Ripsentaivuttimet testissä: Shu Uemura Vs. Mariela Sarkima

taivutuseka.jpg

Kuinka moni on kuullut hyvistä ripsentaivuttajista puhuttaessa nimen Shu Uemura? Voisin kuvitella, että aika moni.. Legendaariset aasialaisille silmille suunnitellut taivuttajat löytyvät yllättävää kyllä monesta suomalaisestakin meikkipussista, vaikka niiden hankkiminen on sanalla sanoen vaikeaa. 

Eilisessä pressitilaisuudessa sain käsiini Mariela Sarkiman meikkivälinesarjaa täydentävän ripsentaivuttimen, ja nainen vinkkasi, että uskaltaa haastaa niillä vaikka legendaariset Shu:t! Tämä bloggaaja ryhtyi siis heti sanoista tekoihin, ja pisti välineet testiin samoin tein 😉

Olisin tahtonut testiin mukaan myös Shiseidon taivuttajat jotka ostin hulluilta päiviltä – mutta olen hävittänyt ne.. Voin tosin käsi sydämellä todeta, että ne olisivat jääneet kolmikon häntäpäähän. Niiden hintalaatusuhde ei vaan ole kohdallaan 🙁

Mutta palataan vielä hetkeksi Marielan suunnittelemaan taivuttajaan!

 

taivutus3.jpg

Tämän turkoosia linjaa jatkavan taivuttajan piti tulla markkinoille jo aikoja sitten, mutta Sarkima ei ollut tyytyväinen lopputulokseen. Kehitysprosessin aikana eri testeihin on päätynyt kulhollinen ripsentaivuttimia, ja vihdoin The Curler on niin hyvä, että se pääsee kauppojen hyllyille.

Ennen kuin säntäät kauppaan ja sieltä peilin eteen taivuttelemaan ripsiäsi, mainitsen muutamasta jutusta!

 

taivutus2.jpg

1. Varakumi kannattaa napata pois – se tekee käytöstä hieman kömpelöä.

 

taivutin.jpg

2. Jos taivutin tuntuu yhtään jäykältä, tipauta nivelen väliin pienenpieni pisara öljyä! Oliivi- tai rypsiöljy käy oikein hyvin. Huomaat eron heti! Hyvä taivutin tuntuu sitä auki saksaillessa todella löysältä.

 

taivutus.jpg

Ja kas tässä! Taistelupari Shu & Sarkima. Taivuttimet ovat mitoiltaan lähes identtiset, ja myös niiden kaarevuus täsmää. Kaikki vaikuttaa oikein lupaavalta!

Olen kuitenkin kokeillut lukemattomia ”aivan samanlaisia” taivuttimia, jotka syystä tai toisesta eivät vain toimineet.

Pistääkin miettimään, kuinka moni on kokeillut ”hyviä” taivuttimia, todennut ne surkeiksi ja lopettanut ripsien taivuttamisen kokonaan? Taivutetut ripset ovat näillä tikkuripsillä ihan must-juttu, ja tiedän että tällaiset ripset ovat meille suomalaisille enemmän sääntö kuin poikkeus.. 

Kannattaako taivutuskammoisten kokeilla vielä kerran?

Pistin The Curlerin saman tien kunnon tulikokeeseen, ja taivutin sillä vasemman silmäni ripset. Ne ovat keskeltä pahassa kasvuvaiheessa ja sojottavat minne sattuu, ja ovat todella hankalat taivuttaa kauniisti.

Kuinka kävi?

 

taivutusvertailu1.jpg

Ensimmäinen reaktioni oli ripset taivutettuani spontaani yksinään ääneen lausuttu: ”Oho.

Keskikuvassa Shu:lla taivutetut oikean silmäni ripset ovat kieltämättä täydellisessä rivissä. Vasemman silmän ripset taipuivat kuitenkin vähintään yhtä hyvin kuin tavallisesti, ja siitä johtui myös ohotteluni.

The Curlerin tyyny on hieman jämäkämpi, kuin Shu Uemurassa ja sitä vasten riittää melkoisen kevyt painallus. Kummallakaan laitteella ei näiden hentojen ripsien kanssa tarvitse käyttää voimaa, vaan taivutus tuntuu melko hellävaraiselta.

Shu Uemuran taivuttajilla pääsee ehkä hieman lähemmäksi silmää, mutta samalla voi ahneuksissaan painaa taivuttajan väliin myös luomea – ja se sattuu. The Curlerissa tätä ongelmaa ei ole, vaan taivuttajan saa oikein tunkemalla ihan ripsien rajaan, mutta ei luomea nipistelemään. Ehkä kaarevuus on sittenkin aavistuksen jyrkempi?

Tässä vielä vertailukuvana vasemman silmän ripset sekä Shu:lla, että The Curlerilla taivutettuna. Itse en huomaa juuri mitään eroa. Impressive.

shucurl.jpg

Mutta kumpi viekään lopulta voiton?? 

Shu:n taivuttimissa on tietysti aina ja ikuisesti se tietty taika.. Vaikea saatavuus tekee siitä varmasti kosmetiikkafriikkien must have -tuotteen vielä vuosiksi, eikä se ole mikään ihme – taivuttajat tekevät työnsä loistavasti! Nämä kulttitaivuttimet maksavat n. 20€, mutten vielä ole löytänyt nettikauppaa, josta saisi tilattua Suomeen 100% varmuudella aidon tuotteen.

Mariela Sarkiman The Curler puolestaan hyppää suoraan Suomessa myytävien taivuttajien kärkisijalle, ja uskallan huoletta kehua ja suositella näiden taivuttajien ostamista – myös kaikille Shu-faneille ja niiden hankkimisesta unelmoiville!

Tätä lähemmäksi oikeaa taivutuselämystä et juuri pääse 🙂

Sarkiman suunnittelemat taivuttajat ovat paitsi erittäin toimivat, myös edulliset. Lähes naurettava 7,90€ hinta ei tee suurta lovea kenenkään lompakkoon, ja vaikka asuisit missä tuote saapuu nettikaupan kautta tilattuna oven taakse muutamassa päivässä. Paitsi jos ne ehtivät loppua, kun kaikki innostuvat.. Onneksi mä sain jo omani 😀

Huh, harvoinpa olen näin tohkeissani näpyttänyt yhtään postausta! Toivottavasti moni teistä löytää tästä itselleen pitkäikäisen kumppanin ja heittää vanhoilla romutaivuttimilla vesilintua ^_^

Kauneus Meikki Testit

Kuvakavalkadi Gaudín Barcelonasta

SDF.jpg

Palataanpa vielä hetkeksi viime viikkoon ja Barcelonaan! Kuten aiemmista postauksista kävi ilmi, kävin nopealla kaupunkilomalla yhteistyössä Tjäreborgin  kanssa. Nyt kamppis on muuten alkanut ihan virallisesti, ja löydät sekä minun, että muiden mukana olleiden bloggaajien matkavinkit ja -postaukset kätevästi yhdeltä sivulta.

Ylempänä yksi ainoista kuvista, joissa näyn todistettavasti myös itse.. Yksin reissaamisen ainoita huonoja puolia on lomamuistojen ikuistamisen vaikeus :B

Kokonaisen matkapäiväni aikana olosuhteet olivat jokaisessa mahdollisessa käänteessä minua vastaan, mutta vaikeuksien kautta kuljettu tie on se opettavaisin! Suurin osa kaupoista ja nähtävyyksistä oli kiinni, ja aamupäivän rutiinikseni muodostuikin nopeasti henkinen valmistautuminen seuraavaan pettymykseen.

Gaudí-kohteet olivat pääsääntöisesti auki, ja lähdin kuuliaisena arkkitehtien tyttärenä kiertämään niitä puhelimeen lataamani kätevän Barcelona City Walk -applikaation perässä. Suosittelen muuten tuota appia kaikille, jotka eivät oikein tiedä mistä aloittaa. Eri pituisia ja aiheisia kävelyreittejä on n. 15, ja GPS vie perille vaikka dataroaming on pois päältä! 

Ensimmäisenä lähdin käymään Casa Batllóssa, Gaudín 1900-luvun alussa uudistamassa mystisessä talossa.

 

cb3.jpg

Talon paikallinen nimi on Casa dels Ossos, eli ”Luiden Talo”, ja onhan tuossa jo ensisilmäyksellä yksi jos toinenkin erilaisia luurankoja henkivä muoto. Olin valtavan innoissani talon sisällä käymisestä, mutta kiitos sateisen kansallispäivän:

 

cbjono.jpg

Jono lippuluukulle oli n. 50m pituinen, ja sen viereinen jono sisäänpääsyä varten kasvoi sitä mukaa kuin tämä lyheni.. Tai oikeastaan, molemmat jonot pitenivät melko säännölliseen tahtiin jo sen 15min aikana, jonka pohdin seuraavaa peliliikettäni! 

Talon ikkunat näyttivät niin täyteen tupatuilta ja akvaariomaisilta, että päätin jättää sisävierailun seuraavaan kertaan ja ihailla muotokieltä vain ulkoa käsin.

 

cb1.jpg

cb2.jpg

Siellä ne tiirailevat.. Onnekkaat aikaiset linnut madon kimpussa.

 

cm5.jpg

Vain lyhyen kävelymatkan päässä Batllólta sijaitsee Casa Milà, tuttavallisemmin La Pedrera eli louhos. 

Casa Batllón jälkeen valmistunut Casa Milà oli aikanaan asuinrakennus, ja vitsit, noilta parvekkeilta kelpaisi seurata Barcelonan vilskettä! 

 

cm3.jpg

cm4.jpg

Talon kuuluisimpiin paikkoihin kuuluu katto, joka oli sateen vuoksi suljettu. Mosaiikkia, portaita, jännittäviä savupiippuja ja upeat maisemat! Jätin sisäkäynnin täälläkin väliin, koska mielenkiintoisin osa oli saavuttamaton 🙁

Casa Milàlta on vajaan parin kilometrin kävely Gaudín suurimmalle ja tunnetuimmalle, vieläkin rakenteilla olevalle, La Sagrada Familia -kirkolle.

SDF3.jpg

Olin niin pöyristynyt a) kirkon koosta b) valehtelematta 100m pitkästä lippujonosta, että kuvasin kirkosta vain muutaman hassun kuvan! Rakennus on niin valtava, että sitä on vaikea vangita kuviin. 

Tuskastuneena kohteiden tungoksesta otin seuraavaksi suunnan kohti Park Güellia ja sen avonaisempia maisemia.

 

 

guell1.jpg

guell15.jpg

Turisteja oli ”yllättävää kyllä” löytänyt tännekin, mutta ruuhkan huomasi vain puiston sisäänkäynnillä. Jos valitsisin vain yhden näistä kohteista, suosittelisin visiittiä Park Güellissa!

 

 

guell17.jpg

Pääsisäänkäyntiä vartioi kaksi taloa, joissa ei ole yhtäkään suoraa kulmaa. Näiden talojen piti olla talonmiehen ja isännöitsijän rakennuksia, mutta nykyään niistä löytyy kauppoja ja infopiste.

 

guell18.jpg

guell16.jpg

Kun löytää tiensä pääsisäänkäynnin hälinän ohi, avautuu puistosta jokaisen mutkan takaa uutta katsottavaa ja upeita maisemia. Epäsäännöllisesti ripotellut tiet, kummalliset kivirakennelmat ja useat näköalapaikat tarjoavat katseltavaa ja kierreltävää moneksi tunniksi.

 

guell2.jpg

guell3.jpg

guell4.jpg

guell5.jpg

guell7.jpg

guell8.jpg

guell12.jpg

Puistosta piti ilmeisesti tulla oma pieni puistokaupunkinsa, mutta asuintaloja rakennettiin vain kaksi – joista kumpikaan ei ollut Gaudín käsialaa. Hän kuitenkin osti ja asutti toista taloa vuosikymmeniä, ja nykyään se on yleisöllekin avoinna.

5,5€ pääsymaksulla pääset esim. katsomaan Gaudín vessaa..

guell11.jpg

guell9.jpg

.. ja makuuhuonetta! Makuuhuonetta kuvatessani mua alkoi naurattaa, kun mieleen nousi vain ihana postaus Pupulandian Jennin makuuhuoneesta, ja mietin tulisiko Gaudín makkarista samanlainen hitti 😀 

 

guell6.jpg

guell13.jpg

guell14.jpg

 

Niin paljon kaunista katsottavaa! Tykkäsin puistosta ihan hurjasti, ja ajattelin löytäneeni kaupungin parhaat näköalat.. Kunnes lähdin Montjuïcille 😉 Siitä tosin lisää omassa jutussaan – jos jaksatte vielä näitä lukea?

 

p.s. Päivän lempikuvattavia olivat linnut Park Güellissa, ja erityisesti paikalle eksynyt, hieman reissussa rähjääntynyt vihreä papukaija!

pulunen.jpg

papa.jpg

Katsokaa nyt, kun toiset piirittävät… Isot pulut hyökkäilivät papukaijan kimppuun tuon tuosta, mutta turistit olivat selkeästi sen puolella. Lintujenruokkimiskiellosta huolimatta tuo vihreä tipu sai yhden jos toisenkin ruokapalan, joiden kanssa lensi tyytyväisenä puuhun. En nyt ota tämän enempää kantaa lintujen ruokkimiseen tai siihen, ansaitseeko papukaija yhtään sen enempää sympatiaa kuin pulut. 

 

papa2.jpg

Mutta onhan se nyt aika söpö…

Jaksatteko lukea vielä pari reissupostausta, jos tiputtelen väliin myös kauneusasiaa? Kameraa tuli lopulta ulkoilutettua aika huolella, ja pari hauskaa ja jakamisen arvoista vinkkiä olisi vielä  takataskussa.. ^_^

Kauneus Meikki Matkat