Naamiohuveja L’Atelier des Délicen tapaan

3.jpg

Tänään on ollut aika klassinen ”pitkä päivä”. Heräsin jo kukonlaulun aikaan ja olin ensimmäisellä työpaikalla klo 07:10. Siitä asti juoksin koko ajan n. 15min aikataulustani myöhässä kahden muun duunin, ja lopuksi vielä hieman yllättävien läheisiä koskevien uutisten takia ympäri PK-seutua ilman kunnon taukoa tai ruokaa iltakuuteen saakka. Kotiin päästyäni söin, ja kaaduin sohvalle lepäämään hetkeksi. Heräsin kaksi tuntia myöhemmin tuskanhikisenä, janoisena, tahmainen tunne ympäri kehoa ja päässä vain yksi asia: Tahdon kasvohoidon!

Kosmetologin pakeille en tällaisella varoitusajalla päässyt, mutta tämänhetkinen lempparinaamioni ajaa melkein saman asian. Vinkkasin tästä Joliesta saamastani L’Atatelier des Délicen piparminttunaamiosta jo aiemmin, kun esittelin käyttämiäni luonnonkosmetiikkatuotteita. Kertaus on kuitenkin opintojen äiti, ja tämä naamio ihana.

Tuote on oikeasti antiage -sarjaa, mutta luonnonkosmetiikan puolella vaikuttavat aineet eivät ole niin tujuja, etteikö tuotteita voisi käyttää nuoremmallakin iholla – varsinkin satunnaisesti. 

 

2.jpg

Tuotteen INCI-lista on kauttaaltaan yhtä mukavaa luettavaa, kuin luonnonkosmetiikka yleensä. Erilaisia öljyjä löytyy useita, ja naamio on valkosavipohjainen – eli oikein klassinen kasvonaamio isolla K:lla!

Tärkeimmät vaikuttavat aineet ovat todella tehokkaasti kosteuttava hyaluronihappo, sekä englanniksi paljon hauskemmalta kuulostava pricly pear oil, eli viikunaopuntiaöljy. Jälkimmäisessä on reilusti iholle tärkeitä rasvahappoja, E-vitamiinia ja aktiivimineraaleja, jotka tekevät siitä erittäin tehokkaan antioksidantin.

Viikunaopuntia on muuten varmasti tuttu kaikille Fallout New Vegas -pelaajille. Itse ainakin vakuutuin tuotteen tehosta ennen kaikkea tämän yhteyden myötä ;D 

 

1.jpg

Kasvoille naamiota suositellaan levittämään reilu kerros, ja vaikutusaika on 15min. Itse kyllä unohdan sen aina paikoilleen vähintään 20min ajaksi.. No ok, 30min :B Ihoa ei kuitenkaan missään vaiheessa ala kiristää, eikä naamion käyttäminen muutenkaan ole millään tapaa epämukavaa. Tuotteessa on hento, mutta erittäin selkeä vanhan piparmintun tuoksu.

Huuhtelun jälkeen iho on selkeästi pehmeämpi ja kosteutettu! Anti-age vaikutuksista en oikein osaa sanoa, mutta en varmasti näytä päivääkään yli 24-vuotiaalta 😉

 

4.jpg

En tiedä onko syynä vielä vahva ensi-ihastus luonnonkosmetiikkaan, vai oikeasti todella hyvä tuote, mutta olen käyttänyt naamiota säännöllisemmin kuin mitään aiempia. Tuubi on kädessä ihanan tuntuinen, tuotetta on helppoa annostella ja purkki on niin kaunis että sen voi hyvin jättää näkyville. 

Oikeastaan naamio on innostanut minua kokeilemaan myös muita luonnonkosmetiikkanaamioita, ja ostoslistani seuraavalle Jolie-visiitille pitenee koko ajan huolestuttavasti >:D Seuraavaksi haluan ehdottomasti kokeille L’Atelier des Délicen kosteuttavaa kasvonaamiota!

Tuubin hinta on muuten n. 45€, siinä on tuotetta 50ml. Oma tuubini on n. 6 käyttökerran jälkeen vielä lähes puolillaan, vaikka levitänkin tuotetta aina reilun kerroksen.

Kauneus Iho Testit

Typerä iho

iho3.jpg

Tämähän on kuin mikäkin Naked Truth -potretti.. Siitä tosin ei ole nyt kyse.

Mä olen teini-iästä asti elänyt hyvin ailahtelevaisen ihon kanssa. Toisinaan se on sileä ja tasavärinen, ja toisinaan se ärtyy täyteen näppyjä ja valtavia ihohuokosia, ja muuttuu laikukkaaksi. Kuten nyt vaikka viime viikolla. Tutorial-postausten kommenteista luen monesti, kuinka upealta ihoni näyttää kommentin kirjoittajan omiin kasvoihin verrattuna, ja ajattelin siksi paljastaa myös tämän kolikon kääntöpuolen. 

Vaikka asiat tekee täysin oppikirjan mukaan, ei se takaa ikuisesti säilyvää täydellistä lopputulosta. Ei vaikka kuinka olisi kauneusalan ammattilainen 😉

Elämäntapamuutoksen ja hyvän ruokavalion ansiosta ihon yleiskunto on ollut jo pitkään hyvä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö naamaani iske muutaman kuukauden välein jonkinlainen katastrofitila. Olen jo pitkä aika sitten ottanut tämän ihon kanssa sellaisen deal with it -asenteen, koska jossain vaiheessa se aina palaa siihen hieman sileämpään ja tasaisempaan normaaliin.

