Parasta juuri nyt: saunavuoro

Akuuttia mummoutumista on ilmassa. Odotan nimittäin aina innolla torstaita, sillä silloin minulla on saunavuoro.

photo_17.10.2013_21.07.52.jpg

Kun kesällä etsin uutta kotia, vaatimuksena oli astianpesukone, parveke ja taloyhtiön sauna. Lykästi melkoisesti, kun sain asunnon Kallion kupeesta kaikilla edellä mainituilla spekseillä. Naureskelin kyllä, että keski-ikä taisi tulla etuajassa, kun varasin itselleni torstai-illan viimeisen saunavuoron. Vaan enpä naureskele enää. On hämmästyttävän suuri ilo pakata kamppeensa rakkaaseen Strand-kirjakaupan kassiin ja painella taloyhtiön katolle. Uudessa talossa asumisen kivoja puolia on se, että ovat hoksanneet pistää saunan kellarin sijasta ylimpään kerrokseen. Kelpaa nimittäin tähystellä saunan ikkunasta ja terassilta Teurastamolle ja merelle. 

photo_17.10.2013_21.08.59.jpg

Tänään oli mukana suosikkituotteita: Madaran kasvosaippua, Santen hoitoaine ja Biozellin terapeuttinen sampoo*. Kuvista tuli vähän hämäriä, sillä pukeutumistiloista oli palanut lamppu.

Saunavuorosta on tullut tärkeä osa viikkorutiinia. Yleensä torstai on kova painonnostopäivä, joten sen jälkeen kelpaa lepuuttaa väsyneitä lihaksiaan lämmössä. Tämä viikko tosin on ollut niin hervottoman kiireinen, että univelkaisena ja yliväsyneenä kellahdin lauteille pötköttämään ilman treenejä alla. Ja mikäs siinä oli köllötellessä, kun sade ropisi ikkunaan ja ajatukset askartelivat ties missä.

photo_17.10.2013_21.32.45.jpg

Treenibloggaajalla ei ole tällä hetkellä ihmeempää treeniasiaa, sillä liikuntaa ei ole mahtunut tähän viikkoon ollenkaan. Tänään illalla tajusin, että en ole ollut kotona päiväsaikaan tuntia pidempään koko viikkona. Olen tullut yöllä kotiin rättiväsyneenä, rojahtanut sänkyyn, nukkunut liian vähän ja toistanut saman uudelleen. Onneksi nyt pahimpien kiireiden pitäisi olla takana, tosin tunnun sanovan näin itselleni noin joka toinen viikko. 

photo_17.10.2013_21.34.52.jpg

Onneksi kohta on viikonloppu, joka tarkoittaa lepäämistä ja treenaamista. Lisää vahvoja mummoutumismerkkejä sekin, että iloitsee perjantaita kohden siitä, että saa olla rauhassa kotona ja olla menemättä yhtään mihinkään jos ei halua. 

*Kiitos Biozellille, joka ystävällisesti lahjoitti tämän sampoon ja kasan muita tuotteita allekirjoittaneelle I Love Me -messuilla. Tykästyin tähän tuotteeseen reilu vuosi sitten ja harmittelin kun en ollut löytää sitä mistään. Mainiota tavaraa, ja sopii erityisesti paljon urheilevalle eli paljon kuontaloaan pesevälle tyypille. Prismasta pitäisi ainakin saada, vinkkasivat. 

Muoti Mieli Päivän tyyli

Testissä Udo’s Choice Ultimate Oil Blend

ultimateoil.jpg

Lapsuudessa oli muutama kauhistuttava asia ylitse muiden: Mustakaapu, dinosaurukset ja kalanmaksaöljy. En muista pakottivatko vanhemmat minua ikinä sitä syömään, mutta jokin perinpohjainen kauhu liittyy siihen, että pitäisi jotain terveellistä litkua pullosta lusikalla suuhunsa kaataa.

Siksi suhtauduinkin hieman aprikoiden I Love Me -messuilta saamaani, Puhdistamon mainioiden kundien tarjoamaan Udo’s Choice Ultimate Oil Blend -pulloon. Jaa että tätäkö pitäisi lusikoida naamaan vapaaehtoisesti? 

Ultimate Oil Blend sisältää luomukasviöljyistä saatuja Omega 3, 6 j 9 -rasvahappoja, joiden saanti on paitsi tärkeää määrällisesti myös oikeassa suhteessa. Normaalisti nappailen purkista vain Omega-3:a kapseleina, muiden rasvahappojen saanti on jäänyt ravinnon varaan. Rasvahappojen tärkeydestä, terveellisyydestä ja laadusta on väänetty kättä pitkät tovit, ja kaltaiseni ravitsemusamatööri on välillä hukassa siinä, ketä pitäisi uskoa. Netti on tietoa täynnä, mutta mistä sitä tietäisi ketä uskoa? Itse kannatan malttia ja kohtuutta, joten esimerkiksi Pronutritionist-blogia pitävän Reijo Laatikaisen kirjoituksista löytyy kiihkotonta, tutkimuksia ruotivaa infoa aiheesta.  

Mutta sitten itse tuotteeseen. Suositeltu annostus on kaksi ruokalusikallista päivässä. Ei kun kokeilemaan. Kuten yllä olevan kuvasarjan päätös paljastaa, maku ei ole kaksinen, jos nyt ei pahakaan. Suutuntuma oli – yllätys, yllätys – öljyinen. Tämän jälkeen ruoka meni alas vikkelästi, kun oli leipäläpi jo valmiiksi liukastettu. Vaikka öljy meni alas helposti, en tiedä tulisiko tätä joka päivä lusikoitua ruoan yhteydessä. Puhdistamolta onneksi vinkkasivat, että öljyn voi kaataa myös salaatinkastikkeeksi, jos suoraan pullosta ei tuotetta halua hörppiä. Ennen kuin kiiruhdatte öljykaupoille, kannattaa muistaa, että vaikka kyseessä onkin terveystuote, on se silti puhdasta öljyä eli melkoisen kaloripitoista tavaraa. Kaksi ruokalusikallista sisältää 243 kilokaloria, ja 43,3 % päivän Omega-3-, 19,7 % Omega-6- ja 19,7 % Omega-9-tarpeesta. Tätä tuotetta nautiskellessa kannattaa siis pitää silmällä päivän muuta ravintosisältöä, jotteivät kalorit pauku kohtuuttomasti.

Itse taidan kokeilla öljyä tovin ja kuulostella, millaisia vaikutuksia sillä kehoon ja mieleen on. Palataan asiaan myöhemmin!

//yhteistyöpostaus

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Terveys