Talvipuutarha ja Rayo

IMG_1709.JPG

Saattaa olla, että olen vähän vinksahtanut. Nimittäin talvi ja lumi, jotka yleensä aiheuttavat henkistä ärtymää, tuntuvatkin nyt maailman siisteimmältä jutulta. Olen vähintään yhtä intona kuin Rayo-koira, joka rakastaa lumessa piehtarointia. 

IMG_1708.JPG

Keskiviikkona lähdin pyörällä liikenteeseen, eikä edes naamaan vihmova lumimassa ja lokasuojiin takertuva sohjo haitanneet. Ennenkuulumatonta. Tosin helppohan se on tässä vaiheessa sanoa, sillä onhan tota talvea näin nopeasti laskettuna vielä ainakin viisi kuukautta jäljellä… Mut jee, kaikki siistit talvihommat! Luistelu, hiihto ja potkukelkkailu, jäällä kävely, kirpsakka pakkanen ja auringonpaiste, höyryävä meri ja hengitys, lumi, jäätyneet silmäripset, toisen aina lämpimät kädet. 

IMG_1710.JPG

Tänään pilkotti vähän aurinko. Käytiin pitkällä kävelyllä Rayon kanssa ja Alpparin koirapuistossa hän vain istahti takamukselleen. Ihme tyyppi. Ei kiinnostanut juokseminen, ainoastaan istuminen. Samat fibat tosin itselläni, kotiin päästyä oli pakko ottaa tunnin unet. Olisivat muuten helpolla jatkuneet vielä toisenkin tunnin, ellei olisi täytynyt jo lähteä ohjaamaan tuntia. 

IMG_1711.JPG

Koko viikko on ollut muutenkin hyvä. Olen tuntenut hiljaisesti väräjävää onnellisuutta hetkittäin. Suurta tyytyväisyyttä omaan elämääni. Tuntuu, että oon viime viikkoina päässyt tekemään just niitä juttuja, joista eniten pidän. Kuten eilisessä postauksessa mainitsinkin, on töitä ollut viime aikoina todella vähän. Taloudellisestihan se tottakai on aika katastrofaalista, mutta oman jaksamisen kannalta hyvin helpottavaa. On ollut enemmän aikaa ja energiaa panostaa joogahommiin sekä omaan hyvinvointiin. Stressi on päästänyt irti kehosta ja mielestä, elämä tuntuu köykäisemmältä. On ollut helpompi elää tässä ja nyt. 

IMG_1712.JPG

Ja niinhän sen pitäisi mennäkin, kaikilla meillä. Mieli vaan niin kovin herkästi tempaa mukaansa jonnekin menneeseen tai sitten se alkaa kehittelemään tulevaisuuden skenaarioita, ikäänkuin jollain tavalla muka valmentaen tulevaan. Tulevaan, jota ei millään voi ennustaa. Haluaisin asentaa aivoni pysyvästi näille tämänhetkisille asetuksille tai ainakin niin, että voisin pimeimpänä sydäntalven hetkenä painaa napista ja vaihtaa asetuksia. Todeta, että ainiin, tällaistakin voi olla.

IMG_1713.JPG

Me and Rayo the whippet in front of Winter Garden today.

Suhteet Oma elämä Mieli

Joogaa Vallilan Stoorissa

IMG_1658.JPG

IMG_1659.JPG

Näin ihanissa tunnelmissa meillä oli eilen joogatunti. Yksi joogaajista sanoi tunnin jälkeen, että aivan kuin olisi kotona tehnyt harjoituksen. Kotoisa kynttilänvalo ja ihana sisustus. Tykkään pitää joogatunteja vähän spesiaalipaikoissa, vaikka tosin onhan nykyisin aika yleistä, että monessa kahvilassa on tunteja. Ihastuttaa aina tilojen monimuotoisuus ja se, ettei esimerkiksi kahvila ole pelkkä kahvila, vaan ihan kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Kuten tässä tapauksessa, se on myös joogasali, lounaspaikka ja kirppis. Saila, toinen omistajista kertoi, että tänään siellä järjestetään ihka ensimmäiset häät! Jos itselleni tulee tarve juhlatilalle, aion kyllä ehdottomasti harkita Vallilan Stooria. 

IMG_1660.JPG

Minulle henkilökohtaisesti on tärkeää, että ihmiset ja yritykset, joiden kanssa olen yhteistyössä ovat arvomaailmaltaan sellaisia, joiden takana voin seistä itsekin. Varsinkin näissä joogakuvioissa se on erityisen tärkeää, mutta myös ns. päivätyöhön liittyen. Tällä hetkellä olisikin tilanne, että pitäisi etsiä uutta osa-aikaduunia, mutta kovin harvassa ovat ne yritykset, joissa olisin valmis työskentelemään. Välillä mietin, että josko heittäisi kaikki periaatteet menemään ja ottaisi vastaan ensimmäisen sopivan työn, oli yrityksen toiminta kuinka epäekologista tai monikansallista tahansa. Mutta ei, tämä on yksi niistä asioista, jossa ei voi tehdä kompromissia. En tahdo myydä aikaani ja osaamistani taholle, jonka toiminta ei ole linjassa omani kanssa. Sanomattakin siis selvää, että Stoorin tyyppien kanssa arvomaailma kohtaa 🙂

IMG_1657.JPG

IMG_1661.JPG

En ole koskaan ollut erityisen urajohtoinen tai päämäärätietoinen ihminen. Tottakai työn suhteen on unelmia (varsinkin joogan), mutta tulee kyllä luotettua siihen, että universumi järjestää. Eteen tulee varmasti tilaisuuksia, kun vaan pitää mielen avoinna ja ovet auki. Kukaan ei varmaankaan tuu himasta hakemaan, mutta vahva luottamus asioiden järjestymiseen on. Ihan jo siitä syystä, että ne ovat aina ennenkin järjestyneet. Sen takia en jaksa erityisemmin stressata uuden työn suhteen (paitsi aamuyöllä kello 4.12).

IMG_1662.JPG

IMG_1663.JPG

Ensi keskiviikon tunnin teemana on muuten napasäteily ja sisäinen tuli, liikkeen alkuperä. Yksi suosikkiaiheistani. Tervetuloa tunnille!

Suhteet Oma elämä Liikunta Mieli