Elämäsi tehtävä on elämäntehtävä

IMG_1815.JPG

Tänään elo on tuntunut erityisen hyvältä. Tai oikeastaan koko viikon. En muista milloin viimeksi olisin kokenut tällaista rauhaa ja tyyneyttä, jos ikinä. 

Tiedostan olevani onnekkaassa ja etuoikeutetussa asemassa kun voin tehdä elämässäni asioita täysin omasta missiostani käsin. Meillä jokaisella on jokin tehtävä maan päällä ja uskon olevani oikealla tiellä oman tehtäväni täyttämisessä. Vaikka viihdyn ns. perinteisessä työelämässä ihan hyvin, tulee siellä tehtävänanto ulkoapäin, enkä ikinä täydellisesti pysty toteuttamaan omaa missiotani. Toisille tällainen asetelma toimii täydellisesti, mutta uskon, että on paljon ihmisiä, jotka ovat tyytymättömiä elämäänsä siitä syystä, että joku muu sanelee päivittäiset päämäärät. Onneksi nykypäivänä on mahdollisuus ainakin jossain määrin valita millä tavoin ja kenen ehdoilla tehtäväänsä tekee. 

IMG_1817.JPG

Ja voi kyllä, olen joutunut tekemään itseni kanssa duunia tämänkin asian suhteen… Onko tämä nyt tarpeeksi? Pitäisikö minun ansaita enemmän? Olenko sittenkin vain laiska? Olen kasvanut perheessä, jossa työntekoa on arvostettu jopa välillä vähän överistikin (sittemmin ovat tajunneet, että elämässä voi olla muutakin, thank god). Teini-iässä minua oltiin roudaamassa ammattilaisen pakeille, koska erehdyin sanomaan taikasanat: ”en halua koskaan tehdä töitä”. Nyt jo vähän naurattaa teini-Annan kiihkeys, mutta varmasti osittain ollut reagointia siihen, millä tavalla työ oli näyttäytynyt perheessämme koko lapsuuteni ajan. Stressaavana kaiken ajan vievänä asiana. 

Ihminen tarvitsee toimettomuutta, eikä se välttämättä tarkoita kerran vuodessa pidettävää vuosilomaa. Joillain voi hyvinkin toimia sellainen rytmi, mutta minä haluan tehdä elämästäni sellaisen, etten tarvitse siitä erikseen lomaa. Nyt, kun joogahommien lisäksi ei useampaan viikkoon ole ollut mitään muuta, olen alkanut löytämään rytmiä hitauteen. Huonon omantunnon poteminen on kadonnut lähes tyystin ja olen oppinut nauttimaan elämästäni ihan uudella tavalla. Vielä kun keksisin keinon, kuinka tulla taloudellisesti toimeen tällä tavoin eläen, niin avot. Se onkin ainut hetkittäin stressaava asia. Mutta ei hätä ole tämän näköinen.

IMG_1816.JPG

Oletko sinä löytänyt oman tehtäväsi? Vai oletko vielä matkalla tehtäväsi äärelle?

Hyvinvointi Mieli Työ

Mitä voimme oppia Mr Trumpilta?

Olen ollut jenkkien presidenttivalinnasta oudon tyynenä. Joku voisi kai sanoa tätä kyynistymiseksi, mutta en halua reagoida millään tavalla. Ei sillä, ettenkö välittäisi tai että asia olisi minulle aivan sama. Toki mietityttää tuleva. Mutta siihen se omalla kohdallani on jäänyt. En halua yhtään enempää stressiä kehooni, en halua reagoida tunteella. Pyrin muutenkin lukemaan mahdollisimman vähän uutisia epämieluisista maailman tapahtumista, mieluummin perehdyn taustoihin, jos jotain haluan lukea. Terrori-iskuista haluan tietää mahdollisimman vähän yksityiskohtia, suojelen itseäni.

Vihaan ja negatiiviseen energiaan reagoiminen samalla mitalla ei vie asiaa millään tavalla eteenpäin. Tänään olen tahtomattani joutunut lukemaan somessa muutaman väkivaltafantasian Trumpin pään menoksi. Yhdessä toivottiin, että joku menis ja tappais Oranssinaaman. Olin vähintäänkin pöyrilöitynyt. Trumppi levittää omaa vihan agendaansa, eikä se hyödytä ketään, että me omilla sanoillamme lisäämme negatiivista energiaa jo olemassa olevan päälle. Se energia on jo kertalleen ilmoille päästetty, eihän enää lietsota sitä lisää? 

IMG_1787.JPG

Kun kamalia asioita tapahtuu, voit aloittaa maailman parantamisen sieltä, mistä se on helpointa. Omasta elämästäsi ja ympäristöstäsi. Tee hyviä tekoja vielä enemmän, ole ystävällinen ihan kaikille, levitä rakkautta ympärillesi. Leivo pullaa ja ilmoita Facen vegaaniryhmässä että tulkaa hakemaan, auta lumeen juuttunutta autoilijaa, anna kahvilan ylijäämäsoppa sitä tarvitsevalle (nämä kaikki tänään tapahtuneita pyyteettömiä tekoja). Meditoi ja lähetä ympärillesi hyviä fiboja. Tee mitä tahansa, minkä voisit kuvitella lisäävän positiivista energiaa ja rakkautta. 

Tämän kaiken olen ehtinyt oppia Mr Orangelta jo pelkän vaalikampanjan aikana. En anna vihan mennä ihon alle enkä tunteisiin, vaan yritän tehdä omalla toiminnallani maailmasta vähän paremman paikan. Jokaikinen päivä. Saa nähdä mihin mittakaavoihin hyvän tekemisen yritykset menevät seuraavan neljän vuoden aikana, luultavasti tilalleni tullaan tarvitsemaan yli-ihminen. 

Hyvinvointi Mieli Uutiset ja yhteiskunta