Lidlin kashmirneule: laatua laaduttomasti

Lidl (tuo Maailman Paras Kauppa, kuten meillä tavataan sanoa) lanseerasi tänään Premium-malliston. Monessa paikassa hehkutettu kashmirneule kiinnosti, sillä olen etsinyt tarpeeksi perinteistä (pelkistettyä) kashmirneuletta jo pidemmän aikaa. Tarjonta ja rahatilanne eivät vain koskaan ole kohdanneet. Vitsailin Allulle, kuinka lähtisimme Fridan kanssa heti aikaisin aamulla apajille. Oikeasti lähdimme ennen lounasta, koska ulos piti mennä ja omenasoseeseen tarvittiin kanelia.

Tuotteissa on käytetty laadukkaampia materiaaleja, kuten puuvillaa, modaalia, nahkaa ja kashmirvillaa. Naisten t-paidat ja alusvaatteet tuntuivat superihanilta ja kashmirneuleet niin pehmeiltä, että Frida alkoi silittää niitä.

Mutta. Laatu on muutakin kuin materiaali. Tuotteen hintaa voi laskea työvoima- ja materiaalikustannusten poisjättäminen, jolloin laadukkaan tuotteen saa tietysti edullisemmin. Myymäläketjun kasvojenkohotukseen se ei silti riitä. Halpisketjun brändäys laadukkaaksi ostospaikaksi vaatii muutakin.

Kuinka paljon enemmän olisit valmis maksamaan 60€ kashmirvillaneuleesta, jos tuotteiden esillepano tukisi tuotteiden laatua, ja tarjoaisi siten sinulle paremman ostokokemuksen? Premium-malliston 5% hinnan korotuksella irtoaisi jo asiakasta auttavia esillepanotapoja, ja hinnat olisivat silti halpoja. Aika on rahaa asiakkaillekin. Entä paljonko Lidl on valmis investoimaan kasvojenkohotukseensa myymälätasolla? Pienilläkin parannuksilla saadaan mittava ero. Muistetaan kuitenkin, että tässä ollaan edelleen vaateostoksilla ruokakaupassa, eikä etsitä eksklusiivista putiikkielämystä. Värien, mallien ja kokojen hahmottaminen ei vaatisi kaikkien pakettien lajittelua ja avaamista (oli muuten laadukkaan napakkaa liimaa niissä teipeissä!). Tyylikkäissä paketeissa myytävistä Premium-malliston tuotteista ei ollut näkyvillä ainuttakaan mallikappaletta. Erikoismallisto (jolla halutaan kiillottaa mainetta) ansaitsisi myös tulla esitellyksi muusta myymälästä poikkeavassa telineessä ja laadusta kertovalla materiaalilla. Erikoista oli myös se, ettei Premium-malliston materiaaleista, kashmirneuletta lukuunottamatta, ollut mitään mainintaa Lidlin suomalaisilla nettisivuilla.

Entä paljonko hintaan tulisi lisää, jos mediassakin hehkutetun malliston lanseerauksen kunniaksi koko myymälä olisi siisti? ”Tervetuloa ostoksille!”

 

Screen Shot 2016-09-19 at 14.35.57.png

Näin likaiseen ostoskoriin en kashmirneuletta (tai mitä tahansa vaatetta) halua laittaa.

Screen Shot 2016-09-19 at 14.35.08.png

 

Ihanan pehmeä kashmirneule löysi kuitenkin tiensä ostoskoriin. Ostin miesten neuleen, sillä oversize ja selkeät linjat houkuttaa enemmän, kuin yksityiskohdilla pilattu naisten versio. Suurin osa minun ja Allun neuleista on muutenkin yhteiskäytössä.

 

Screen Shot 2016-09-19 at 14.36.41.png

Screen Shot 2016-09-19 at 14.38.15.png

 

Lidlillä on silti vielä paljon opittavaa laadukkaasta ostokokemuksesta (ja muodista ylipäätään). 

 

PS. Minä opin, ettei Lidlistä saa kanelitankoja.

muoti ostokset ajattelin-tanaan raha
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.