Päästä irti hartaasta luterilaisesta sisälläsi

En tahtoisi olla yksi niistä maanantaita parjaavista ihmisistä. Ehkä jo se pelkkä negatiivinen energia, jota ympärillä olevat ihmiset lataavat sanoillaan maanantaihin, on aiheuttanut minullekin lievän maanantaikammon. Hei, minä sentään saan useimmiten herätä uuteen viikkoon ilman herätyskelloa, ihan luksusta. Siltikin maanantai tuntuu usein ikävältä iskulta vasten kasvoja ja tuntuu, että joutuu tsemppaamaan itseään ihan extrapaljon, jotta sängystä nouseminen tapahtuu. 

IMG_1489.JPG

Luulen, että sisälläni asustaa harras luterilainen. Se, joka käskyttää ja soimaa. Väittää, että olen huono ihminen jos en ole työn touhussa klo 7 maanantaiaamuna. Koska kai ny pitäis olla. Sanoo kuka? Se luteri tai joku? Oma äiti (joka imuroi korvan juuressa joka riivatun lauantaiaamu koko lapsuuteni ajan)? Vai kenties isäni, jonka nähden piti aina esittää työteliästä? Onneksi olen saanut potkittua luterilaista pihalle ihan onnistuneesti, mutta silti se kovasti yrittää änkeä takaisin, jos en ole tarkkana. 

IMG_1527.JPG

Tänään viittasin kintaalla rutiineille, joista yleensä pidän tiukasti kiinni. Se tietty järjestys aamupuuhastelussa tuo struktuuria ja ehkä vähän lohtuakin ja niiden aikana yleensä herää viimein kunnolla ja tajuaa, ettei tää nyt niin kauheeta ookaan. Menin suihkun alle istuskelemaan (vaikka olin just illalla käynyt suihkussa, omg!) ja ajattelin, että vähän niiku aamusaunan tai kylvyn korvike. Sen jälkeen olen vaan juonut kuppitolkulla teetä ja tuijotellut ulos ikkunasta kun lumisade leijailee. Paskat siitä että pitäis tehä jotain.

IMG_1528.JPG

Sitä paitsi teenhän minä, jos tarkkoja ollaan. Teen tässä samalla uutta soittolistaa joogatunnille ja myös tämän blogin kirjoittaminen jäsentää omaa sisäistä maailmaani, joka on elintärkeää joogaohjaajalle. Kun olen itse vahvemmin omassa itsessäni, on minun myös helpompi olla läsnä tunneilla ja ohjata juuri niin kuin haluankin ohjata. Oikeastaan teen siis töitä (in your face luteri!).

IMG_1531.JPG

Joskus sitä vallan hämärtyy omalle itselleen. On liian lähellä itseään, eikä näe tarkasti elämäänsä ja omia tekemisiään. Tuomitsee herkästi. Tai se harras luterilainen tuomitsee. Hirvee tyyppi. 

Sitä vaan siis tässä yritän sanoa, että ehkei se maanantai sittenkään ole niin paha mitä puhutaan. Ei kantsi uskoa kuulopuheita, vaan rakentaa ihan oma maanantainsa omista lähtökohdista. Ihanaa, upeaa, mahtavaa viikon alkua kaikille sinne!

IMG_1532.JPG

Kuvat ei millään tavalla liity. Odottivat vain pääsyään blogiin ja nyt oli sopiva hetki. Moskova lokakuu 2016.

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat

Parin viime viikon ilon lähteitä

Tuntuu hämmentävältä postata kuvia muutaman viikon aikajänteeltä, kun osassa ollaan värikkäässä syksyssä ja toisissa jo talven puolella. Aivan kuin yrittäisin vaivihkaisesti tunkea mukaan jotain vanhoja kuvia mukamas parin viikon takaa. Luonnon elkeet ovat mysteerilliset ja nopeat.

IMG_1717.JPG

Parin viime viikon aikana on tullut nähtyä kaksi hienoa bändiä. Toinen oli The Heartburns ja toinen Hurula viime keskiviikkona. Se energia on uskomaton, mitä livekeikoista voi parhaimmillaan saada, joskus sitä saattaa fiilistellä vielä viikonkin päästä. Viime aikoina oon ollut vähän laiskahko keikoilla kävijä ja muutenkaan musiikki ei oo jaksanut ihan hirvittävästi puhutella. Useimmiten kotiin jääminen ja hiljaisuus voittaa, Terveisin: Tehosekoittimen missattu keikka lauantaina.

IMG_1431.JPG

Poikaystävän kanssa vietetty aika on lähes pyhää, koska nähdään kuitenkin aika harvoin. Meillä molemmilla on vahva oman tilan ja ajan tarve ja halutaan kunnioittaa sitä. Se on samalla myös meidän suhteen voimavara. En kyllä sano, etteikö ikävä iskisi aina sen jälkeen kun ollaan muutama päivä oltu tiiviisti yhdessä. Onneksi on hänen tyynynsä, jota voi ikäväpäissään sniffailla :’)

IMG_1581.JPG

IMG_1435.JPG

Pyörää en vielä suostu laittamaan talviteloille, eikä se onneksi ole ollut ainakaan aiempina talvina tarpeen. Vaikka toivonkin, että lumi pysyy, toivon samalla myös, että se sulaa, jotta ei tarvitse ottaa julkisia välineitä alle. Tosin ei kävelemisessäkään mitään vikaa ole, ottaa vaan vähän enemmän aikaa.

IMG_1715.JPG

Koirat on olleet valtava ilontuoja nyt muutamisen viikon ajan. He ovat siis hoitodogeja, jotka asuvat ihan vieressä ja koska minulla on päivisin aikaa, olen käynyt heitä lenkittämässä. Puikkonokat❤️

IMG_1577.JPG

IMG_1576.JPG

Ilo on todellakin niissä aivan pienissä jutuissa. Pienet asiat ovat isoja. 

Suhteet Oma elämä