Rick Baker for M.A.C. Halloween

hw6.jpg

Halloween tuli mun luokseni tänä vuonna vähän totuttua aiemmin. Olin ensimmäistä kertaa ikinä ajoissa Stockmannilla, kun uusi M.A.C.:in kokoelma lanseerattiin. Ensimmäistä kertaa myynnissä oli tuotteita, jollaisia mun pakista ei tällä hetkellä löytynyt, ja joilla voisi olla ihan oikeaa tekemistä myös jatkossa! Kyseessä on tietysti legendaarisen Rick Bakerin halloween-tunnelmissa suunnittelema kokoelma. 

Mitä luulette, lähtikö lapasesta? Krhm.. No.. Nämä menevät onneksi suoraan vähennyksiin 😉

 

hw0.jpg

hw.jpg

Kokoelmasta on Suomessa myynnissä suurin osa, ja tässä kuvassa Suomen valikoimasta melkoinen haukkaus… Mun mukaani lähti:

  • Chromacake – Vesipohjainen valkoinen kasvomaali, jota halusin vertailla Mehronin väreihin
  • Paintstick – Musta rasvaväripuikko, toimii esim. tietynlaisten luomivärien pohjustuksena, sekä erilaisissa maskitarpeissa
  • Face and Body Foundation – Valkoinen meikkivoide.. Koska vihdoin löytyi sävy joka käy vaaleimmillekin asiakkaille 😉
  • Set Powder – Väritön irtopuuteri, koska vanha alkaa vetää viimeisiään ja tykkäsin tämän koostumuksesta
  • Monster FX – Likaa pullossa. Tekee ihosta yksinään likaisen näköisen, ja tämän kanssa voi sotkea muita vesiliukoisia tuotteita epäsiisteiksi.
  • Acrylic Paint x 4 – Ostin kaikki värit, koska vastaavia ei löydy Suomesta, paitsi pienemmissä pulloissa ja kalliimmalla. 

Monet tuotteista ovat pysyvästä kokoelmasta, mutta PRO-puolelta. Niitä ei siis Suomesta kovin usein löydy, joten ostokset olivat siltäkin osin täysin oikeutettuja.. Selityksen makua? Ei tippaakaan.

Sitten käyttöfiiliksiin! Swatchit ovat tällä kertaa toteutettu hieman laajemmassa skaalassa kampanjakuvien hengesä 😉

 

hw1.jpg

Pääkallon pohjana valkoinen Chromacake, Face and Body -meikkivoiteen kanssa yhtä aikaa levitettynä. Tuotteet toimivat yhdessä hyvin, ja työstöaika oli mukavan pitkä. Pinta jäi meikkivoiteeseen sekoittamisen takia hieman rasvaiseksi, vaikka kyseessä olikin vesiliukoinen tuote, joten se olisi vaatinut puuteroinnin pysyäkseen paikallaan.

Chromacaken peittävyys oli loistava, ja se levittyy ohuesti! Sanoisin, että se on koostumukseltaan jotain Mehronin Paradise AQ:n ja Kryolanin vesivärien väliltä.

Face and Body on koostumukseltaan kuin tavallinenkin meikkivoide, ja suosittelenkin tarpeeksi vaaleaa sävyä ikuisesti etsiville ihan oikeasti tämän värin ostamista, ja sekoittamista tavallisen valikoiman Face and Bodyyn! Tästä ei vaaleammaksi enää pääse.

 

hw2.jpg

Toisen puolen tein käytännössä kokonaan Acrylic Paint:ien kanssa. Vihreästä ja punaisesta saa sekotettua yllättävän hyvän valikoiman Halloween-sävyjä aina murretusta violetista likaisen ruskeaan ja harmaaseen, joiden tummuutta voi kontrolloida mustan ja valkoisen avulla. 

Maalit pitää sekoittaa ennen käyttöä huolellisesti ravistelemalla, tai spaattelin kanssa sekoittamalla. Työstämiseen kannattaa ottaa paletti, ja useita synteettisiä siveltimiä.

Silikonipohjaiset maalit ovat tajuttoman mukavia käyttää, ja vain mustalta olisin toivonut hieman parempaa peittokykyä. Huomasin tosin jossain vaiheessa purkin olleen niin täynnä, että väri ei ollut sekoittunut tarpeeksi hyvin – ongelma saattoi siis johtua vain omasta virheestäni.

Värit sekoittuvat toisiinsa vaivattomasti, mutta niillä saa aikaan myös skarppia viivaa. Maali asettuu iholle muutamassa minuutissa kun työstämisen lopettaa, ja sen pinta on kuivuttuaan vedenkestävä. Iholleni jäi kuitenkin kevyen tahmainen fiilis vaikka maali oli periaatteessa kuiva, joten olisin esimerkiksi naamiaisiin lähtiessäni levittänyt pintaan vielä ohuen puuterikerroksen.

