Päivä 59.

Nyt on pakko marista, sen verran ärsyttää. Nimittäin media. Viime päivinä on joka tuutista tullut otsikoita jostain rouvasta, joka aikoinaan tuomittiin, sitten vapautettiin ja nyt taas on väärinkohdeltu.

Sitten vuosikausia mehkauttiin huumepoliisista, joka olikin alkanut rikolliseksi, mutta sitten kuitenkin tunsi itsensä ihan syyttömäksi. Ja tietysti tästä rosvo-poliisista tehtiin tv-sarja ja kirjoitettiin kirja, ja mainoskatkoilla se lauloi jonkun haudalla    ”Maa on niin kaunis”.

Ja entäs sitten nää huumeveikot. Eikös nekin on jo päässeet tv-sarjoihin ja kirjoihin. Niin ja se yksi huumesekoillut jääkiekkoilija, senkin jotain sarjaa mainostettiin kuukausi kaupalla.

Nyt täytyy todeta, että en ole seurannut yhdenkään näiden tyyppien edesottamuksia missään mediassa. Mutta koska luen sanomalehtiä, selaan nettiuutisia ja katson ilmaisia tv-kanavia, näiltä  tarinoilta ei voi välttyä.

Minua kyllä pännii, että tällaisista rikollisista tehdään jotain koko kansan seurattavia sankareita. Jos niistä olisi jostain syystä jotain kerrottava, olisi samassa yhteydessä mainittava, kuinka monta nuorten huumekuolemaa on taas tästäkin aiheutunut.
Mutta ehkä siitä voisi tulla jollekin katselijalle/lukijalle paha mieli.

Nyt olen sanottavani sanonut, UGH!

Puheenaiheet Uutiset ja yhteiskunta

Päivä 58.

Vein aamulla autoni huoltoon. Mies lähti omallaan perässä, että pääsen helposti kotiin takaisin. Mistä se johtuu (vieläkin), että kun menen autokauppaan tai vaikka sinne huoltoon, muutun näkymättömäksi. Automyyjät ja huoltoihmiset (jotka molemmat ovat useimmiten mieshenkilöitä) puhuvat miehen kanssa ja vain hänen kanssaan. Toinen vaihtoehto on se, että kohtelevat minua kuin olisin lapsi tai jotenkin vähä-älyinen.

Vähän sama juttu asuntoesittelyissä. Jos minulle esitellään keittiötä ”rouvan valtakuntana” tai kerrotaan, kuinka voin valita ihan itse värejä ja tapetteja, todennäköisesti  käännyn kannoillani ja häivyn.

Siitä huollosta vielä. Vein ihan kunnossa olevan auton huoltoon, mutta lähdin sieltä saatesanoilla, että kaikki lukot on vaihdettava. Samanlaista kun tämän ikäisenä menee terveenä lääkärintarkastukseen ja tulee sieltä reseptien ja jonkun taudin kera kotiin. No, onneksi autolla on vielä takuu voimassa. Olispa minullakin !

Koti Oma elämä Tasa-arvo