Eihän toi nyt edes ole niin paha!”, saattaa joku ruudun takana huokaista. Ei niin.

Nämä kuvat ottaessani iho on oikeastaan jo rauhoittunut huomattavasti perjantaista, jolloin tilanne oli pahimmillaan. Laskin huvikseni, että naamassa oli silloin päälle 30 eriasteista finniä, ja iho niiden välissäkin poikkeuksellisen laikukasta. Ikävimpiä ovat heti suun ympärille, leukaan ja poskiin ilmestyvät kipeät näpyt, sekä nuo ihohuokoset joita ei saa peitettyä sitten millään.

Typerän ihon tämänkertainen kohtaus on todennäköisesti perujaan ihonhoitotuotteiden vaihdosta, sillä ruokavalio ja päivittäinen rutiini muuten on pysynyt samana jo todella pitkään. Olen kyllä käyttänyt luonnonkosmetiikkaa ihon puhdistuksessa jo pitkään, mutta nyt vaihdoin testimielessä tuotesarjan ihan kokonaan. Katsotaan siis rauhassa, seisooko lopussa kiitos ja entistä tasapainoisempi iho.

 

iho2.jpg

Jos kasvojen iho on aina ollut hyvässä kunnossa, siihen ilmestyvät yksittäisetkin näpyt pilaavat monen päivän. Me näppyjen kanssa päivittäin elävät varmasti tiedämme, että maailman kaatumiseen tarvitaan muutakin kuin finni poskessa 🙂 

Sormet ja varpaatkaan eivät riitä laskemaan kertoja, jolloin olen neuvonut panikoivaa ystävää, jonka kasvoihin on ilmestynyt yhtaikaa ”ihan kamalasti näppyjä”. Yleensä katson kasvot läpi, hymyilen kannustavasti ja kehotan tutkimaan mun naamaa, josta löytyy näppyjä ja niistä muistuttavia arpia hyvinäkin hetkinä yllättävän paljon. Reaktio on aina sama: ”Oho! En mä ole huomannut noita sulla yhtään!!”

Niinpä. 

Jos lähelläsi olevat ihmiset taas kiinnittävät ensimmäisenä huomiota näppyiseen naamaasi, voi seuran vaihtaminen tehdä hyvää. Kukaan ei tuijota teidän finnejänne, ellette itse nosta kissaa pöydälle. Jostain chick-litistä noukkimani neuvo kun pitää julkisissa tilanteissa paikkansa pelottavan usein:

Kukaan ei ajattele sinua. Kaikki ajattelevat vain itseään, ihan niinkuin sinäkin.

 

iho.jpg

Laikukas, näppyinen ja epätasainen. Sellainen tämä naama juuri nyt on. Elämäni päivittäinen sisältö ei kuitenkaan sen takia muutu mitenkään, ihmisten suhtautuminen minuun ei ole mitenkään erilainen, eikä se ihan rehellisesti sanottuna nyt vaan ole niin vakavaa

Jos ihosi vetää yhtäkkiset raivarit ja olotilanasi on paniikki, kokeile näitä:

  • Korjaa ruokavaliosi. Ulkoisien tekijöiden vaikutusta voi miettiä vasta sitten, kun tietää että homma toimii sisältä päin. Puhdasta ruokaa, riittävästi rasvaa, tarpeeksi tuoreita raaka-aineita ja sitä vettä.
  • Vaihda puhtaampaan kosmetiikkaan. Mineraaliöljyt ja talkki tukkivat monen ihoa ja aiheuttavat epäpuhtauksia.
  • Anna ihon hengittää. Oma naamani rauhoittuu monesti, kun se saa olla ilman ylimääräistä meikkiä ja räpellystä pari päivää, vaikka meikit olisivatkin niitä ”puhtaita”.
  • Hoida ja kosteuta. Se että iho rasvoittuu ei tarkoita, etteikö se tarvitsisi kosteutta ja hoitoa – päinvastoin. Älä kuitenkaan vaihda yhtäkkiä akneihon hoitotuotteisiin, vaan hoida omaa ihotyyppiäsi näpyistä huolimatta. Jos taas olet vaihtanut hoitotuotteita, anna niille 3-4 viikkoa aikaa, ennen kuin kiroat ne alimpaan manalaan.
  • Kokeile suolasaippuaa. Itselläni tämä vaan toimii.
  • Jos iho ei muutamassa viikossa rauhoitu yhtään ja asia vaivaa, mene ihotautilääkärille.

Ja tärkeimpänä:

Jos suurin huolesi ovat finnit, elämässäsi on kaikki todennäköisesti aika hyvin.

 

p.s. Uusimmassa Trendissä on loistava ihonhoitojuttu, josta kannattaa etsiä vinkkejä hätätilanteita varten!

p.p.s. Arvoin VIHDOIN Jolien tuotepakettien voittajat! Sähköpostiosoitteettomia, tuplakommentteja ja muita arvontakelvottomia viestejä oli mukana taas kerran, joten arvontaprosessissa kului hetki.

1. paketin voitti nimimerkki Rora. 2. paketin voitti nimimerkki Anniina /TND. Voittajille on lähetetty sähköpostia 🙂

Kauneus Iho Meikki