillessä auringonpolttamaa ihoasi ja kuulet pimeydessä heinäsirkkojen hennon soinnin. Siitä tietää, että on lomalla etelän lämmössä, kaukana stressistä. Kun tuo sama säksätys alkaa kuulua omassa autotallissa valojen sammuttua, tiedät, että sisätiloihin on tunkeutunut hirvittävä öttiäinen. On vaikeaa rentoutua sohvalla telkkaria katsellen, kun kuulet autotallista mulkosilmäisen heinäsirkan taukoamattoman, vertahyytävän elämöinnin.

 

3. Matto, joka opettelee pian lentämään – ikkunasta

Löysimme pitkähkön etsiskelyn jälkeen makuuhuoneeseemme ihanan pehmeän villaisen maton, jonka päällä voi venytellä raskaan treenin jälkeen. Ja katinkontit. Mattoa ei tarvitse kuin katsoa, ja siitä pöllähtää valtaisa määrä pölyä ja karvaa ympäriinsä. Eipä siis paljoa houkuta ajatus maton päällä pyöriskelystä, kun mattovillaa on muutenkin joka vaatekappaleessa, autossa ja eväsleipien välissä. Kuka helvetti tuollaisia mattoja edes valmistaa? Ja minkälainen idiootti sellaisen ostaa?

 

4. Ajokiellossa oleva moottoripyörä

Tyhmä amerikkalainen vakuutusyhtiö keksi, että pitääkseen moottoripyörävakuutuksen voimassa, pitäisi olla voimassaoleva moottoripyöräkortti. Nyt oikeasti! Suomalaisen moottoripyöräkortin hankkimiseen vaaditaan tuntikausia kuolettavan tylsää istumista teoriatunneilla, loputtomalta tuntuvaa keilojen väistelyä harjoittelukentällä ja vielä vähän lisää ajotunteja liikenteen seassa, opettaja haukkana selustaa vartioiden. Mutta se ei jenkille riitä. Pitää tehdä omat testit ja kokeet. No, onneksi voi aina ajaa autolla, kunnes saa paikalliset korttiasiat kuntoon.

 

5. Ajokiellossa oleva auto

Paitsi ettei voi enää ajaa autollakaan, sillä sekin meni katsastuskonttorin paperisähläyksen vuoksi eilen ajokieltoon. AAARGHH….!

 

6. Tyhmä viisaudenhammas

Vaikkei järki yleensä paljon päätäni pakota, niin tällä viikolla on pakottanut, ainakin leukaperissä. Mikäpä siellä muukaan muistuttelee olemassaolostaan, kuin kauan kadoksissa ollut viisaudenhammas, joka nyt pyrkii pintaan muita hampaita tieltään työntäen. Vaikuttaisi siis kovasti siltä, että dieettini saa tehostepotkun viisaudenhampaan poistamisen ja nestemäiseksi muuttuvan ravinnonsaannin muodossa.

 

7. Mätkyjen eräpäivä, osa 2

Tarviiko tämä selityksiä? On mukavaa, että edes yksi asia muistuttaa koti-Suomesta.

 

Noin. Ei se elämä Kaliforniassakaan pelkkää ruusuilla tanssimista ole. Mutta hei, teillä on siellä Suomessa kai aika paljon pakkasta? Meillä oli tänään +22, varjossa. Hah, löytyihän sitä positiivisuutta!

Suhteet Oma elämä