OOTD – raitamekko ja musta kissa

IMG_2448.JPG

Alan hitaasti mutta sitäkin varmemmin nousemaan itseenvetäytymisen kaudestani. Hetken jo ehdin luulla, etten tokene tästä tilasta ikinä, enkä sosialisoidu enää koskaan, mutta kyllä. Kyllä sieltä aina noustaan. Kuten aiemmin olen sanonutkin, tänä vuonna en kaamoksen aikaan ole ottanut minkäänlaista stressiä siitä, että huvittaa vetäytyä ja olla omissa oloissa. Ennen olen miettinyt pääni puhki mikä on vialla ja miksen ole kuten muut. Tosiasiassa aika monella taitaa vuoden pimeimpään aikaan olla samoja fiiliksiä, eikä siitä kannata ottaa mitään paineita.

IMG_2454.JPG

Vaikka elänkin urbaanissa miljöössä, menee kehoni ja mieleni vahvasti luonnon ja auringon mukana. Kun luonto vetäytyy syksyn tullen, vetäydyn minäkin. Luonto ei kuole, vaan valmistautuu uuteen. Se elää vahvana, joskaan ei ulospäin näkyvästi vaan sisäistä elämäänsä. 

IMG_2449.JPG

Olen ehkä aliarvioinut luonnon voiman ja vaikutuksen. Varsinkin näissä neljän vuodenajan olosuhteissa luulisi sen olevan ihan itsestäänselvyys, mutta näköjöön tuppaa unohtumaan. Ensi vuodelle voisin ottaa tavoitteekseni huomioida vielä enemmän vuodenkierron vaikutusta omaan sisäiseen maailmaani ja mieleeni. Mennä luonnon ehdoilla. 

IMG_2453.JPG

Nyt tuntuu hykerryttävän ihanalta. Vuosi vaihtuu muutaman päivän päästä, enkä malta odottaa mitä 2017 tuo tullessaan. Jollain tapaa on fiilis, että se tulee olemaan käänteentekevä ja eteenpäinvievä (pakko koputtaa puuta!). Mahtavan upeita vuoden viimeisiä päiviä sinne kaikille!

IMG_2450.JPG

Asuna 2nd hand raitamekko, kaikki muukin käytettynä hankittua. Taisto tunkee kuvaan ja joo, tukka on aika pinkki tällä hetkellä.

Muoti Oma elämä Päivän tyyli

Viininjuontifantasiani

IMG_2394.JPG

Haluaisin olla sellainen dekadentti punaviiniä iltaisin siemaileva ihminen. Laittaisin ruokaa pitkän kaavan mukaan, söisin pöydän ääressä ja keskustelut olisivat henkeviä, punaviini polttaisi poskilla.

Onko ihanampaa ääntä kuin viinipullon korkin plopsahdus? Olen ehkä ehdollistunut ääneen ja jo se itsessään saa aikaan instantin relaksaation. 

IMG_2395.JPG

IMG_2396.JPG

Tässä kissa- ja kämppävahtina olemisessa on se hyvä puoli, että voi tuntea hetken aikaa olevansa joku muu. Ei nyt sentään asunnon oikea asukas, menisi turhan creepyksi, mutta arkiset hommat tuntuvat ihan erilaiselta muiden luona. Tuoreilta ja innostavilta. Osittain tästä syystä tartuin pulloon eräänä iltana viime viikolla. Poikaystävän kanssa lasit punkkua ruuanlaiton ohessa, mikäs siinä. Olin kerrankin spontaani. Juuri sellainen, jollainen ihannekuvissani olen. Keskieurooppalainen intellektuelli, en alkuunkaan pohjoisen jurottava jöröjukka. 

IMG_2397.JPG

IMG_2398.JPG

Ja voi pojat, kyllähän se lasillinen relaksoi. Meni monta tuntia koomassa yhden punaisen tähden, olo oli taattua pöhnää. Teki mieli ummistaa silmät ja sammahtaa. Muistui mieleen, miksi en harrasta punaviinin siemailua ja miksi saunajuomana on ykkösolut. Todellisuus oli täysin toinen kuin ihana viinifantasiani. Tykkään päästäni kirkkaana ja selkeänä, en sumuisena ja painavana. 

IMG_2400.JPG

Ehkä tilani johtui harjoituksen puuteesta, ehkä väsymys oli muutenkin liiallinen tai sitten on vain myönnettävä, ettei minusta ikinä tule siemailijaa. Ehkä pysyttelen fantasiassani. Tai jospa jostain saisi sitä viinipullon korkin aukiplopsahdusääntä nauhoitettuna? Se voisi riittää.

Kuvat tämänhetkisestä kissavahtipaikastani, täällä minä toimin varaäitinä Atokselle ja Taistolle.

Koti Ruoka ja juoma