Ennätysten lohtukengät

Mitä tekee nainen, kun elämä murjoo ja toivottomuutta on ilmassa? Ostaa uudet kengät, tietenkin. Painonnostokengät.

photo_18.6.2013_18.26.16.jpg

Olen jo tovin haaveillut painonnostokenkiin investoimisesta. Liikkuvuuteni ei oikein riitä paljasjalkakengissä syviin kyykkyihin, ja normaaleissa treenikengissä on sen verran kiertoa, että raskailla painoilla meno alkaa vähän pelottaa. Nyt kun tarjoutui tilaisuus hankkia ihan siedettävän hintaiset sämpylät, päätin tarttua tilanteeseen. Itsellinen nainen tarvitsee kenkiä.

Eiväthän nämä mitkään kaunottaret ole. Mutta vitsi mikä ero normitossuilla nostamiseen! Tänään pääsin kokeilemaan ensi kertaa kenkiä tositoimissa, ja hyvältä tuntui. Superjäykkä kenkä, puupohja ja pieni koroke kannan alla auttavat pääsemään erinomaisen syvään kyykkyasentoon, ja rinnallevedot sekä työnnöt tuntuivat entistä tukevammilta, kun kiertojäykkyyttä on vimmatusti. Ensi viikolla on ykkösmaksimipäivät, niin eiköhän ala uusia ennätyksiä paukkua!

Eiväthän painonnostokengät huonoa liikkuvuutta korjaa tai lisäkiloja meininkiin tuo, mutta tiettyä varmuutta kumminkin. Kuten treenikaveri sanoi, puolet lisäboostista tulee kengän vakaudesta ja puolet on plasebovaikutusta.

Omani ovat hienon kuuloista Do-Win-merkkiä, mutta rahakkaammille ja muotitetoisille löytyy kyllä Reebokia, Adidasta ja Nikeä, jos sikseen tulee. Harmi vain, että Karhu lopetti erinomaisen tyylikkään Herkules-nostokengän valmistamisen aikoinaan!

Hyvinvointi Liikunta

Nahkat lähti, hymy jäi

Kyllä vaan on trenaaminen parasta mitä ihminen voi itsensä pakottaa tekemään. Tänään jäivät salille huolet ja mielipaha – ja nahat käsistä ja jalasta.

3ox93g.jpg

Tänään oli erinomaisen hyvä treenifiilis. Maastavetoja meni oikein mukava sarja 5 x 60, 5 x 70, 5 x 80, 5 x 70 ja 5 x 60 ja leuanvetoja sarjojen väliin. Lopuksi teimme vielä lyhyen sprinttitreenin, jossa kiivettiin köyttä, soudettiin ja tehtiin kirsikaksi kakun päälle 25 kappaletta yleisliike-leuanvetoja. Kun tyytyväisenä treenin päätteeksi rullailin selkää auki, tajusin että sekä käsistä että toisesta koivesta puuttui mojova pala nahkaa. Mutta mitäs pienistä! Treenin hyvinvointia lisäävä vaikutus on paljon suurempi kuin tuo setelin kokoinen vereslihalle mennyt säärenpläntti!

PS. Olettehan muistaneet osallistua Onnellisuusprojekti-kirjan arvontaan? Kliketi klik!

Hyvinvointi Liikunta