Päivä 79.

Uutiset maailmalta kertovat sodista, katastrofeista ja taudeista. Täällä taivas on ihan harmaa ja sataa tiskirätin kokoisia räntähiutaleita. Jostain syystä jalkaterää särkee ja pitäisi tehdä päivällistä vaikka ei yhtään huvittaisi. 

Haloo!

Kotimaassa on ihana rauha, räntäsade ei ole luonnonkatastrofi  ja jos flunssa iskee, siitä selviää levolla ja mustaviinimarjamehulla. Tänään on muuten kevätpäiväntasaus eli mennään vauhdilla kohti kevättä ja kesää. Nyt täytyy  vähän voimistella ja sitten tehdä vaikka makaronilaatikkoa, kaapista kyllä löytyy tarvikkeet.

Tämän päivän uutinen on, että Suomi on maailman onnellisin maa. Pitää muistuttaa siitä (itseään)!

Puheenaiheet Oma elämä

Päivä 78.

Meillä oli vuosia sitten kesäravintola Rönnäsissä Porvoon lähellä. Siitäkin on jo jokunen vuosi, kun siitä luovuttiin. Kiinteistö myytiin koneineen ja kalusteineen, vaan astioita ei uusi omistaja halunnut. Niinpä me rahdattiin ne hyvin pakattuina kotivarastoon. Ja siellä ne ovatkin olleet siitä lähtien.

Minulla oli kaunis ajatus, että käytän niitä sitten joissain juhlissa. Vaan nyt kun vietetty esimerkiksi kolmet rippi- ja ylioppilasjuhlat, synttäreitä sekä monia suku- ja kaveribileitä, enpä ole niitä kuppeja kaivanut laatikoistaan. Jotenkin ne ihan ihkaomat astiat ovat olleet mieluisimmat ja totta puhuen kyllä kauniinmatkin.

Tänään päätin, että nyt on aika luopua viidestä isosta laatikollisesta kupeista, laseista, kulhoista, lautasista yms. Ensin yritin helpointa: tuputtaa niitä jälkikasvulle. Tytär lupasi ottaa muutaman lasin, keskimmäinen ja poika ei missään tapauksessa yhtään mitään.

Kai niitä voisi yrittää esimerkiksi myydä jossain. Ne pitäisi siis kuvata ja tehdä ilmoitus. Täytynee ehdottaa hommaa miehelle. No nyt astiat ovat kuitenkin sen verran esillä, että niitä ei voi olla huomaamatta, kun käy alakerrassa.

Kai ne siitä johonkin ajallaan kulkeutuvat!

Koti Oma elämä