Noin viikon safkat part 2 – mitä saa 150 €:lla

Budjettimaaliskuu osoittautui nyt vähän huonoksi valinnaksi tarkastelujaksona, koska ensin Kauppiaamme Lidl tarjoaa De Luxea kolme kahden hinnalla ja seuraavalla viikolla -10% koko valikoimasta. Joten vääjäämättä nämä kampanjat vaikuttavat aavistuksen vääristävästi viikkobudjetin kertymään.

Kuitti

Mutta jatkan nyt kuitenkin hommaa, kun kerta aloitin. Huhtikuussa ei kannata, koska olen liki puolet kuukaudesta itsekseni (tai no koirat on myös) himassa, kun mies lähtee reissuun.

Tänään perjantaina oli siis taas kauppapäivä. Kokeilin uutta taktiikkaa menemällä ostoksille jo heti kasilta. Sanoisin, jotta huomattavan toimivampi ja saatan jopa ottaa tavaksi. Ainoa miinus oli se, jotta hyllyistä puuttui jonkin verran ihan perushommeleita, kuten tomaattimurskaa ja tonnikalaa, ilmeisesti eivät tule juurikaan kovin paljon ennen kaupan avaamista hyllyjä täyttelemään. No, jotain kuitenkin löytyi, koska inan alle 150 € oli lasku (maksettavaa jäi alennuksen jälkeen 129,71€).

fullsizeoutput_1124

Kolme kassillista, kuten viime viikolla. Ja lisäksi, ah, aina niin kuvauksellista vessapaperia. Nyt kauppakassien sisältö vastaa jotakuinkin sitä mitä se yleensä on. Meillä ei siis todellakaa osteta viikoittain mätiä, kengurupihvejä tai hummereita, kuten viime viikon setissä köllötteli. Extraa tulee tällä viikolla oikeastaan vain määristä. Ostin tietty tarjoushaukkana kahvia, pastakastikkeita, wok-kastkkeita, öljyä, puddingia, tonicia, biojäte- sekä roskapusseja vähän normia enemmän.

fullsizeoutput_1125

Teimme myös paluun pizzaperjantaihin viime viikon kokeilullisen lämppäriperjantain jälkeen.  Yleensä meillä on perus-Margharitaa, johon sitten tuunataan täytteet, mutta kaupassa sattui olemaan vielä noita Italia-viikon jäänteitä, joten nappasin. Pääsee vieläkin helpommalla. Ja vihdoinkin; Pätkis-levy!!! Täytyy sanoa, että en oikeastaan tiennyt mitä odotin vai odotinko mitään, mutta joudun toteamaan, että pussissa parempi. Levy on ihan jees, mutta suklaa on liian paksua (se siis siinä päällä). Pätkiksen suklaan ei kuulu naksahtaa. Se verran kelpo stuffia kuitenkin, että puoli levyä meni luonaan jälkeen ihan vaan maisteluun.

fullsizeoutput_1126

Muita peruseineitä mainitakseni, mitä tuolla nyt taas on; raejuustoa, parsaa, inkivääriä, paprikaa, maitoa, pastaa, tomaattia, salaatti, ruisleipää, sipulia, koriantieria ja basilikaa. Lisäksi ostin harvinaisesti kaksi pakettia broiskun sisäfileitä, kun olivat tarjouksessa. Niitä meillä on hyvin harvoin, kun en oikein halua hirveästi tehotuotettua lihaa käyttää. Tuo Lidlin pudding on muuten myös todella hyvää, jos noita harrastaa. Ja hintakin on kilpailevia tuotteita edukkaampi; 1,39€/purkki.

Tämän perusteella sanoisin, että meillä syödään ensi viikolla broiskua ja riisiä, höyrytettyä parsaa, hyvin todennäköisesti linssipataa ja jos noiden valmistusmäärät ei karkaa käsistä, Teriyaki Nyhtökauraa. Johon liittyen nostan vielä yhden erinomaisen tuotteen;

fullsizeoutput_1129

Todella hyvä Teriyakikastike. Suosittelen kokeilemaan.

Yhteenveto: Ollaan aika tarkkaan puolessa kuussa ja tähän mennessä maaliskuussa on mennyt ruokakauppaan 462€. Täytyy muistaa, että tuossa on mukana jo ensi viikon safkat, joten ellei nyt mitään merkittävää tapahdu, näyttäisi maaliskuu laskeutuvan aikalailla samaan, kuin aikaisemmatkin kuukaudet. Huolimatta siitä, että kaikenlaisia houkutuksia on matkan varrelle aseteltu.

Työ ja raha Ruoka ja juoma Sisustus Raha

Einesten helmet

Vaikken mikään varsinainen einesten ystävä ole, on olemassa kuitenkin muutamia helmiä, jotka ansaitsevat tulla mainituksi:

Pinaattikeitto (pakaste)

aka Herkkukuutio. Hyvää, ravitsevaa ja logistisesti nerokas. On tosin niin syväjäässä, että tehokkaammallikin mikrolla vie liki kymmenen minuuttia saada syömäkelpoiseksi. Onnistuin tosin tuossa parisen vuotta sitten hankkimaan jonkinmoisen overdosen ja jouduin pitämään liki muutaman kuukauden tauon, kun ei vaan uponnut. Nyt sitten loppuvuodesta aloitin varovaisen kokeilun, ja hyvinhän se upposi. Bonusta myös hinnasta; S-Marketin Kotimainen taitaa maksaa 1,29 €.

Pakasteperunamuusi

Perunamuusin alusta asti väsääminen on melko työlästä, joten pakasteesta saatavat perunaharkot on aivan loistava keksintö. Ainakin Rainbow muusi on niin kelpo tavaraa, että se ei kaipaa mitään lisää. Toki nokare voita saa kaiken maistumaan paremmalta, mutta menee ilmankin. Ja muusista aasin siltaa pitkin…

fullsizeoutput_10dd

…kalapuikot

Kalan jaloin muoto. Yleensä meillä on Lidlin fileeversioita, mutta luulisin, että myös edukkaampi versio on yhtä hyvä. Mutta aivan helmisettiä tuon perunamuusin kanssa; puikelot uuniin ja muusi mikroon. Ja kymmenen minuutin kuluttua homma on lautasella.

Tämä

 

Maksalaatikko

Itse en maksalaatikkoa syö, mutta Saarioisten on kuulema paras. En tunne ketään, kuka tekisi itse maksalaatikkoa.

Thai-cubes

Ne mitä saa pakastealtaasta. Oikeasti hyvän makuisia. Ainoa miinus on ehkä aavistuksen korkea hinta. Cube taitaa kustantaa vähän valmistajasta tai hankintapaikasta riippuen nelisen euroa.

Pakastepizzat

Vaativat toki vähän tuunausta, mutta niin perjantain pelastus; treenin jälkeen paketit auki ja uuni päälle. Ja ei ehdi edes lasillista viiniä imaista, kun pizza on valmis. Olen kuullut, jotta Dr. Otker olisi paras, mutta koska Lidl, meillä on tarjolla pääsääntöisesti Alfredoa. Yleensä Margharita ja omat salamit (ja juustot) ja Rucola. Ja Serrano.

pizza-3147646_1920

 

 

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Ajattelin tänään