We Care Icon -koulutuspäivä

sokos11.jpg

Huhheijakkaa mikä viikko täällä on menossa. Blogi on jäänyt kakkoseksi, kun olen valinnut 8h yöunet selvitäkseni seuraavasta päivästä! Tää kaikki johtuu vain siitä, että te olette pyytäneet lisää näitä työkeikkapostauksia, ja niitä varten täytyy tehdä töitä 😉

Tänään olin bodypaint-opetuksen jälkeen vierailevana höpöttäjänä Sokoksen oman We Care Icon -kosmetiikkasarjan uusien, kesällä lanseerattavien tuotteiden koulutustilaisuudessa. Yleisönä toimivat Sokoksien myyjät, joille olin ideoinut pikameikkejä uusia tuotteita käyttäen, kesän ja syksyn trendien mukaan.

We Care Iconista on 100% varmuudella tulossa juttua vielä myöhemminkin, sillä tuo kotimainen kosmetiikan yllätyshaastaja piilottelee Sokoksissa ilman kunnollisia markkinointibudjetteja. Eikä tämä muuten ollut maksettu mainos, vaikka työn puolesta tuotteisiin tutustuinkin 😀

 

sokos7.jpg

Myyjillä oli takanaan piitkä päivä, joten yritin pitää oman osuuteni tiiviinä, nopeatempoisena ja pirteänä!

Toivottavasti päivän asiakkaat eivät ainakaan nukahtaneet pystyyn 🙂

Kokoustila ja keinovalot aiheuttivat toki oman haasteensa yksityiskohtaiseen meikkien esittelyyn, mutta myyjien saadessa tuotteet omiin käsiinsä homma näytti sujuvan juuri kuten suunniteltiinkin. Samoja trendiajatuksia on toki luvassa myös blogin puolelle, kunhan tämä kiire suvaitsee väistyä.

 

sokos9.jpg

Tässä Liisan silmille muodostuu – arvasitko jo – simppeli smoky eyes, LixBoxistakin tutuilla vinkeillä. Tällä kertaa kyseessä oli pikaversio, jonka toteuttamiseen kuluu korkeintaan 5min!

 

sokos6.jpg

Meikki viimeisteltiin rajauksella, jonka toteutin superkätevällä lyhyellä luomivärisiveltimellä.

Tajusin lykätä kameran extempore-kuvaajana toimineen Ninan käteen vasta viimeisen meikin aikana, joten muut toteutetut lookit jäivät vain paikallaolijoiden mieliin.

 

sokos4.jpg

Oma käteni oli demojen jälkeen kesän sävyistä sekaisin ja oli aika päästää naiset tuotteiden kimppuun.

 

sokos5.jpg

Meikki- ja tuotevinkkien jälkeen myyjät saivat käydä käsiksi uusiin siveltimiinsä ja tuotteisiin, joita testailtiin ja hypisteltiin hyväksyvästi mumisten. Varsinkin erilaisten puuterimaisten tuotteiden koostumukset ja pigmentit saivat kiitosta.

 

sokos3.jpg

Smoky eyes -lookia testattiin useaan otteeseen! Toinen suosikki taisi olla shimmer-paletti, jota vertasin itse suoraan M.A.C.:in Mineralized -kuultopuutereihin. Hinta-laatusuhde on näissä niin kohdillaan ja samalla paletilla voi tehdä raikkaan silmämeikin tai korostaa kasvoja.

 

sokos.jpg

sokos2.jpg

Ammattitaitoisesti meikkejään tuunailleet naiset saivat mut pohtimaan, kuinka moni teistä hyödyntää kosmetiikkaosaston myyjien ammattitaitoa?

Myyjällä kun on usein pitkiäkin rauhallisia työvuoroja, joiden aikana eri tuotteita voi tutkia, puhumattakaan kaikista näistä koulutuksista. Hyvä myyjä voi parhaimmillaan olla päivän ja meikkipussin pelastaja, joten apua ja tuotevinkkejä kannattaa ihan oikeasti kysyä, jos joku mietityttää! 

Iholle tunkeva asiakaspalvelu ei liene kenenkään mieleen, mutta me suomalaiset olemme monesti vähän liiankin aggressiivisia kun joku kysyy: ”Tarvitsetko apua”? >:D

Mä itse olen asiakkaana sellainen, että jos tiedän mitä olen hakemassa, nappaan tuotteen äkkiä mukaani. Jos taas olen haahuilufiiliksellä, saatan jututtaa myyjiä pitkätkin pätkät! 

Minikoulutuksen vetäminen oli hauskaa ja tunnit hujahtivat ohi kuin silmissä. Nyt olenkin niin poikki, että taidan kaatua sänkyyn jo ennen iltayhdeksää, totutun aamukolmen sijaan.

 

sokossiveltimet.jpg

Entä miltäs näyttävät nämä sivellinsetit? Muistelin edellisten sivellinpostausten tiimoilta, että aika moni teistä oli suteja vailla… Kannattaa ehkä kurkata tänne huomenna uudestaan 😉

kauneus meikki iho testit
Kommentit (14)
  1. Mulla on (valitettavasti) jonkin verran samanlaisia kokemuksia kosmetiikkamyyjistä, kuin osalla kommentoijista… Pari vuotta sitten yksi myyjä yritti väkisin myydä mulle mustan kestovärin ripsiin ja kulmakarvoihin, vaikka nimenomaan sanoin, että haluan ruskean. Perustelu oli ”kyllä mäkin värjään mustalla!”. Toisaalta oon myös saanu tosi hyvää palvelua samassa liikkeessä, vaikka oon ollu ostamassa ihan jotain muutaman euron tuotteita. Musta on tosi tärkeetä, että myös pienellä rahalla shoppailevasta asiakkaasta pidetään yhtä hyvää huolta, kuin raharikkaista. Saattaa kuitenkin olla niinkin, että se parin euron kynsilakan ostaja pistääkin ensi viikolla pari hunttia sileäksi kosmetiikkaan (tai mihin tahansa tuotteeseen) ja silloin varmaankin ostopaikan valintaan vaikuttaa aiemman asiakaspalvelun taso.

  2. Kosmetiikkamyyjät ovat vähintäänkin pelottavia! Olen itse vähän säikkyä ihmistyyppiä ja pelästyn aina kuollakseni, kun kuulen mua jo pidemmän aikaa kuin varjona seuranneen myyjän kysyvän tarvitsenko apua. 😀 Niin kuin joku edellä mainitsi, Stockan ja kumppanien viimeisen päälle meikatuilta ja täydellisen oloisilta myyjiltä ei tällainen sunnuntaimeikkaaja juurikaan uskalla pyytää apua.

    Olen muuten muutamilla kerroilla saanut niin huonoa palvelua, että haluan nykyisin suorittamaan ostokseni täydessä yksinäisyydessä, vaikka apua tarvitsisinkin. Kumma juttu, että nuoria asiakkaita voi kommentoida miten haluaa, mutta palvelu on niiin maireaa, jos äiti sattuu tulemaan mukaan ostoksille. 😉 Vaikka itse saatankin tulla ostoksille kalliissa vaatteissa, laukussa, kaulahuivissa, en kuitenkaan halua ostaa aina niitä myymälän kalleimpia tuotteita ja se tuntuu olevan myyjille hieman vaikeaa ymmärtää. Joskus palvelu on loppunut kuin seinään, kun en olekaan ilmaissut kiinnostustani selektiivisiin tuotteisiin. Muutamaan kertaan olen myös saanut kuulla myyjältä suoraan, että valitsemani tuote on huono ja joutunut jänkkäämään useita kertoja siitä, ettei kallis tuote mene budjettiini ja otan sen vuoksi edullisemman.

    Huh mikä vuodatus, mutta kosmetiikkamyyjät aiheena tuppaavat nostamaan ihokarvani pystyyn. 😀

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *