Puu-Vallila/Merihaka

image.jpeg

Ihanaa, että ”se on syksy nyt!!” -toitottajat oli väärässä! Syksy on kyllä ihanaa aikaa sekin, mutta ei tälläisellä tynkäkesällä oikein jaksa koko pitkää talvea läpi, joten olen hyvin onnellinen, että aurinko tuli hetkeksi takaisin. Osaa taas arvostaa ihan eri tavalla nyt kun oli niin viluisia päiviä tässä välissä. Elämä on aina asteen verran iisimpää kun aurinko paistaa ja on lämmintä. Elokuu tuo kuitenkin jo aivan erilaisen sävyn ja valon. Alkusyksyn fiiliksen, vaikkakaan en myönnä että oltaisiin jo siellä saakka vuoden kiertoa. Ei ei ei. Elän mieluummin deniaalissa. 

image.jpeg

image.jpeg

Oon ollut nyt muutaman päivän kissahoitsuna täällä Puu-Vallilassa. Kävin illansuussa pienellä kävelyllä. Ja tulin takaisin sisälle. Kaipasin yksinoloa eilisen hektisyyden jälkeen ja olen vain ollut tässä näin, hiljaa. Välillä kuunnellut Else-kissan juttuja ja paijaillut häntä. Kova on puhumaan, kun sille päälle sattuu. 

image.jpeg

image.jpeg

Eilen oli Vallisaari, joogatunnin ohjaus, ystävän synttärit Ondassa ja Siltasessa. Niin ja Meripubissa parit vielä ennen kotiinmenoa. Joillekin varmaankin aivan normipäiviä tuollaiset, mutta itse väsähdän todella herkästi, jos on paljon aktivitettiia yhden päivän aikana. Mutta onneksi tänään tosiaan vastapainoksi olikin aikatauluvapaa päivä poikaystävän seurassa. Ja ilta yksin, ah.

image.jpeg

image.jpeg

Puskakuvat otettu Merihaassa. Koska missä muualla olisi yhtä vehreää kuin siellä??

 

 

 

Muoti Oma elämä Päivän tyyli

Noel Gallagher’s High Flying Birds @ DR Concerthouse

Tässä postauksessa on sulavasti yhdistettynä kuvia minusta ja Noel Gallagherista sekä hänen High Flying Birdsseistään. 

image.jpeg

image.jpeg

Keikan jälkeisenä päivänä silittelin Noelin paperista tukkaa. Keikkapäivänä käytiin toki kärkkymässä josko hän olisi tullut antamaan nimmarit pariin levynkanteen, jotka poikaystävällä oli mukana. Ei tuuria tällä kertaa, vaikka olikin myöhemmin ilmaantunut paikalle kun oltiin jo lähdetty. Harmitti minuakin ja erityisesti Maukan puolesta, kun on fanittanut tyyppiä jo parikyt vuotta. Mutta vielä se päivä tulee! 

image.jpeg

Oma musiikkimaku on viimeisen parin vuoden aikana kokenut ihan täydellisen mullistuksen. Jopa siinä määrin, etten oikein osaa enää edes nimetä lempibändejä. Sikäli outo tilanne, koska nuoresta pitäen on aina ollut joku bändi, jota fanittaa eniten. Nuorena löytyi musan kautta kaverit ja kokonainen alakulttuuri, tiettyihin genreihin oli vaan jumahtanut vuosiksi. Tosin kyllä aidon oikeasti oon tykännytkin musasta jota kuuntelin, ei siinä mitään. Ja jotain niistä bändeistä kuuntelen edelleenkin. Mutta viime vuosina oon päästänyt irti vanhoista tottumuksista ja tilalle on tullut ihan suunnaton kirjo erilaista musiikkia. Sellaistakin, johon on ennen suhtautunut kuulematta paskaa –asenteella. Enää en koe itsestäni minkäänlaista määrittelyn tarvettakaan, kun ennen oli tärkeää edustaa jotain. Määrittely ja kategoriointi enemmänkin ahdistaa nykyään. En osaa esimerkiksi Instagramin bioon kirjoittaa mitään järkevää, koska en halua tulla määritellyksi sen kautta, mitä teen ja mitkä ovat mielenkiinnon kohteeni tai mielipiteeni. Sillä olen niin paljon enemmän. Niinkuin ihan jokainen meistä on. Voitais heittää välillä tittelit sun muut määrittävät tekijät nurkkaan ja kohdata toisemme ihan ihmisinä vaan 🙂

image.jpeg

Mistä päästäänkin jouhevasti Rakkauteen. Musiikki on parhaimmillaan ihan järisyttävän suuri energia ja toimii ihmisiä yhdistävänä tekijänä. Tuona torstai-iltana oli mahtavaa aistia, mitä Oasis ja Gallagherin veljekset merkitsee ihmisille, moni varmaan kasvanut kuunnellen Wonderwallia (ja toivottavasti muutakin tuotantoa!). Oli Pieni Mies ja oli bändi ja oli musa ja oli yleisö ja sitten oli se x-factor, jonka myötä koko homma kasvaa isommaksi kuin osiensa summa. Se kasvaa hyvänmielen energiaksi, josta voi ammentaa vielä jopa vuosienkin kuluttua. 

Love.

Kulttuuri Musiikki