Treenitreffit kaverin kanssa: mahtava startti lauantaille!

Ai että, nyt starttasi lauantai kyllä hyvissä merkeissä!

Sovin kaverini Minnan kanssa treffit Herttoniemen SATS:iin, jonne sain näppärästi lapset lapsiparkkiin siksi aikaa. Kyseessä oli siis tutustumiskäynti, tällä hetkellä treenaan Fitness24Sevenillä, mutta lapsiparkillinen salikin toisaalta huutelisi… Anyway, meillä oli 1,5 tuntia aikaa ja päädyttiin tekemään ns. koko kropan treeni, eli vähän kaikkea. Nyt kerrankin on myös kuvia salilta – rispektit kaikille niille treenibloggaajille, joilla on hyviä kuvia salilta! 😀

Alkulämpöä otettiin matolla, sen jälkeen jalkojen pariin. Ensimmäisenä tehtiin kyykkyä vapaalla tangolla. 

1.jpg

2.jpg

30 kg 10 x 2 / 35 kg 10 x 2

Kyseessä oli mulle ensimmäiset kyykyt vapaalla tangolla, kun normaalisti kyykkään smithissä. Polvet temppuilee ja nyt tuli huomattua, että ne ei tykänneet vapaasta tangosta. Helläksi jäi oikea polvi, joten jatkan omissa treeneissä smithissä. Harmittaa, koska vapaalla tangolla tehdessä liike on monipuolisempi ja jotenkin mielenkiintoisempi. Pakko silti kuunnella kroppaa ja tehdä sen ehdoilla.

2.jpg

Mavea seuraavaksi. 40 kg 10 x 1 / 45 kg 10 x 2

4.jpg

Vatsa + jännehyppy -combo 3 kg pallolla 10 x 2

5.jpg

Hip thrust, ikilemppari. Oon tottunut omalla salilla laittamaan stepperin jalkojen alle, kun tanko ei laskeudu muuten tarpeeksi alas. Nyt olisi voinut tehdä toki jalat maassakin liikkeen, mutta vanhasta tottumuksesta otin stepperin, enkä sen kummemmin sitä ajatellut. Instasta löytyy video viimeisistä toistoista.

60 kg 10 x 1 / 70 kg 12 x 1 / 80 kg 10 x 1 / 80 kg 7 x 1

Yläkropan vuoro. Näissä tehtiin eri painoilla keskenämme, alla olevat painot on mun vauvapainot. 🙂

6.jpg

7.jpg

Ylätaljaa leveällä otteella 25 kg x 6, 20 kg x 4 / 20 kg x 10 x 2 / 15 kg x 10 x 1 (pienensin painoja, kun tuntui menevän liikaa käsille)

Pystypunnerrus 7 kg 10 x 2, pystysoutu 7 kg 10 x 1

Hauiskääntö 6 kg painoilla 10 toistoa + kick back ojentajalle 6 kg painoilla 10 toistoa superina x 2

Pystypunnerrus 4 kg 10 x 1

8.jpg

Vapaille painoille siirtyessä meillä alkoi olla jo aika kortilla. Puolitoista tuntia ei loppujen lopuksi olekaan niin pitkä aika! Sykkeet oli korkealla läpi treenin (keskisyke 152 / maksimisyke 190), kun ei ehtinyt kovin pitkiä taukoja pitämään sarjojen välissä. Lopulta en ehtinyt edes suihkuun, vaan kiskoin tiukat farkut hikinahkeisiin kinttuihini (yök!), ja kipaisin hakemaan lapset parkista. Nyt kun maksan 19,90€/kk lapsiparkittomasta salista, en tiedä olisiko moninkertaisesti kalliimpi, lapsiparkin sisältävä sali kuitenkaan parempi loppupeleissä, kun aika on kortilla. Nyt salilla käydessäni lastenhoito hoituu joko Markon, tai mun äidin puolesta, eikä silloin ole samalla tavalla kiire. Vähän luulen, etten salia tule kuitenkaan nyt vaihtamaan, mutta tutustumiskäyntejä ja avoimia ovia voi aina hyödyntää ja järkätä kaveritreenit! 😉

Joka tapauksessa oli aivan mahtava fiilis treenin jälkeen! Kannatti mennä eilen ajoissa nukkumaan ja herätä tänään aikaisin viikonlopusta huolimatta. 🙂

Mukavaa lauantai-iltaa teille, pus!

Kommentit (1)
  1. Samaistun todella tähän treenikuvaamisen vaikeuteen, mutta noi tekstitetyt on ihan loistavia! 😀 Ja se on kyllä kanssa totta, että kaverin kanssa on aina hauskempaa. 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *