Planking in STHLM

plank8.jpg

Torstaina otimme Mimmin, Jennin, Pauliinan ja Saran kanssa nokan kohti Tukholmaa ja parin päivän chillausta Visit Swedenin tarjoamana. Reissuun päästyämme muistin pian, miten paljon asukuvia muotibloggaajat tarvitsevatkaan!! Napsin muista tytöistä kuvia oikein mielelläni, mutta jotenkin se omien vaatteiden esittely ei tunnu luontevalta. Jotain piti siis keksiä, ja erään asukuvavariaation seurauksena päädyin lankuttamaan Silja Serenaden katetulle yläkannelle.

Siitä se ajatus sitten lähti…. 

”The art of planking is to lay horizontally across any object or the ground with their arms by their sides, aiming to occur in daring situations or a brotherly display of core-strength..”

Musta lankutus oli aikanaan ihan huikea juttu ja olen monesti kaiholla miettinyt, miksi sen piti hukkua meemien mereen niin pian. Tämän reissun teema oli siis omalla kohdallani päivänselvä: Bringing planking back!

 

plank4.jpg

Tässä lankutan Moonlight Promenadella.

 

plank9.jpg

Tässä mä lankutan Oldschool Promenadella.

 

plank2.jpg

Tässä lankutan New York -yökerhossa ja sain taustalleni myös apujoukkoja.

 

plank3.jpg

Tässä mä lankutan Ralph Laurenin edessä.

 

plank6.jpg

Tässä mä lankutan Foot Lockerissa, kun menin tuhlaamaan rahat maailman siisteimpiin sneakereihin.

 

plank1.jpg

Tässä mä lankutan Globenin SkyView -ajelun lasipallossa.

 

plank7.jpg

Tässä mä lankutan Drottninggatanilla.

 

plank11.jpg

Tässä mä lankutan meidän hotellin edessä.

 

plank5.jpg

Tässä mä lankutan Sergelin torilla.

 

plank10.jpg

Ja tässä mä lankutan vielä viimeisen kerran Eteläsatamassa.

Huhhuh, what a ride that was! Edellisen kerran lankutin muistaakseni vuonna 2011 Oulun Qstockissa kaljateltan lattialla – selvinpäin. Onneksi taidot eivät vielä olleet ruostuneet.

Reissusta saattaa ilmestyä vielä muitakin postauksia, mutten mitenkään voi luvata, että ne olisivat sisällöltään yhtä hyviä kuin tämä.

 

p.s. Muutaman tästä puuttuvan lankutuksen ja muita matkafiiliksiä voi kurkata @ruotsigramin puolelta.

Kauneus Meikki

Ammattisalaisuus: Vauvojen hiusharja

 

harja.jpg

Katsotaan, tuleeko tästä yksi juttusarja joka herää henkiin ja kuolee sitten kituen ;D Toivottavasti ei, koska musta tuntuu että juuri tällaisia vinkkauksia monet siellä ruutujen takana kaipaavat! 

Ajatuksena olisi jakaa silloin tällöin mieleen pompahtavia ”ammattisalaisuuksia”, eli erilaisia tuotteita ja tavaroita joiden käyttötarkoitus on heitetty päälaelleen, tai jotka ovat muuten vaan killerihyviä. Ensimmäisenä vuoron saa vauvojen ja pikkulasten hiuksille tarkoitettu harjakaksikko.

 

harjat.jpg

Löysin nämä harjat pienen ranskalaiskaupungin ekomarketista (reissupostausta Agenista on tulossa heti kun löydän oikean muistikortin….). Pidin näppini muuten koko reissun ajan kurissa, mutta upottaessani sormet pehmeisiin harjaksiin tajusin välittömästi millainen aarre käsissäni pyöriikään!

 

harja2.jpg

Kiikutin kassalle lopulta sekä vauvojen että pienten lasten harjant, joiden erona on pieni jäykkyysero harjaksissa. Tällä vauvojen harjalla voisi periaatteessa harjata vaikka koko naaman ihon ja se tuntuisi silti vain ihanalta ja pehmeältä.

 

harja1.jpg

Pikkulasten harja on hieman jämäkämpi, mutta erittäin pehmeä sekin.

No mikä salaisuus näissä harjoissa nyt muka oikein piilee?? Kampaukset ja niiden pinnan käsittely.

 

Molempia harjoja voi hiustyypistä ja halutusta lopputuloksesta riippuen käyttää joko kampauksen pinnan silottamiseen, tai rähjäistämiseen. Pehmeät harjakset vain silittävät ja silottavat kampauksen pintaa joka vedolla, eivätkä ne takerru yksittäisiin suortuviin ja nosta niitä vahingossa sotkemaan lopputulosta. Varsinkin hentohiuksisten siisteihin ponnareihin tai kireisiin nutturapohjiin tämä on ihan killerihyvä. Katso vaikka:

harja8.jpg

 Entäs se toinen suunta?? Huomasin alkuviikon Sokoksella hiusdemoja tehdessäni, että mä olen aivopessyt itseni rakastamaan sellaisia vähän räjähtäneitä, käytetyn näköisiä lookkeja.. Tähän mun superliukkaaseen ja piikkisuoraan skandinaavihiukseen ei sellaista rentoa pöyheyttä ja epäsiisteyttä saa kun vasta kolmantena päivänä pesun jälkeen, mutta onneksi keinot ovat monet 😉

Pesun jälkeen levitän hiuksiin nykyään melkein aina pari suihkausta Balmainin suolasuihketta. Föönauksen jälkeen hiuksissa on täten mukavasti pitoa erilaisten kampausten solmimista varten!

Kun haluamasi kampaus on päässä, käteen napataan hiuslaadusta riippuen pehmeämpi tai jämäkämpi harja, ja pyöritellään ja harjaillaan koko kampauksen pinta läpi. Lopputuloksen ja silmpiinpistävän cooliuden voi tsekata näistä vertailukuvista:

harja5.jpg

harja6.jpg

Kaiva siis kaapin pohjalta vanha vauvaharjasi, tai varasta naapurin piltin vastaava (älä oikeasti varasta, se on tosi ilkeää) ja ryhdy leikkimään kampaustesi pintarakenteen kanssa ^_^

p.s. Juttusarjaa koskien otetaan vastaan toiveita spesifeihin ongelmiin / tuotteisiin liittyvistä vinkeistä!

 

Kauneus Hiukset Testit