Onnellisia hetkiä

Toimitukselta tuli tänään ihana hyvän olon vinkki; muistele onnenhetkiäsi! Jotenkin se kolahti; mä nään koko viime vuoden kokonaisuudessaan niin negatiivisessa valossa, että olen unohtanut ne hyvät hetket tai ainakaan en ole osannut antaa noille hetkille niiden ansaitsemaa arvoa. Niinpä päätin unohtaa liian tympeyden tehdä pienen lisäpostauksen aiemman vuosikatsauksen rinnalle. Kokosin yhteen viime vuoden 10 onnellisinta hetkeä/asiaa, olkaa niin hyvät.

1. Lumi

Minä rakastan lunta ja viime talvena sitä oli riittävästi. Pienen ihmisen iloa lumileikeissä oli ihanaa seurata.

dsc_1029.jpg

2. Onnistuneet leipomukset

Viime vuonna olin aiempaa ennakkoluulottomampi kokeiluissani ja onnistuin monta monituista kertaa. Sain aikaan monta ihanaa makua ihan omilla resepteilläni. On ihanaa osata.

leipomuksia.jpg

Nam, kertaa aika monta.

3. Ruotsin kevät

Pari päivää ihanien ihmisten kanssa Ruotsin keväässä oli ihan parhaita kokemuksiani koko vuonna. Helpottava irtiotto arjen oravanpyörästä. Kauniita maisemia. Hyvää ruokaa ja juomaa. Stressitöntä oleilua ja monta hyvää muistoa.

dsc_1086.jpg

Hullu suomalainen turisti Kolbäckin kestikievarin pihalla.

4. Uusi terassi

No se nyt vaan on ihan tosi kiva!

dsc_0405.jpg

Jos vedetää yhet jätskit viel ja ruvetaa sit hommii.

5. Piiiiiitkä kesäloma

Ei ollut kiirettä. Oli vaan aikaa. Loputonta, rentouttavaa aikaa.

dsc_0285.jpg

Oli aikaa esim. puhallella saippukuplia selällään nurmikolla ja kuvata niitä. Monta kertaa.

6. Tyttöjen ilta

Kun sain suurimman osan parhaista tytöistä saman katon alle, se vasta oli jotain. Naurua, iloa, hyvää ruokaa ja juomaa. Tyttöjen juttuja ja hiusten kihartamista.

dsc_0031.jpg

Onni on sisko, joka laittaa tukan bilekuntoon.

7. Palju!

Ihana, lämmin palju. Viileiden loppukesän iltojen ja synkkien syysiltojen ilostuttaja.

palju.jpg

Mmmm…

8. Miniloma Tampereella

Kaksin oman rakkaan kanssa kesäisen Tampereen maisemissa. Hyvää ruokaa, jälleen kerran. Nauruhermojen koettelua kesäteatterissa. Auringon paistetta. Myöhäisillassa bussipysäkillä nautittua patonkia. Rentouttavat unet hotellissa ilman häiriöitä ja valmis aamupalapöytä. Ah.

img_0327.jpg

Ihana Tampere.

9. Joulutorilla Tallinnassa

Joskus parhaat ideat syntyvät hetken mielijohteesta. Kiireetön äiti-tytär-reissu oli täynnä hyvää mieltä. Ja hehkuviiniä, ei missään nimessä unohdeta hehkuviiniä.

dscn3524.jpg

Onnellinen uusista kengistä (tai ehkä siitä hehkuviinistä).

10. Oma rakas perhe

Eihän siihen voi muuta lisätä.

perhe.jpg

Heti tuli parempi mieli. 🙂 Suosittelen kokeilemaan!

Suhteet Oma elämä Mieli Syvällistä

Ystävistä

Joskus tuntuu siltä, ettei ole ketään, jolle puhua. Ettei ole ketään, kelle soittaa. Ettei kellään ole aikaa.

Sitten saat ystävän kiinni. Saat sovittua treffit. Ja heti kohdatessa tiedät, että hän oli siellä koko ajan. Vaikka edellisestä näkemisestä olisi vuosi tai kauemmin, se ihminen siinä on edelleen sama. Se ihminen kuuntelee ja puhuu kanssasi samalla tavalla kuin aina ennenkin. Sen ihmisen katseesta tiedat, että sinäkin olet arvokas. Sinun ei tarvitse esittää mitään, eikä hänenkään tarvitse. Te voitte olla aitoja siinä toistenne seurassa. Kertoa surut ja murheet, ilot ja onnistumiset. Voit olla kateellinen toisen saavutuksista, mutta toinen tietää, että olet siitä huolimatta aidosti onnellinen hänen puolestaan. Ja voit aina luottaa siihen, että se toinen sanoo oikeat asiat. Ne, jotka itsekin tiedät, mutta joille kaipaat toiselta vahvistusta. Ja ihan sama mitä teet tai aiot tehdä, ystäväsi tukee sinua. Hän ei kaada unelmiasi, hän ei lyttää ajatuksiasi. Jos hän arvostelee sinua, hän ei tee sitä pahalla, vaan sinun hyväksesi. Sinulla on hänen seurassaan turvallinen ja hyvä olo.

Sillä yhdellä kohtaamisella jaksaa taas vähän enemmän vastoinkäymisiä, koska tietää, että tarvittaessa se toinen on siellä, valmiina tukemaan ja auttamaan sinua.

large.jpg

kuva: weheartit.com

Suhteet Ystävät ja perhe