Yhtenä päivänä oli kesä

6D6B46AB-8B25-4D1D-9E62-A7B8AA9BC20F.jpg

Olin toukokun lopussa käymässä Tukholmassa ja noina päivinä siellä sattui olemaan lähemmäs 30 astetta lämmintä. Tuskaisen kuuma lähes. Jo silloin oli vahva fiilis, että nyt on kesä koettu ja Suomeen voi palata täynnä auringon suomaa D-vitskua. Kyllä tällä kesän määrällä jaksaa pitkän talven yli. Toistaiseksi olen ollut aivan oikeassa oletuksineni. 

33BF9BA3-8466-46E9-9CAD-0E644C422258.jpg

Mutta oli täälläkin kesä! Viime viikolla muistaakseni jonain päivänä. Silloin lähdettiin juomaan termarikahvit aallonmurtajalle ja ajeltiin pyörillä ympäriinsä. Oli stressitöntä ja ihanaa. Oli vapaapäivä eikä yhtään mitään suunnitelmia. Miten elämä voikin tuntua niin keveältä kun aurinko paistaa ja on lämmintä? Sielu tuntuu painottomalta ja mieli kirkkaalta.

Toisinaan mietin, miksi ihminen on alunperin jäänyt tänne Pohjolaan. Ennen selitykseksi on riittänyt se, että pimeän ajan jälkeen kesä, valo ja lämpö tuntuvat ansaituilta ja joko-tai -ilmastossa on puolensakin. Nyt on tainnut olla viime syksystä lähtien pelkkää jokoa. Selitys ontuu. Haluan pois. 

Mutta kuka nyt jaksaa lukea postauksia säästä. On ilmoja pidellyt, ja silleen.

4CECC313-7D31-40F3-8880-9CD41471602D.jpg

Kuka ties saamme lämpöisen loppukesän. Kenties emme. Nyt en jaksa välittää. Muistelen vain kaiholla Tukholman kesää ja tuota viime viikon lämmintä päivää täällä Helsingissä. Onhan sekin jo jotain.

Suhteet Oma elämä Mieli

Rakastan lempeitä ihmisiä

01662C51-B3D4-4C8E-8610-F26CA986F1EE.jpg

Yksi lause kumpuaa mielessäni tänään, tällä hetkellä ylitse muiden. Palaa, vaikken sitä aktiivisesti ajattelekaan. Nimittäin: rakastan lempeitä ihmisiä. Haluan olla sellainen itsekin ja pyrin siihen päivittäin.

Lempeä ihminen riisuu muut aseista ja suojamuureista. Lempeän ihmisen seurassa on helppo olla. Lempeys tarttuu. Lempeys on paras ase. 

6FB600DF-A2C0-4D1F-BF34-47A5379ACC7E.jpg

Tämä ajatus kumpusi mieleeni, kun ajoin pyörällä raksamiesten ohi. Erään heistä katse kääntyi minua kohti ja kasvoilla oli pieni hymynkare ja silmissä lempeys. Tilanne kesti noin sekunnin verran ja jätti minuun merkkinsä. Minä toki joogan posteuforisessa tilassa, vastaanottavana pienille hetkille, valmiiksi suojamuurit alhaalla. 

Ajattele mitä lempeydellä ja hyvyydellä voikaan saavuttaa. Se on hienovaraista, mutta parhaimmillaan se pieni ele, katse, hymy tai sana voi olla käänteentekevä. Se voi muuttaa päivän suunnan.

5750C075-0035-4626-A19C-C75EDCCE1F87.jpg

Joten kiitos sinä random raksamies! Jatka lempeytesi lähettämistä. 

Hyvinvointi Mieli