Löytö: Olay Essentials -silmämeikinpoistoaine

olay1.jpg

Tämä on silmämeikinpoistoaine, joka meinasi jäädä kokonaan kokeilematta. Onneksi nappasin sen hätäpäissäni käyttöön, kun mitään muuta ei osunut käteen, siitä kun on tullut suosikkini 😀 Kuten niin monet muutkin blogissa näkyvät tuotteet, on Olayta maahantuova Nordic Cosmetics Oy on lähettänyt tämänkin minulle testattavaksi. 

En ole kovin suuri markettikosmetiikan ihonhoitopuolen fani. Käytän näiltä (Olay, Nivea, Simple, Garnier jne.) sarjoilta yleensä vain ihonpuhdistusliinoja, mutta niitä sitten muidenkin edestä. 

Tämä tuote on hyvin simppelisti tehokas, niin tavallisten kuin vedenkestävienkin tuotteiden poistoaine. Erillistä silmämeikinpoistoainetta ei varmasti löydy jokaisen kaapista, mutta puhdistaessasi silmämeikit omalla hellävaraisella tuotteellaan, suojelet silmänympärysihoasi turhalta venymiseltä ja rasitukselta.

En oikein keksi mitään nokkelaa ja nerokasta nippelitietoa Olayn ihmeellisyydestä, mutta ehkä on ihan tarpeeksi siistiä, että se maksaa n. 6€ / 100ml, sitä löytyy kaikkialta, ja se toimii.

 

olay3.jpg

Tuote on hajusteeton ja väriaineeton, ja saan siitä oikein syvään nuuskimalla irti korkeintaan perusvoiteen tuoksun. Koostumukseltaan voide on liukas ja melkein geelimäinen, mutta silti kermaisen voidemainen. Käyttömukavuus on erittäin korkea, koska herkkää silmänympärysihoa ei tarvitse altistaa kovalle paineelle ja hankaukselle, vaan rauhallinen pyörittely irrottaa meikin kuin meikin.

Todellinen ihastuminen tapahtui, kun poistin voiteella ensimmäistä kertaa vedenkestävän meikin, jonka irrottamiseen käytin aiemmin öljypohjaisia meikinpoistotuotteita ja useita vanulappuja, joiden jälkeen melko herkät simäluomeni huusivat armoa. No more! Kevyt hieronta ja vedellä huuhtelu riittivät puhdistamaan meikin yhdellä perusteellisella pesulla.

 

olay2.jpg

Tein tuotteen tehokkuutta esitelläkseni testinä erittäin vedenkestävän silmämeikin käyttäen seuraavia tuotteita:

  • Urban Decay Primer Potion
  • Diorshow Fusion Mono (rakastuin tähän sävyyn, pakko tehdä joku meikki tällä!)
  • Diego Dalla Palma -eyeliner (tuote, joka jäi ensitestauksella sekä minun, että kollegan kämmenselkään päiviksi)
  • Armani Eyes To Kill Waterproof Mascara

Tuotteet saivat olla testin vuoksi silmissäni reilun tunnin, jotta ne asettuivat varmasti aloilleen. Sitten poistohommiin:

olayputsaus.jpg

Puhdasta tuli!

Aiemmin olen poistanut silmämeikit tuotteen kanssa vain vedellä huuhdellen, ja tämä tapa jätti silmät hieman herkemmiksi vanulappujen aiheuttaman hankauksen vuoksi. Käytin siis ensin ajattelemattomasti kuivaa vanua, joka tietysti hankaa turhan paljon.

Suosittelenkin käyttämään kunnolla kostutettuja vanulappuja, joihin ensipyyhkäisyjen jälkeen vaihdoin, tai mieluiten huuhtelemaan silmät sillä haalealla, juoksevalla vedellä.

 

p.s. Upeet kynnet parin päivän bodypaintingin jälkeen.. #winning

Kauneus Iho Meikki

Inspiraationa Avec – Nathanin tarina

nathaniel2.jpg

Saatuani kutsun Inspiration Awardseihin, aloin kuumeisesti miettiä kenet nappaisin aveciksi. Poikaystävä ei ollut saatavilla, eikä tyyppi taida kauheasti perustaa tuollaisista pippaloista muutenkaan – mitä siis häntä piinaamaan. Salilla törmäsin kuitenkin päivää kuin päivää piristävään Nataan ja heitettyäni kutsun ilmoille, vastaus oli: ”JOO!”.

Kuultuaan mun pukuideasta sai Nata selvästi saman tien vision siitä, millainen avec hänestä tulisi.

