Päivä 73.

Kun tänään sataa vettä ja lumi sulaa kohisten, ajattelin kerätä pihapöydiltä tavaroita, joita sinne aina pimeän syksyn tullen olen kerännyt. Ulko-oven vieressä on pieni pöytä ja toinen samanlainen keittiön ikkunan alla. Pöydillä on kynttilälyhdyt, kanervia ruukussa ja olisikohan koivun oksista muotoillut parikymmensenttiset porot (tai lampaat tai jotkut nelijalkaiset ne on).

Olen nuo porot hankkinut muistaakseni joltain joulutorilta jo silloin kun tytär oli pieni. Ja siitä lähtien ne on aina talven tullen otettu esiin ja keväällä pantu säilytykseen.

Vaan nyt on porot sitten lähteneet johonkin viikonlopun aikana. Epäilen ettei kuitenkaan mihinkään kovin pohjoiseen. Eikä ainakaan ilman avustajaa. Ei niillä mitään rahallista arvoa ole minulle eikä kyllä kenellekään muullekaan ja kyllä täällä pärjätään talvet niitä ilmankin. Ikävintä tässä on se, että joku on tullut pihaan asti ja viitsinyt kerätä ne rusettikaulaiset elikot kassiinsa ihan ikkunoiden alta.

No, eilenhän juuri postasin, että tavaroista pitää päästä eroon.
Tapa se on tämäkin!

Koti Oma elämä

Päivä 72.

Kun kotona on enemmän kun tarpeeksi tavaraa, ollaan miehen kanssa päätetty, että nyt on aika luopua osasta. Vaatteita on pantu myyntiin nettikauppaan ja paljon myös viety Pelastusarmeijan ja UFF:n keräyspisteisiin. Kippoja, kuppeja ja muuta pikkutavaraa sekä valaisimia ja kankaita viety kierrätyskeskukseen ja myös kaatopaikalle on osa kamoista  joutanut. Jotain on myös myyty tai siis mies on, itse olen tosi huono siinä hommassa.

Joidenkin tavaroiden kierrätys on vähän hankalampi rasti. Niinkuin nyt dvd-elokuvat. Jotain halutaan säilyttää; Jane Austen -leffat (minä), Vaaleanpunainen pantteri -elokuvat (mies), Disney -piirretyt (me kaikki), Pokemonit, Digimonit yms. (poika) ja sitten tietysti klassikot.

Katselin netistä, josko joku haluaisi noita leffoja ostaa tai edes ottaa. Joo, haluttiinhan siellä muumeja, kauhua  tai jotain , joista en ole koskaan kuullutkaan. Ja esimerkiksi joku halusi ostaa Rintamäkeläiset -sarjan. 🤔

Toivoa sopii, että dvd:ille tulee vielä uusi tuleminen, niinkuin lp-levyillekin tuli.  Ja entäs sitten VHS-leffat, niitäkin on muutama metri. Ja tietty vielä cd-levyt.

Siirrän homman johonkin toiseen päivään !

Koti Oma elämä Leffat ja sarjat