OOTD – kissepaita edt

IMG_1849.JPG

Olen tänään jutellut muutamankin eri tyypin kanssa, joilla on kaamosväsymyksen oireita. Tuntuu veitsen pyörittämiseltä haavassa kun sanoo, ettei itse oo ollenkaan väsynyt. Vielä. Usein vuoden loppu nimittäin menee aika iisillä ja vähän huomaamatta. Odotan aina kiihkeästi talvipäivänseisausta, jolla on jonkinmoinen psykologinen vaikutus: valoa kohti mennään. Parina viime vuonna se pahin väsymys on kuitenkin iskenyt siinä tammi/helmikuun tienoolla ja olen voinut jokseenkin huonosti. Näin jälkikäteen mietittynä ei valon määrällä ehkä sittenkään ole ollut suurta vaikutusta, vaan elämässä on joistakin muista syistä myllertänyt vuosien alkajaisiksi. En ole ehkä ymmärtänyt hiljentää tarpeeksi tai muuten vaan on sattunut kasaantumaan kaikenlaisia alkuja tai loppuja päällekkäin. 

IMG_1845.JPG

IMG_1846.JPG

Jokin tässä pimeydessä kyllä kiehtoo. Vaikka rakastankin aurinkoa ja elän kevyiten auringonvalossa, on pimeys myös ihan omaa luokkaansa. Enkä todellakaan ole aina ollut tätä mieltä, vaan talvi aiheutti ennen kaikessa epäreiluudessaan itkua ja ahdistusta. Mitä järkeä tässä on, miksen lähde vaan pois. Nyt näen aika paljonkin järkeä. Tai no, ehkä enemmänkin tunnetta. (Paitsi etten kyllä oikeen tiedä miten paan suun huomisaamuna kun lähden pyörällä töihin vesisateessa tai mitä sieltä taivaalta tuleekaan).

Otan tämän ihmiskokeena. Katsotaan olenko vielä kuukauden päästä samoilla linjoilla ja mitä tapahtuu vuoden alussa? Jännittyneen odottavat fiilikset, etten sanois.

IMG_1847.JPG

IMG_1844.JPG

Päällä lempiasioita. Viikon, kahden verran tuli rötvättyä trikoissa ja jossain huitulassa. Tuntui, että oma identiteetti alkoi häilymään. Sunnuntaina laitoin viimeinkin oikeat vaatteet niskaan ja tunsin taas itseni Annaksi.

Muoti Oma elämä Mieli Päivän tyyli

Viikko 45 kuvina

Sisko köhii seinän takana, minä vastaan yskimällä takaisin. Koti on muuttunut sairastuvaksi. Tilaa ei varsinaisesti helpota se, että ikkunoista vetää ja korjausmiehen paikalle tuleminen kestää. Niinä öinä, kun oikein kunnolla myrskyää, on ikkunani tempautunut auki ja olen toiminut oman elämäni remppaukkona fiksailemalla ikkunaa mm. maalarinteipillä. 

Tätä viikkoa on siis varjostanut pikkuinen flunssa, vaikka taisin juuri muutama viikko sitten parantua edellisestä. Tällä kertaa tosin olen ihan toimintakykyinen, mitä nyt ääni meinaa välillä loppua ja köhityttää. Mukavaa varsinkin tunteja ohjatessa, varsinainen elinvoiman ja terveyden irvikuva…

Talvi ei oo yhtään varjostanut männä viikkoa, vaan päinvastoin! Olen tykännyt joka solullani ja varsinkin se yksi päivä oli ihana kun paistoi aurinko. Jätin tarkoituksella aurinkolasit kotiin ja annoin silmien häikäistyä ja valon imeytyä. Elämä, ympäristö ja maailma tuntuivat seesteiseltä ja turvalliselta. Ottaen huomioon, että Trump oli valittu edellisenä yönä presidentiksi, oli olotilani melko yllättävä. 

IMG_1851.JPG

IMG_1722.JPG

IMG_1819.JPG

IMG_1821.JPG

IMG_1822.JPG

Lumi, Tuli, Rumi. Minä. Tyyppejä ja asioita näissä kuvissa ja tällä viikolla. Kuittaan viikon päättyneeksi ja uuden kohtapuoliin alkavaksi. Over and out. 

Suhteet Oma elämä