We Care Icon -koulutuspäivä
Huhheijakkaa mikä viikko täällä on menossa. Blogi on jäänyt kakkoseksi, kun olen valinnut 8h yöunet selvitäkseni seuraavasta päivästä! Tää kaikki johtuu vain siitä, että te olette pyytäneet lisää näitä työkeikkapostauksia, ja niitä varten täytyy tehdä töitä 😉
Tänään olin bodypaint-opetuksen jälkeen vierailevana höpöttäjänä Sokoksen oman We Care Icon -kosmetiikkasarjan uusien, kesällä lanseerattavien tuotteiden koulutustilaisuudessa. Yleisönä toimivat Sokoksien myyjät, joille olin ideoinut pikameikkejä uusia tuotteita käyttäen, kesän ja syksyn trendien mukaan.
We Care Iconista on 100% varmuudella tulossa juttua vielä myöhemminkin, sillä tuo kotimainen kosmetiikan yllätyshaastaja piilottelee Sokoksissa ilman kunnollisia markkinointibudjetteja. Eikä tämä muuten ollut maksettu mainos, vaikka työn puolesta tuotteisiin tutustuinkin 😀
Myyjillä oli takanaan piitkä päivä, joten yritin pitää oman osuuteni tiiviinä, nopeatempoisena ja pirteänä!
Toivottavasti päivän asiakkaat eivät ainakaan nukahtaneet pystyyn :)
Kokoustila ja keinovalot aiheuttivat toki oman haasteensa yksityiskohtaiseen meikkien esittelyyn, mutta myyjien saadessa tuotteet omiin käsiinsä homma näytti sujuvan juuri kuten suunniteltiinkin. Samoja trendiajatuksia on toki luvassa myös blogin puolelle, kunhan tämä kiire suvaitsee väistyä.
Tässä Liisan silmille muodostuu – arvasitko jo – simppeli smoky eyes, LixBoxistakin tutuilla vinkeillä. Tällä kertaa kyseessä oli pikaversio, jonka toteuttamiseen kuluu korkeintaan 5min!
Meikki viimeisteltiin rajauksella, jonka toteutin superkätevällä lyhyellä luomivärisiveltimellä.
Tajusin lykätä kameran extempore-kuvaajana toimineen Ninan käteen vasta viimeisen meikin aikana, joten muut toteutetut lookit jäivät vain paikallaolijoiden mieliin.
Oma käteni oli demojen jälkeen kesän sävyistä sekaisin ja oli aika päästää naiset tuotteiden kimppuun.
Meikki- ja tuotevinkkien jälkeen myyjät saivat käydä käsiksi uusiin siveltimiinsä ja tuotteisiin, joita testailtiin ja hypisteltiin hyväksyvästi mumisten. Varsinkin erilaisten puuterimaisten tuotteiden koostumukset ja pigmentit saivat kiitosta.
Smoky eyes -lookia testattiin useaan otteeseen! Toinen suosikki taisi olla shimmer-paletti, jota vertasin itse suoraan M.A.C.:in Mineralized -kuultopuutereihin. Hinta-laatusuhde on näissä niin kohdillaan ja samalla paletilla voi tehdä raikkaan silmämeikin tai korostaa kasvoja.
Ammattitaitoisesti meikkejään tuunailleet naiset saivat mut pohtimaan, kuinka moni teistä hyödyntää kosmetiikkaosaston myyjien ammattitaitoa?
Myyjällä kun on usein pitkiäkin rauhallisia työvuoroja, joiden aikana eri tuotteita voi tutkia, puhumattakaan kaikista näistä koulutuksista. Hyvä myyjä voi parhaimmillaan olla päivän ja meikkipussin pelastaja, joten apua ja tuotevinkkejä kannattaa ihan oikeasti kysyä, jos joku mietityttää!
Iholle tunkeva asiakaspalvelu ei liene kenenkään mieleen, mutta me suomalaiset olemme monesti vähän liiankin aggressiivisia kun joku kysyy: ”Tarvitsetko apua”? >:D
Mä itse olen asiakkaana sellainen, että jos tiedän mitä olen hakemassa, nappaan tuotteen äkkiä mukaani. Jos taas olen haahuilufiiliksellä, saatan jututtaa myyjiä pitkätkin pätkät!
Minikoulutuksen vetäminen oli hauskaa ja tunnit hujahtivat ohi kuin silmissä. Nyt olenkin niin poikki, että taidan kaatua sänkyyn jo ennen iltayhdeksää, totutun aamukolmen sijaan.
Entä miltäs näyttävät nämä sivellinsetit? Muistelin edellisten sivellinpostausten tiimoilta, että aika moni teistä oli suteja vailla… Kannattaa ehkä kurkata tänne huomenna uudestaan ;)