Nouse lempi liehumahan!

Lauantaina hyvä ystäväni meni naimisiin. Juhlimme häitä Suomenlinnassa, jonne lautta vei juhlakansan hyisen meren ylitse. Häät olivat yhdellä sanalla sanoen ihanat. Vihkitilaisuus oli hääparin näköinen ja kuuloinen, kun pienessä salissa soi kansanmusiikki. Juuri vihkitilaisuuden loppupuolella tammikuisen iltapäivän pilvinen taivas raottui ja kirkas auringonpaiste valaisi salin. Hetki oli hengästyttävän kaunis ja tuli sellainen tunne, että tämä liitto on aivan erityisen siunattu. Juhlan tunnelma oli rento ja kotoisa, kynttilät valaisivat juhlatilaa, lattialaudat narahteleviat askelten alla. Yöllä palasimme lautalla Helsingin keskustaan ja yövyimme Matkamessujen tarjouksella hotellissa Katajanokalla.

Viime vuosina on ollut paljon hääjuhlia, mutta en ole koskaan ennen ollut talvihäissä. Ehkä siksi nämä häät jäivät jotenkin erityisen tunnelmallisina mieleen. Ja toisaalta alkuvuosi on usein kaikkein hiljaisinta aikaa, joten mikä onkaan parempi sauma juhlia rennosti kivassa seurueessa kuin pimeä tammikuun lauantai?

nouse_0.jpg

kuva ElinaPK

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ystävät ja perhe

Laatuaikaa lahjaksi

Rakas ystäväni täytti 30 vuotta. En halunnut antaa hänelle lahjaksi mitään tavaraa, koska usein 30-vuotiailla sitä on jo niin paljon, että osa on jo ehditty laittamaan kiertookin. Kirjat ovat hyviä lahjoja ja meillä on ystäväni kanssa juuri sopivan verran erilainen kirjamaku, joten kirjalahjat usein osuvat hyvin avaten uusia lukuelämyksiä. Silti halusin antaa jotain vielä erilaisempaa – täyttäisihän hän kolmekymmentä. Päätin antaa lahjan paria tulevaa reissua varten, jotka meillä on edessä tulevan kevään ja kesän aikana. Niinpä suunnittelin tekstin ja lähetin sen siskolleni, joka on todella taitava visualisti olipa kyse sitten graafisen ilmeen suunnittelusta tai sisustamisesta. Annalta tuli pian sähköpostia, joka sai minut huokaisemaan ihastuksesta. Ystäväni sai siis lahjaksi kortin, jonka toisella puolella oli varsinainen onnitteluteksti ja toisella puolella nämä kuvassa näkyvät kupongit. Olin kirjoittanut korttiin, että ystävyydessä parasta on yhdessä vietetty aika ja yhteiset kokemukset. Ystäväni piti lahjasta ja sen ajatuksesta todella paljon, mikä teki minut hyvin onnelliseksi. Ihania juttuja siis tänä vuonna edessä!

 

 

syran_0.jpg

  

 

kuva ElinaPK

Suhteet Ystävät ja perhe Matkat