Kun normaalipainoinen dieetin aloitti

Kuten jokin aika sitten jutussani Supervaaka tuli taloon kirjoitinkin, alkoi mieheni painonpudotuksen sivutuotteena itsellänikin dieetti. Oma lähtökohtani tosin oli, ettei minulla varsinaista ylipainoa edes ollut. Näin ollen en edes haaveillut kilojen katoamisesta, vaan alkuperäinen ajatukseni oli, että siistisin ruokavaliotani ja se johtaisi ennemmin senttien kuin kilojen katoamiseen. Pelkkä mittanauha ei kuitenkaan kauan tiedonjanoani tyydyttänyt ja niin ryhdyin tarkkailemaan myös painoani.

puntti.jpgTavoite olisi, että painonpudotuksesta huolimatta 
rauta nousisi samaan malliin vielä puolen vuoden kuluttuakin.

 

Supervaa’an lukemia pohdittuani suhtauduin vartalonmuokkaukseeni jo paljon vakavammin. Juuri tämän vuoksi olenkin vältellyt pitkään minkäänlaiselle kunto- tai laihdutuskuurille ryhtymistä. Minä kun yleensä innostun kaikesta niin, ettei päähäni lopulta paljon muuta mahdukkaan. Joka tapauksessa, vaikka alunperin tuumailinkin, ettei painonpudotuksesta kohdallani tulisi olemaan kyse, muutin asian suhteen mieltäni siitäkin huolimatta, ettei painoni ollut ensimmäisen dieettiviikon jälkeen pudonnut grammaakaan. Tulosten saavuttaminen tällä ruokavaliolla tarkoittaa kuitenkin väistämättä muutakin, kuin senttien hupenemista.

Otetaanpa siis pätkä rautalankaa ja väännetään se sanalliseen muotoon:

Perinteinen läskin korvaaminen lihaksella vaatisi rasvanpolton lisäksi lihaksiston kehittymistä. Lihaksiston kehittyminen taas vaatisi lihaksille rakennusainetta, eli proteiinia ja hiilihydraattia. Koska dieettini ei sisällä hiilihydraattia, saati sitten plussa-kaloreita, ei lihaksiston dramaattinen kehittyminen ole mahdollista. Näin ollen, tällä ruokavaliolla, ainoa realistinen tavoite on rasvaprosentin pienentäminen painoa pudottamalla. Saavuttamastani lihasmassasta yritän luonnollisesti pitää kiinni kynsin hampain ja jossain tulevaisuudessa siintääkin se hetki, jolloin olen lihasten ympäriltä kadottanut ylimääräisen rasvan ja lihakseni piirtyvät kunnolla näkyviin. Kaunis ajatus, eikö? Laskeskelimme, että tyydyttävään rasvaprosenttiin päästäkseni, tulisi minun pudottaa painoani 3-5 kiloa. Hurjaa, sanalla sanoen.

Nyt kun projektilleni on muotoutunut ihan oikea tavoite, on aika miettiä, kuinka se saavutetaan. Avaintekijä on edelleen ruokavalio. Tämän lisäksi tärkeässä roolissa on (toivottavasti) oikeanlainen, lihaksistoa ylläpitävä, muttei missään tapauksessa riuduttava salitreeni. Eli kovia sarjoja kunnon painoilla. Aerobisen liikunnan kulmakivinä ovat kävely, kevyet hölkkälenkit ja toivottavasti pian myös maastopyöräily. Jottei homma menisi liian vakavaksi, aion laittaa aivoni narikkaan kerran viikossa. Silloin en urheile enkä juo ensimmäistäkään proteiini-drinkkiä, vaan keskityn lorvailuun ja energiavarastojeni täyttämiseen. Se, kuinka hyvin suunnitelmani käytännössä toimii, nähdään kevään mittaan. Olen armollisesti antanut itselleni aikaa päästä uusiin mittoihini aina kesäkuun alkuun saakka.

Nyt vain odotellaan huomista punnitusta ja mittaussessiota, josko ensimmäisen kahden viikon aikana olisin saanut pudotettua painostani ensimmäiset sata grammaa. Jiihaa!

Suhteet Oma elämä Liikunta Mieli

Tissit

Kunnon tissi-keskustelu on aina tervetullutta vaihtelua presidentinvaalien ympärillä vellovaan kuohuntaan. Siispä tänään keskustelemme miss…ei kun tisseistä. Hyvä on, molemmista!

Yllättävää kyllä, kauneuskilpailussa, jossa on tarkoitus etsiä Suomen kauneinta naista, herää joka vuosi kohu siitä, jos joku kilpailijoista onkin liian täydellinen. Pitäähän sitä mississäkin vikaa olla, lattaperse tai askelvirhe ainakin. Mutta mitä jos missillä onkin muodot siellä, missä ne naisella yleisesti suotaisiin olevan? Eivät ne ainakaan aidot ole, tietävät kertoa naapurintädit.

implantit.jpgVäärin. Kuvassa ei ole yksisoluisia, vaan silikoni-implantit

Alunperin missikisat olivat kauneuskilpailu, jossa etsittiin Suomen kauneinta, viattominta ja eloveenamaisinta tyttöä. Kaunis ajatus, ei käy kieltäminen, mutta mikäli vilkaisette kalenteria, huomaatte, että ajat ovat muuttuneet. Kauneusihanteiden ja hyveellisyysmittareiden muuttuessa myös keinot modernien kauneusihanteiden saavuttamiseksi ovat tulleet koko kansan saataville. Tästä syystä erityisesti missien rinnat, varsinkin jos ne ovat A-kuppia suuremmat, joutuvat erityistarkkailun alle. Sehän on suunnattoman epäreilua, jos jollain kilpailijalla on suuremmat rinnat kuin toisella. Mutta onko sitten vähemmän epäreilua, jos ne suuremmat rinnat ovatkin aidot? Nehän ovat silti suuremmat kuin sillä vieressä tönöttävällä tytöllä. Onko se sitten reilua, että sillä pienirintaisella tytöllä ei ole mahdollisuutta hankkia itselleen samankokoisia rintoja kuin kilpasisarella, jotta kisa ei jäisi kiinni ainakaan rinnanmitasta?

Tuntuu loppujen lopuksi pöljältä koko tissien kyttääminen, kun senkin ajan voisi käyttää johonkin järkevään, kuten vaikka missiehdokkaiden valmentamiseen kansainvälisiä kisoja varten. Kuitenkin kansainvälisissä kauneuskilpailuissa, juuri niissä, joihin se Miss Suomikin aikanaan lähetetään, hyväksytään itsensä ehostaminen kauneuskirurgian avulla. Saatan olla tyhmä, kun en ymmärrä, mutta miksi ihmeessä kansainväliseen kilpailuun pitäisi lähettää suomalainen tyttö kisaamaan eri säännöillä kuin muut? Olen 100 % varma, että koko muu maailma ei tule muuttamaan kisasääntöjään vastaamaan vuosikymmeniä vanhoja suomalaisia säädöksiä. Eikö siis olisi aika muuttaa suomalaisen kisan säännöt kansainvälisiä kisoja vastaaviksi? Suotakoot kauneusleikkaukset niille tytöille, jotka sellaisia tuntevat tarvitsevansa. Ja kuka sitä paitsi on sanonut, etteikö se leikkelemätön tyttö voisi kisoja kuitenkin voittaa? 

Kauneus Meikki Suosittelen Höpsöä