Samana yönä sain puhelimeeni viestin, missä muija poseeraa kämppiksensä Jeren puku päällä, ja siitä se ajatus sitten lähti. Siis ihan kipeän naurukohtauksen jälkeen. En ihan muista, mitä reittiä pitkin tähän lopputulokseen päädyttiin, mutten usko että kumpikaan meistä arvasi, että Nathanielista tulisi illan hitti 😀 

 

nathaniel.jpg

Vielä hymyilyttää… Lookin luomiseen käytettiin:

  • Aikansa eläneitä pidennyshiuksia
  • Partakreppiä
  • Erilaisia vahoja
  • Mastix-liimaa
  • Luomivärejä ja kulmakarvageeliä

nathan5.jpg

Söpöliini Nata luonnontilassaan. Mietin pitkään miksi kuva näyttää jotenkin oudolta, kunnes tajusin että kerrankin Nata ei naura suupielet korvissa 😀

 

nathan4.jpg

Ensin puhdistin iholta liat ja talin, ja aloin ”istuttaa” karvoja Natan kasvoille hiustukko kerrallaan. Visiona oli alitajuisesti vanhaa rock-musiikkia kuunteleva tatuointiartisti, koska jotenkin näkisin, että avecini olisi miehenä juuri sellainen.

Arvatkaa, kuinka paljon ärsytti ja ärsyttää edelleen, että toisen puolen viiksissä on parempi kaari? ;D Muotoiluraudalla viiksikarvojen kihartaminen ei aikanaan kuulunut opetussuunnitelmaani, joten annan tämän itselleni anteeksi.

Kun parta oli istutettu, kampasin sen läpi irroittaen irtonaiset karvat (jotka odottavat mua olohuoneen lattialla..), ja leikkasin sekä parran että viikset muotoon.

 

nathan2.jpg

Kun pitkät karvat olivat kuosissa, tuputtelin kasvoille partakrepistä tehdyn sängen, ja tuuhensin Natan kulmat miehekkäämpään, hennosti rehottavaan, malliin.

 

nathan3.jpg

Sitten vielä vähän varjoja luomaan kasvoille kulmikkuutta. Varjostin nenästä esiin hieman veistetymmän muodon, upotin silmiä vähän syvemmälle päähän ja yritin muutenkin hakea kulmia sinne, missä yleensä on naisellista kaarta.

Hullua kyllä, Natan ripset tekevät Nathanielista vain entistä vetävämmän näköisen – ja kaikilla komeimmilla kundeillahan on aina ne epäreilun pitkät räpsyt.

 

nathan1.jpgSitten vielä hiuksiin vähän charmanttia DiCaprio-lainetta, ja look on valmis!

Käytimme maskiin ja hiuksiin aikaa yhteenä n. 1h, ja tähän nähden olen lopputulokseen äärimmäisen tyytyväinen. En ole nimittäin tehnyt kunnon Drag King -maskia koskaan aiemmin, enkä käsitellyt aitoa hiusta naamakarvoituksena. En myöskään kertonyt kumpaakaan näistä faktoista Natalle ennen projektiin ryhtymistä 😀

Alkoi ehkäpä tehdä mieli toteuttaa postaussarja, jossa eri bloggaajista tehtäisiin miehiset versionsa… Hmmm… Mitäköhän Pupu-Jenni a.k.a. ”Räppi-Rotonen” olisi tästä mieltä? Tulisikohan hänestä kovan luokan räppäri, vaiko herkkä runopoika?

 

nathaniel4.jpg

nathaniel3.jpg

nathaniel1.jpg

Illan bileissä Nathan aiheutti ympäristössään suurta ihastusta ja vahvaa seksuaalisen identiteetin kyseenalaistamista. Deittini oli hieman renttuisen ulkokuorensa alla pesunkestävä herrasmies, joka avasi ovet, saattoi minut lavalle ja sieltä pois, ja haki jopa juomat tiskiltä! Ainoan pienen miinuksen annan Nathanin valmiudesta hypätä kuviin täysin vieraiden naisten kanssa ;D

En ole ihan varma, oliko lempireaktioni Julia Toivolan useita sekunteja kestänyt kauhistus-epäusko-repeäminen, jonka jälkeen nainen tunnusti ajatelleensa: ”Ihan hyvännäköinen kundi, mutta vähän lyhyt.”, vai Mintun vastaavaa kaavaa seurannut ihastus joka päätyi ihan blogipostaukseksi asti!

Mä tipahdin jossain vaiheessa täysin kärryiltä siitä, kuinka moni nainen ehti vannoa Nathanille rakkauttaan ja kuvauttaa itsensä deittini käsi takapuolellaan. Sry girls, voitonsuudelma kuului silti mulle!

srygirls.jpg

Iltamme päättyi lopulta sulassa sovussa, kun mä suuntasin urani perässä Turkuun ja Nathaniel poistui juhlista kaksi aivan toista kaunista naista käsivarsillaan. Kotiinsa Nathan oli ilmeisesti päätynyt tyhjin käsin (ne toiset naiset eivät ehkä olleet yhtä avarakatseisia, kuin meitsi..), koska Natan instagramiin päivittyi vielä yöllä seuraava kuva:

 

IMG-20131116-WA0006 (1).jpg

En ehkä kestä. Mahtava ilta, ja ihan huikea Nata!!! Yksisarvisena en olisi voinut toivoa parempaa avecia. Ja nyt, vastatkaa rehellisesti:

Kuinka moni teistä olisi lähtenyt Nathanielin kanssa kotiin? 😉

Kauneus Iho Meikki