Takaisin olennaisen ääressä

1379396_10151943889365169_1985784492_n.jpg

Takana on melkoisen hyvä viikko.

Siinä missä viime viikot ovat menneet treenin ja levon kannalta vähän ohi duunikiireiden ja muiden rientojen takia, olen tällä viikolla ottanut asiakseni päästä takaisin kiinni rutiineihin. Työt normalisoituivat onneksi yhdeksästä viiteen -tahdiksi, mikä mahdollisti myös säännöllisen treenaamisen.

Viikko meni pitkälti crossfitin parissa, mutta sunnuntain olin korvamerkinnyt ulkoilulle. Ja kuinka sitä ulkoiltiinkaan! Teimme pitkän lenkin Arabianrannasta Lammassaareen, sieltä Viikkiin ja Herttoniemeen. Kokeilin myös ensi kertaa geokätköilyä, joka osoittautui hemmetin hauskaksi puuhaksi. Siitä lisää huomenissa, tässä summausta tästä viikosta:

Maanantai: crossfit, 1 tunti: mainio treeni, joka sisälsi muun muassa kuperkeikkoja
Tiistai: crossfit, 1 tunti: etukyykkyjä
Keskiviikko: juoksu, 30 minuuttia + venyttely ja kehonhuolto
Torstai: crossfit, 1 tunti: painonnostotekniikkaa
Perjantai: crossfit, 1 tunti: maastavetoja
Lauantai: crossfit open gym, 1,5 tuntia: kippausleukojen, käsilläseisontapunnerrusten ja boksihyppyjen 
Sunnuntai: retkeilyä ja geokätkeilyä, arviolta 15 kilometriä matkaa ja lopuksi kallioilla kiipeilyä kätköjä etsien

Nyt makaan potslojo sohvalla onnellisen rentoutuneessa tilassa maittavan aterian ja viinilasillisen jälkeen. Toivottavasti ensi viikostakin tulee yhtä mainio.

Kuinka teillä on sujunut, kamut? Oletteko saaneet niskaotteen pimeästä syksystä?

ps. Tyypatkaa huisin hieno uusi banneri ylhäällä! Kiitos mr. T!

 

 

Hyvinvointi Liikunta

Blogihaaste: Mitä olet aina halunnut tehdä?

Sanumaria haastoi minut paljastamaan kolme asiaa, jotka olen aina halunnut tehdä. Haastajan sanoin nuo ”asiat voivat olla pieniä tai suuria, mutta sellaisia joita ei ole vielä tehnyt”. Kas tässä pesee:

1. Olen aina halunnut olla kartanon emäntä

womanhunterholdingrabbit.jpg

Sisälläni asuu vuosi vuodelta kovaäänisemmin itsestään ilmoitteleva landepaukku. Jostain syystä haluaisin asua ihanassa kartanossa Skotlannin nummilla. Pukeutuisin tweediin, ajaisin Land Roverilla ja makoilisin lukemalla klassikkoromaaneja sohvalla koiralauman keskellä. Päivisin hoitaisin puutarhaa, pelaisin tennistä ja kävisin ratsastamassa ja metsällä. En ole vielä oikein selvittänyt tämän haaveen realisoimisen kustannuslogiikkaa. Vapaat komeat aateliset, ilmoitelkaa itsestänne!

2. Olen aina halunnut tulla (mieluiten New Yorkissa asuvaksi) kirjailijaksi 

282671314081166984yc8agesrc.jpg

Kirjailija oli yksi lapsuuteni haaveammateista. Joskus teini-ikäisenä päätin, että esikoisromaanini täytyisi ilmestyä ennen kaksikymmentävuotissyntymäpäivääni. Nyt olen enemmän kuin tyytyväinen, että en koskaan saanut aikaiseksi kirjoittaa sitä nuoren vihaisen naisen esikoista. Tosin en tiedä onko ollut yhtään sen viisaampaa jemmata kaikkia tekstejään pöytälaatikkoonkaan. Ehkä joskus, ehkä joskus. Ryhdistäytymistä odotellessa olen kumminkin saattanut kustannustoimittajavuosinani maailmaan muutaman erinomaisen romaanin ja tälläkin hetkellä työn alla on erään ihanan kirjailijan uusin teos.

Kirjailijuuteen kuuluu tietenkin kriitikoiden ja lukijoiden suosion lisäksi kirjailijan elämäntyyli. Voisin hyvinkin kuvitella asuvani Manhattanilla supervaloisassa lukaalissa, jossa päivät kirjoittaisin seuraavaa suurta sukupolviromaania ikkunan ääressä ja iltaisin kävisin säkenöiviä keskusteluja ystävieni kanssa ravintoloissa. Ja ehkä perustaisin naurettavan täydellisen kirjailijaperheen, vähän niin kuin yllä olevan kuvan Siri Hustvedt ja Paul Auster.

3. Olen aina halunnut esiintyä musikaalissa

http://www.youtube.com/watch?v=-6S5caRGpK4

Olen täysin, täysin laulu- ja tanssitaidoton. Silti olen aina haaveillut esiintyväni musikaalissa. Enkä missään kuppaisessa kaupunginteatteriproduktiossa vaan Broadwaylla. Mieluiten numerossa, jossa saa myös stepata. Ja heilutella knallihattua käsissään. Ja esiintyä Neil Patrick Harrisin kanssa.

 

Lisäksi olen aina halunnut: perustaa oman aikakauslehden, voittaa Stanley Cupin ja syödä kilpaa hodareita. Muun muassa.

Kiitos haasteesta! Haastan seuraavaksi FFFifin, Onnenpäivä-A:n sekä Alternatiiviurheilija-Inkan!

Suhteet Oma elämä Höpsöä