Tahtoisin näitä valtavissa tonkissa, että voisin tehdä kunnon bodypaint-kokeiluja! Jos haluat hullutella vain yhden tuotteen verran, nämä maalit ovat oikea valinta.

 

hw3.jpg

Monster FX ei näissä kuvissa oikeastaan näy, mutta se on toinen lempituotteeni! Hieman hölmöltä kuulostava tuote tulee jatkossa varmasti käyttöön yllättävissäkin tilanteissa, koska sen jälkeensä jättämä pinta on niin uniikki. 

Levitystavasta riippuen aikaan saa hauskan mudassa kevyesti ryvettyneen ihon, tai aavikolla hiekkapölyttyneen hipiän. Tuotetta on helppo kerrostaa tarvittaessa, kunhan edellisen kerroksen antaa kuivua kunnolla, eikä tee liian kovia vetoliikkeitä.

 

hw5.jpg

Hyllyyn jääneet tuotteet olivat valkoinen, musta ja sininen kynä, jollaisia minulta löytyy jo yllin kyllin. Ne olivat koostumukseltaan taattua M.A.C.-laatua, mutten nähnyt niillä kovin suurta painoarvoa halloween-lookkeihin. 

Luomiväripaletti olisi teoriassa ollut ihan hauska, mutta tiedän että sen sävyt eivät olisi tulleet käyttöön juuri koskaan. Jos värit iskevät, paletti on loistava ostos sillä napit ovat melko suuret ja hinta täysin kohtuullinen yksittäisiin nappeihin verrattuna!

Tuotteet viedään yleensä käsistä, eli jos haluat jotain omaksesi, kipitä Helsingin Stockmannille pikapikaa. 

 

hw4.jpg

Voisiko M.A.C.:in Pro Shop vain tulla Suomeen, niin elämä olisi helpompaa??

 

Kauneus Iho Meikki Testit

Jelly Sandwich Manicure

kynnet1.jpg

Iskeekö teihin koskaan pakkomielteitä? Muhun iskee.. Pakko saada jotain tiettyä ruokaa, pakko laittaa tietyt treenivaatteet, pakko tehdä hiuksille jotain tyhmää (tapahtuu myöhemmin tänään) jne. jne.

No, tällä kertaa mun oli ihan pakko testata vihdoin jelly sandwich -mania, jota olen ihastellut jo vuosia eri kynsiblogeista. Mulla on jotenkin fiilis siitä, että tämä lookki on kovaa huutoa viimeistään ensi kesänä!

Jelly Sandwich -mani on maailman helpoin, mutta hieman aikaa vievä lookki. Tarvitset sen tekemiseen:

kynnettuotteet.jpg

  • Mikä tahansa glitterlakka kirkkaalla pohjalla – Tässä käytössä Nails Inc Graffiti Old Street.
  • Läpikuultava jellylakka – Melkein mikä tahansa läpikuultava lakka toimii, itselläni käytössä Essie Bouncer It’s Me.
  • Pikakuivattava päälyslakka – No7 Stay Perfect Top Coat on ihan huippu!

Juttu on käytännössä vain kahden vaiheen toistamista. Aloita glitterlakalla, ja lakkaa joka toiseen kerrokseen ohut kerros valitsemaasi värilakkaa ja joka toiseen kerros glittereitä. Kerroksia vaaditaan lakoista riippuen vähintään 6, jonka jälkeen alkaa näyttää siltä, että glitterit ovat jääneet geelin sisään.

Monet kynsilakat sopivat jellylakkaukseen, mutta sellaiset kermaiset ja mattaiset lakat voitte unohtaa heti.

Aikaa tämä homma vie siksi, että jokaisen kerroksen pitää antaa kuivua kunnolla. Tämä ei ole kiireisen päivän homma.

Untitled-1.jpg

Tässä vaihekuvat, joista kolmannen jälkeen lisäsin vielä kaksi tai kolme kerrosta glitteriä – yhteensä siis 5 kerrosta glitteriä ja 5 kerrosta värilakkaa! Kun pinta näyttää hyvältä, viimeistele lakkaus vähintään kahdella kerroksella päälyslakkaa, että pinnasta tulee jopa geelatun näköinen.

Mitä suurempi kontrastiero on värilakan ja glitterien välillä on, sitä vahvempi efekti on. Ensimmäisenä toteuttamani pinkin version jälkeen halusin kokeilla jotain vähän syksyisempää, ja tämä setti on herkullinen

kynnet.jpg

kynnet2.jpg

Oletteko kokeilleet Jelly Sandwichia itse? Mitkä värit toimivat parhaiten?

Kauneus Meikki Testit