Kadut Hong Kongin

EB358BC4-D68E-449B-9F78-410340A17ABD.jpg

Sitä on tullut oltua viime päivät suu auki toljotteleva perusturisti. Suun aukinaisuus tosin on johtunut siitä, että on perin vaikea pitää läpi suljettuna mikäli ihmettelee ylempänä tapahtuvia asioita. Ja niitä täällä on. Kaikki on niin korkeeta, että olisi silkkaa tuhlausta katsella vain eteensä. 

66DE2827-5E1E-4925-9415-40EBF01E4FE4.jpg

3C2760D2-DB1C-4562-B2BE-813C6360357A.jpg

Olen perusturreuden lisäksi tuntenut oloni hyvin, hyvin länsimaalaiseksi, enkä välttämättä sanan positiivisimmassa merkityksessä. Vaikka Hong Kongissa toki onkin paljon länkkäreitä, niin luultavasti ovat tuolla Honkkarin saarella (länkkärihonkkari, lol), jonne ei vielä olla ehditty. Kowloonin puoli Hong Kongia on etnisesti kirjava ja on ollut erittäin virkistävää pyöriä täällä. Kokea olevansa täysin joukkoon sulautumaton, mutta silti vahvasti yhtä ihmisten kanssa. Täällä on näet erittäin hyvät energiat ja suurkaupungin uuvuttava ilmapiiri loistaa poissaolollaan. Haluan ajatella sen johtuvan itämaisen kulttuurin arvomaailmasta, ihmisten sydämellisyydestä ja postiivisuudesta sekä mahdollisesti ihan vain siitä, että länsimainen kulttuuri ei ole niin vahvasti läsnä kaikkine hapatuksineen.

6A584A3E-5DFF-4D5C-8584-A9007724E26C.jpg

8DD53A15-0C87-4653-B2C0-3A2829F4692E.jpg

Tänään siirrymme Cheung Chaun autottomalle saarelle Lantaun edustalle. Siellä vietämme viikonlopun toivottavasti paljon pyöräillen ja trekkaillen. Ehkä otamme lautan Mui Woon, joka on tunnettu vesipuhveleista ja lehmistä, jotka hengaavat siellä. Maailman yksi ehkä siisteimmistä jutuista!

74AC1656-05DE-4EDA-BF7E-10334FAF911B.jpg

BDCF40C3-374D-4556-BE7E-62E3268881F3.jpg

Hyvää viikonloppua sinne kaikki ihanat!

Suhteet Oma elämä Matkat

Next stop: Hong Kong

8990AEE8-3187-4EBC-A067-8D80FBE5ECA9.jpg

Pari uteliasta nenää auttamassa pakkaushommissa. Tänään on se hetki kun päivä ja yö ovat samanpituisia ja parahiksi lähden Suomesta pois kahdeksi viikoksi. Kevättä karkuun, kuinkas sattuikaan. Kun palaan, en suostu näkemään enää yhtäkään lumisadetta, ainoastaan aurinkoa ja lämpöä. 

Viimeiset viikot ennen lomaa ovat olleet lähinnä selvitymistä. Kyllähän sitä kunnon ihmisen täytyy haalia itselleen mahdollisimman paljon töitä ennen lomaa, että sitten ansaitsee lomailun. No way, en ole oikeasti tuota mieltä, mutta näin pääsi käymään, siitä syystä bloginkin puolella on ollut todella hiljaista. Energia ei ole riittänyt mihinkään ylimääräiseen. 

A0DC98A3-5D30-4EAC-A32F-B535AAC2D3B9.jpg

Siltikin olen onnistunut pitämään oman sisäisen ääneni kirkkaana, valo ei ole himmennyt. Toisin kuin yleensä kiireisinä jaksoina, olen ollut tyyni, rauhallinen ja kokenut olevani balanssissa. Jos joku on kysynyt, miten minulla menee, on sisäinen vastaukseni ollut: ei mitenkään. Vaikka näin kirjoitettuna vaikuttaakin pahalta, niin enemmänkin tuossa vastauksessa on piillyt tasapaino. Se tasapaino, jota kai koko elämäni olen etsinyt. Ei mene huonosti, mutta elämä ei just nyt tykittele mitään euforisia kiksejäkään. Eikä tarvitsekaan. Ääneen olen tuohon kysymykseen vastannut lähinnä tyyliin: no menee (vähän suopeammin sanankääntein tosin). Hommat on just niin kuin niiden pitääkin olla. Sisimmässäni tiedän sen.

2725F2F9-7ADC-47C5-8F9F-589155A06BE4.jpg

Huomenna olen ensimmäistä kertaa elämässäni Aasian maaperällä. Mutta sitä ennen vielä lentotunteja noin 15. Saattaa olla, että huomenna olen toista mieltä henkisestä balanssistani. Saas kattoo. 

3F4A5BE8-8B83-4993-83D9-85B71F76FA7B.jpg

Ihanaa viikon alkua kaikille!

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat