Nörttitrikoot: uhka ja mahdollisuus

middle-earth-leggings-1369790276_1024x1024.png

Syksyn saapuessa olen pitkin hampain joutunut hylkäämään uskolliset superlyhyet treenishortsit ja siirtymään takaisin trikoiden käyttäjäksi. Musta makkarankuori on ollut pitkään mittatikkuni jumppapuvustuksessa, mutta nyt olen alkanut himoita kuviotrikoita. Etenkin kun törmäsin Black Milk -nettikaupan huikeaan leggingsvalikoimaan.

Voiko olla hienompaa kuin nämä järkyttävän törkeät Keski-Maan karttaa kuvaavat trikoot? Jokaisen jumppaavan tolkienistin unelma! Kerrankin saisi olla oma nörtti itsensä, kun kyykkäisi menemään. Rapea kuudenkympin hinta tosin jäi arveluttamaan, joten kysyin mielipidettä myös lähipiiristä. ”Noistahan voisi luntata karttaa, kun lukee Tarua sormusten herrasta”, virkkoi ensimmäinen. Erinomainen pointti sekin. Toinen mielipiteenlaukoja tosin ei nähnyt trikoita mahdollisuutena vaan uhkana: ”Millainen tyttö haluaa, että sillä valuu nivusista sisäreittä pitkin Synkmetsää?” Hyvä pointti tuokin, ehkä tuon ikävän pöpelikön olisi voinut laittaa johonkin muuhun kohtaan pukinetta.

Eipä kaupan nörttivalikoima näihin ja muutamiin muihin svengaaviin Tolkien-aiheisiin trikoisiin loppunut. Harry Potter -teemaisista trikoista himottivat etenkin nämä Puuskupuh-tuvan tunnusvärejä kantavat pöksyt:

hp0032-hufflepuffstripedlegs-3-web_1024x1024.png

Ja tämä suojelius-printti:

hp0041_patronuscharmlegs-5-web_1024x1024.png

Eikä näissä kuolonsyöjäpökissäkään mitään vikaa ole:

hp0002-deatheatertilelegs-laura-5-web_1024x1024.png

Tahdon nämä kaikki! Kuten tänään yhden treenikamun kanssa jutustelin hänen leoparditrikoitaan kehuttuani: törkeän ja hienon raja on äärimmäisen häilyvä.

ps. Itse en ole kauhean kova Tähtien sota -fani, mutta tähänkin teemaan sopivia nörttikalsareita löytyi kaupasta monenlaisia. Ja kaikkia muita vinkeitä kuoseja myös!

 

Muoti Liikunta Höpsöä Trendit

Hei pikku veijari, onko sulla hei…

…jastin. Jostain syystä tämä, myöhemmällä iällä melkein-rivoksi tajuamani värssynpätkä ensimmäisellä luokalla saadusta aapisesta kummittelee mielessäni aina, kun ajattelen heijastimia. Joita olen viime aikoina ajatellut hämmästyttävän paljon.

heijastin.jpg

Pimeällä liikuskellessa olen tajunnut, kuinka huonosti me autottomat liikenteessä näymme. Mustaan verhoutuneita jalankulkijoita ja valottomia fillaristeja tuntuu olevan kytiksellä joka nurkan takana. Joitakin vuosia sitten en olisi asiasta jaksanut huolestua, mutta nyt huomaan muuttuneeni varsinaiseksi safety first -tyypiksi, jota ei haittaa, että siisteistäkin takeista killuu heijastimia ja fillari on valaistu kuin joulukuusi.

photo_30.9.2013_19.39.38.jpg

Pikimusta fillari yön pimeydessä ei ole mikään maailman turvallisin kulkupeli. Etu- ja takavalo ovat melkoisen hyviä turvallisuudenlisääjiä liikenteessä, ja siksi sylettää, että tänä vuonna fillarin etuvalo on ehditty kähveltää jo useamman kerran, jos olen sen unohtanut ottaa mukaani ulkosalle pysäköinnin ajaksi. Kuka hemmetti haluaa pölliä toisen fillarista pienen valon, jolla ei ole ihmeempää valotehoa vaan jonka funktio on tehdä lähestyvästä pyöräilijästä hitusen näkyvämpi kanssakulkijoille?

Vaikka olenkin ajellut syksyn turvallisuusasiat mielessä, olen silti tajunnut rikkovani lakia. Pykälien mukaan kun mankelissa pitäisi olla sekä etu-, taka-, rengas- että poljinheijastimet. Viimeksi mainitut ovat Konasta jossain tuoksinassa tippuneet, enkä ole hoksannut korvata uusilla. Ehkä pitäisi, harmittaa pienen vaivan välttely enemmän siinä vaiheessa kun on auto persiissä.

Tästä viikosta ei ole ihmeempää liikunnallista kerrottavaa. Rutiinia ei ole ihmeemmin lähiviikkoihin mahtunut, mistä kertonee jotain viimeisen neljän viikon liikuntasaldo:

Viikko 1:
Sunnuntai: juoksu, 28 minuuttia, 5,8 km

Viikko 2:
Maanantai: kuntosali, 1 tunti
Keskiviikko: juoksu, 40 minuuttia, 6,3 km
Torstai: crossfit, 1 tunti
Lauantai: juoksu, 28 minuuttia, 5,6 km
(lisäksi viikonloppuna frisbeegolfia ja sienestystä) 

Viikko 3:
Maanantai: kuntosali, 1 tunti
Tiistai: crossfit, 1 tunti
Keskiviikko: crossfit, 1,5 tuntia
Torstai: crossfit, 1 tunti
Perjantai: crossfit, 1 tunti
Lauantai: potkunyrkkeily, 1 tunti
(lisäksi joka päivä pyöräilyä noin tunnin verran)

Viikko 4:
Sunnuntai: juoksu, 1 tunti, 9,5 km

Nyt kalenteri alkaa onneksi näyttää taas vähän järkevämmältä, ja treeniä tulee toivottavasti tasaisesti tästä loppuvuoteen saakka. Ehkä, katsotaan. Iloista sunnuntaita, kaverit! 

 

Muoti Liikunta Päivän tyyli