Täydelliset punahuulet

huulet1.jpg

Lokakuun Trendissä esittelin kolme huikeaa kirkkaanpunaista huulipunaa, koska ovathan punahuulet taas kerran syksyn ”uusi tuuli”. Punainen on kuitenkin se väri, joka monella jää laatikon pohjalle koska sen käyttäminen on kuulemma vaikeaa. Tässä siis idi… varovaisuusvarmat vinkit täydellisiin punahuuliin 😉

Halusin tehdä ohjeet joilla punauksesta tulee aivan varmasti tarkka ja erittäin kestävä, joten eri vaiheita on tavallista enemmän. Skippaa siis vapaasti sinusta täysin turhalta tuntuvat jutut – tai seuraa ohjeita orjallisesti, etkä varmasti pety!

 

huulet.jpg

Kun olet löytänyt itseäsi eniten miellyttävän punasävyn, on välineistösi vasta alkutekijöissään. Itse käytän arkikäyttöä tai pitkää juhlailtaa vaativien huulten tekemiseen:

  • Huulipunan (Zuii Classic Red)
  • Väritöntä rajauskynää (Glo Minerals)
  • Huultenrajauskynän (M.A.C. Pro Longwear Lip Pencil)
  • Vaalean mattaisen meikkikynän (Make Up Store)
  • Valokynän
  • Huulipunasiveltimen

Y U need so many?! – kysyisi rage comicsin piirustus.. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja käytämmehän me silmämeikkiinkin parhaimmillaan kymmeniä eri tuotteita ja välineitä!

 

huulet6.jpg

  • Aloita puhtaista huulista. Pyyhi kaikki huulirasvat ja muut liukkaat tuotteet pois, ja pyyhkäise huulten pintaan korkeintaan meikkipohjan levittämisestä ylijäänyt meikkivoide.
  • Rajaa huulet tämän jälkeen niiden rajojen ulkopuolelta värittömällä rajauskynällä. Jos tuote ei ole tuttu, on kyseessä värittömistä vahamaisista aineista tehty kynä, joka pitää kaikenväriset huulipunat paikoillaan. Koska punainen väri on niin altis leviämään, estämme kaiken karkailun tällä näkymättömällä muurilla.

 

huulet5.jpg

  • Rajaa huulet mattaisella ja hyvälaatuisella punaisella huultenrajauskynällä. Mattainen kynä pysyy paikoillaan paremmin, ja rajoista saa tarkemmat. Oma kynäni ei ole kirkkaan punainen, vaan astetta vaaleampi. Lopputulos on mielestäni tällöin skarppi, mutta pehmeämmän ja kauniimman näköinen.
  • Väritä huulia rajauskynällä n. 0,5-1cm alueelta rajauksen sisäpuolelta pitämällä kynää lappeellaan. Tämä pohjustaa huulet tehokkaasti.
  • Tee rajasta vielä selkeämpi käymällä ylähuulen kaaret läpi ihonvärisen rajauskynän kanssa. Varo, ettet osu punaiseen alueeseen vaan korjaat vain rajaa!
  • Levitä tämän jälkeen huulipunaa ohuesti koko alahuulelle siveltimellä – maiskauta huulet yhteen ja täytä myös ylähuulen alueet jotka eivät vielä saaneet väriä.

 

 

 

huulet3.jpg

  • Maiskauta huulet uudestaan yhteen, ja lisää sitten varsinainen värikerros.
  • Muista, että suurin syy huulipunan karkaamiseen on liian suuri määrä väriä. Vahamainen tuote sulaa ja liikkuu huulilla helpommin, jos sitä on paljon.
  • Häivytä lopuksi lähes kuivaksi pyyhityn valokynän avulla kaikki rajat näkymättömiin. Valokynä kehystää huulia kauniisti samalla, kun se häivyttää kaikki rajat muuhun meikkiin.
  • Sitten oletkin valmis!

 

DSC02706.jpg

huulet2.jpg

huulet11.jpg

Tämä voisi hyvin olla mun tämän syksyn look! Punaisten huulten seuraksi sopii aina klassisen tyylikäs musta kissamainen rajaus, ja olo on hetkessä supernaisellinen. 

Kauneus Meikki Testit

Hyvästi rakas Clio

IMG_4842.jpg

Tämä postaus venyttää valitsemaani ”kauneus & kosmetiikka” -aihepiiriä aika rankalla kädellä, mutta en mitenkään voisi jättää sitä kirjoittamatta. Kun aikanaan perustin Tiptoes-blogin, oli yksi esittelytekstin fraaseista maskeeraajan ja kampaajan ohella ”yksityisautoilija”. Tuo määrittely herätti monesti kysymyksiä, mutta mielestäni se on edelleen yksi minua vahvasti määrittävä sana – niin hyvässä kuin pahassa.

Mä ajoin ajokorttini kun täytin 18-vuotta, ja ensimmäisestä päivästä lähtien mä olen rakastanut ajamista. En ymmärrä autoista kovinkaan paljoa, vaikka osaankin tarpeen vaatiessa lisätä autoon kaikkia tarvittavia nesteitä ja vaihtaa renkaat, pyyhkijöiden sulat, tai vaikka ajovalojen polttimot. Hätätilassa osaan jopa lainata vähän virtaa kaverin simahtaneeseen mobiiliin.

Olen todella nauttinut siitä, että olen hankkinut ajokortin.

Auto on mulle tärkeä työväline siinä missä kaikki meikit tai nykypäivänä läppäri ja kamera. Työajat ja -lokaatiot on toinen toistaan ihmeellisempiä, ja omalla autolla logistiset pulmat selviävät alta aikayksikön. Musta on myös aina ollut ihanaa se, että voin auton kanssa auttaa epätoivoisissa tilanteissa toisia – kuten nyt vaikka heittämällä puolituttuja kotiin 30km väärään suuntaan, koska julkisilla seikkaileminen veisi triplasti pidemmän ajan, ja ulkona on -15 astetta pakkasta.

Mulle autossa kulminoituu vapaus ja vastuu.

Nyt kun mun mietteet autoilusta on selvillä, on aika keskittyä postauksen tähteen, eli Clioon. Cliude, Tyby, Vauva.. Rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja tämän pienen ystävän kanssa olen kokenut elämäni parhaita hetkiä. 

 

IMG_1815.jpg

Clio oli ennen minun omistustani äitini auto, perheen ”kakkonen” ison Volvon kaverina. Kun päivityksen aika koitti, olin 19-vuotias ja murheen murtama. Minun kulkuvälineenäni reilun vuoden toiminut Clio lähtisi vaihdossa vehreämmille laitumille, ja minä jäisin ruinaamaan vanhempien autoa lainaan aina kun mahdollista.

Ammattikoulun valmistujaispäivänäni olin lupautunut esiintymään seremoniassa, ja lähdin kohti koulua hirveän kiireen saattelemana. Kun juoksin kohti autopaikkaa nousivat kyyneleet silmiin ja aloin nauraa hervottomasti: Vanhempani olivat kietoneet Clion ympärille valtavan punaisen rusetin jenkkityyliin, ja tuulilasissa roikkui onnittelukortti.

Se tunne, kun olet teini-ikäinen ja saat oman auton.. Wow! 

Cliosta vaihdossa tarjottu rahamäärä oli niin mitätön, että äiti päätti pistää hyvän kiertämään. Josko tuolla rotiskolla vielä muutaman vuoden ajaisi. Kukaan ei tainnut uskoa että edessä olisi vielä yli 100 000km yhteistä taivalta.

 

IMG_1843.jpg

Noihin kilometreihin mahtuu vähintään yhtä monta tarinaa ja sattumusta, ja mun tekisi mieli alkaa uuden auton kanssa pitää jotain vieraskirjaa kaikista tyypeistä joita sen penkeissä istuu. Automatkalla käydyt keskustelut lähentävät ihmisiä, ja tässä autossa on lähennytty lukemattomia kertoja! 

Mä ajattelin ensin kertoa teille kaikki ne tarinat joita mulle tulee tästä autosta mieleen, mutta taidan tyytyä vain siihen kohahduttavimpaan.. Kertomatta jäävät esim. paukkupakkasella pissapaikan etsiminen, moottoritiellä puhjennut rengas, autosta roikkuva mies, se kerta kun melkein nukahdin rattiin ja sekin, kuinka sydämeni särkyi Clion rattia puristaessa..

Mikä tarina voisi olla vielä näitäkin juttuja kiinnostavampi?? Sen löydät hieman alempaa 😉

 

IMG_1830.jpg

IMG_4832.jpg

Yksi Cliuden uskomattomimpia ominaisuuksia on aivan varmasti tilavuus. Luit ihan oikein!!

Tuon auton kyytiin on yhtäaikaisesti mahtunut mm.:

  • Viisihenkinen kuvausryhmä, meikkipakit, kameralaukku ja pari lamppua

  • Nojatuoli, yöpöytä, 2m leveä matto, kolme huonekasvia ja 2 IKEA-kassillista pikkusälää

  • Kolme ihmistä, 300l juotavaa 0,5l pulloissa, kahden päivän ruoat, Piñata ja mopsi

  • Taulutelevisio ja playstation myyntipakkauksissaan, sekä 3 kassia ruokaa

  •  Muuttokuorma Tampereelta Helsinkiin (sis. mm. tietokone ja kaksi näyttöä)

 

IMG_4815.jpg

Muiksi hyviksi ominaisuuksiksi mainittakoon:

  • Ohjaustehostimen puute – Hyvää käsitreeniä päivittäin!!

  • Joka talvi sekoava kello – Mä tunnistin talven tulon yleensä digitaalikellosta, joka meni täysin sekaisin kylmällä. Joka päivä aika vaihtui, ja välillä näytössä oli täysin tuntemattomiakin numeroita. 

  • Pieni koko – Sain Clion parkkiin ihan mihin tahansa. Kysykää keneltä vain, joka on ollut mun kyydissä Helsingin keskustassa!

  • Erikoisleveät alumiinivanteet – Takuuvarma jäänmurtaja kundien seurassa.

  • Ikuisesti hajonnut autoradio.. – Volyymia piti säätää juuri oikeassa kulmassa avaimia nitkuttamalla..

  • .. ja sen korvannut yhtä rikkinäinen autoradio – Jälkimmäinen jumittui varsinkin kylmällä ilmalla, eikä äänenvoimakkuutta taaskaan saanut säädettyä 😀

  • Kierroslukumittarin puuttuminen – Mikään ei opeta tuntemaan autoa paremmin kuin täysi tietämättömyys kierroksista. Auto täytyy todella tuntea.

  • Ajoittain vuotava katto – Rankkasateen jälkeen oli aina pieni mahdollisuus siihen, että vasemmalle kaartaessa syliisi alkoi tipahdella vettä.

 

 

IMG_1841.jpg

Ja sitten siihen tarinaan!

Yksi meidän ehdottomasti legendaarisista reissuistamme oli varmasti se surullisenkuuluisa, jopa juorusivustoille päätynyt keissi, kun heitimme ystäväni Juulian kanssa Johanna Tukiaisen baarista kotiin. Luit aivan oikein.

Tämä tapahtui ehkä neljä tai viisi vuotta sitten ja tarina jäi aikanaan kertomatta – mutta ehkä nyt on sen aika?

Me istuttiin Jullen kanssa odottamassa kyytiä kaipaavia kaveripoikia baarista, kun autoamme kohti alkoi liikkua tyhjää toria pitkin mystinen parivaljakko. Turkkiin pukeutunut etäisesti tutun näköinen hahmo miesseuralaisensa kanssa näytti valinneen meidät kohteekseen.

Saavuttuaan autolle, mies kurkkasi sisään ja kysyi: ”No tytöt, kai te viette Johannan kotiin?”. Katsoin Juuliaa hämmentyneenä ja totesin: ”No.. Tietysti me viedään Johanna kotiin!”

Mies ja nainen kömpivät auton takapenkille, ja me päätimme telepaattisen yhteytemme avulla olla ”tunnistamatta” Johannaa. Jälkikäteen täytyy sanoa, että nainen oli vielä tuolloin ihan hyvässä hapessa. 

Noin 15min automatkan aikana saimme kuulla tarinoita Jumalasta ja demoneista, showbisneksen maailmasta ja kauniista sisko Juliasta. Meille jopa tarjottiin paikkoja Johannan tanssiryhmässä!! Näytimme kuulemma juuri sopivilta, mutten tähän päiväänkään mennessä ole ihan varma, ottaisinko lauseen kehuna.

Tanssia ei kuulemma tarvinnut osata – kaikki opetetaan kyllä.

Saavuttuamme määränpäähän, Johanna jätti meille käyntikorttinsa ja privaattinumeronsa, että voisimme sopia ajan koe-esiintymiseen. Lähes koko matkan hiljaa pysytellyt mies survaisi käteeni maltillisen 5€ setelin, ja lähti sitten saattamaan turkkiin kietoutunutta naista kohti valtavaa puutaloa. Tilanteessa oli jotain hyvin mystistä.. 

Myöhemmin samana yönä sain myös elämäni ensimmäisen, ja tähän asti viimeisen rikesakon!

Bussikaistalla yöaikaan ajeluni taisi ärsyttää partiossa olevia poliiseja, ja vaikka tarkoituksena oli vain päästää kyytiläinen pois takapenkiltä, sakko napsahti kouraan. Itsehän koin olevani täysin oikeutettu bussikaistan käyttäjä, olihan minulla 1,2l moottori alla ja auto täynnä omaa pysäkkiään odottavia nuoria.

 

IMG_4814.jpg

IMG_4834.jpg

Oli ihanaa pestä ja puunata Clio viimeiselle matkalleen.. Autokuvaamisen kruunaamaton kuningas Anssi Ranki otti nämä kuvat vastapalveluksena vuosien varrella tekemistämme jutuista ja ehdotti puoliksi vitsillä, että ”meikkaan ja stailaan” Clion kuvauksia varten. Kun auto päätyikin hyvässä vaihtokaupassa liikkeeseen, olin hetken pahoillani ”turhasta” työstä. Sitten tajusin, että olen ihan älyttömän onnellinen että tehtiin tuo kuvaus! Onko olemassa parempaa tapaa muistella vanhaa ystävää, kuin kuvista joissa hän näyttää parhaimmat puolensa?

Mä koin tuon auton kanssa valtaosan menneiden seitsemän vuoden tapahtumista, ja siitä tuli oleellinen osa minua. Tuohon penkkiin minä melkein kasvoin kiinni, ja tuossa penkissä olen käynyt lukemattomia elintärkeitä puhelinkeskusteluja – jospa vaan Clio osaisi puhua.

Personifikaatio on varmasti typerin länsimaisen kulttuurin tapa, mutta tuo auto on mulle silti älyttömän rakas. Kun ajoin kotiin autoliikkeestä, josta tiesin ostavani uuden menopelin, itkin vuolaasti ja kerroin Cliudelle miten hieno auto se onkaan ollut. 

Vaikka kaikki epäilivät sitä ensitapaamisella, Clio todisti kerta toisensa jälkeen että se on pieni ja sisukas ranskalainen, joka kätkee sisälleen tarvittaessa vaikka koko olohuoneen sisustuksen! Uudella autollani on todella suuret saappaat täytettävänä. 

 

IMG_4818.jpg

IMG_1818.jpg

Missä ikinä rullaatkin, minkä kokoisina paloina hyvänsä, pysyt ikuisesti muistoissani <3 

 

p.s. Ai mikä se uusi auto on? Kurkkaa instagramiin @saapra, niin tiedät 😉

Kauneus Meikki