Cheung Chau ja nuudelihulluus

F07C0706-5A57-4182-A4B5-DC03417A665E.jpg

Perjantaina otettiin laiva saarelle ja nyt sunnuntai-iltana tuntuu, että tänne voisi helposti jäädä vielä muutamaksi päiväksi. Aika suhaa eteenpäin aivan liian nopeasti. 

IMG_3063.JPG

Stressilevelit saa helposti laskemaan tällaisella autottomalla saarella, vaikkakin kyllähän täällä asuu 30 000 ihmistä, eli porukkaa riittää. Niin ja autojen sijaan on sitten senkin edestä pyöriä, joita saa varoa. Onneksi hulina tapahtuu lähinnä rannan bulevardilla ja heti kun lähtee vähän kauemmas, ihmislaumoista ei näy jälkeäkään. Illansuussa käytiin rannalla kävelyllä eikä vastaan tullut ristin sielua. 

B47EA87F-DF65-41BC-9BB8-EB7C2E4C308A.jpg

21B39662-3642-40B6-8732-37E5E81B76FD.jpg

Kävelyn ja yleisen pyörimisen lisäksi ollaan pötkötelty meidän ihanassa airbnb-kämpässä, syöty noin sata kuppinuudelia ryyditettynä paistetulla mock duckilla. En tiedä kuinka tähän lipsahdettiin, mutta nuudeliskene on tullut otettua haltuun hyvin vahvasti, vaikkakin kokkausmahdollisuus tässä kämpässä olisi. Liekö sitten syynä aromivahvenne, mutta aivan järkky fiksaatio nuudeleihin meillä molemmilla. Nuudelia aamiaiseksi, lounaaksi ja päivälliseksi… Ehkä ryhdistäydymme huomenna tai sitten emme. 

C09B727D-BC65-4B15-A9E4-ED0CF81D1F77.jpg

Haikein mielin siis jää Cheung Chau taakse huomenna ja loppuloman ajaksi meillä on kämppä Kowloonissa, Hung Homissa. Vaikka en ihan vielä tahtoisikaan lähteä saarelta, niin odotan innokkaana jo tulevia seikkailuja!

IMG_3065.JPG

 

Kulttuuri Matkat

Veggie Mami, Poplar Street, HK

F1A36EF1-64FA-4764-AAC0-5E8714C13CA8.jpg

Vegaanina matkustaminen on toisinaan pelkkää ruokapaikan hakemista. Toki tulee aina etukäteen tsekattua alueen kasvisruokaravintolat, mutta joskus käy niin, ettei kyseistä paikkaa enää ole, se on kiinni tai sitten sitä ei vain löydy. Pari kertaa jo tämänkin reissun aikana ollaan vaellettu nälkäpäissämme ja ihmetelty miksi taas kävi näin… Pari kertaa on myös kulman takaa putkahtanutkin jokin kasvisravintola juuri, kun usko oli jo lopahtamassa ja parisuhde hangry-fiilisten takia lähes katkolla (ok liioittelin ehkä vähän, osataan pitää nälkäkiukut melko hyvin hallinnassa). Tarjontaa siis on, mutta sitä pitää osata etsiä. Useimmissa perusravintoloissa (etnisissäkään) ei ole ollenkaan kasvisvaihtoehtoa. Ainakin Kowloonin alueella olen tämän todennut, voi olla eri asia Hong Kongin saarella. 

1298CAB1-1EFB-420B-B11E-7F052E85820B.jpg

Tätä Veggie Mamia tosin ei etsitty kissojen ja koirien kanssa, vaan Happy Cow’sta katsoin ravintelin, joka olisi mahdollisimman lähellä hotellia. Onni suosi ja paikka löytyi helposti sekä oli auki. Lisäksi ruoka oli erittäin tuoretta ja maistuvaa. Ehdottomasti uusintakäynnin arvoinen! Aaah, kesärullat <3 Dumplarit <3

256B5F49-A7E7-47B7-A678-850C30B39DCA.jpg

Suositteluni siis ravintolalle sekä koko Hong Kongille, täällä vegaanin on hyvä olla.

Koti Ruoka ja juoma Matkat