Unelma Itsestä: Ensimmäinen kuukausi x 20

Yhteistyö: Unelma Itsestä https://www.unelmaitsesta.fi/

2CB41126-3BC6-42BA-89B3-D9F44FC49CFA.jpeg

Kuten monet teistä tietävät, olen mukana syksyn Unelma Itsestä -verkkovalmennuksessa! Valmennusta on nyt takana vähän yli kuukausi, joten ajattelin, että olisi korkea aika jakaa hieman omia kokemuksiani valmennuksesta tähän asti. Listasin 20 eri asiaa, joita Unelma Itsestä on minulle jo opettanut. Let’s go!

0509D07B-347F-47C7-82A8-6EC48C6722CD.jpeg

1. Pysähtyminen hetkeen. Välillä arjessa on vaikea muistaa elää hetkessä. Valmennus on muistuttanut minua siitä, miten tärkeää on muistaa kiireisinäkin aikoina pysähtyä hetkeen ja aistia ne pienetkin asiat ympärillämme.

2. Lämpö. Valmennuksesta huokuu sellainen lämpö, itsensähyväksyminen ja rakkaus, mitä monesti kokee esimerkiksi jooga-tunneilla.

3. Hyväksyntä. Valmennuksessa korostetaan paljon sitä, miten saamme kaikki olla juuri sellaisia kuin olemme. Ei tarvitse olla yhtään enempää tai vähempää.

4. Vapaus valita. Valmennus ei ole kuin mikätahansa valmennus, jossa seurataan tarkasti edistymistä lukujen ja raporttien perusteella, vaan jokainen saa vapaasti poimia valmennuksesta itselleen ne asiat, joita kokee omaan elämäänsä tarvitsevansa.

5. Painosta viis. Tottakai, jos jollain valmennettevista on henkilökohtainen tavoite pudottaa tietty määrä painoa, valmennus antaa avaimet ja tuen siihen, mutta pääpaino on enemmän yleisessä hyvinvoinnissa kuin vaa’an näyttämässä luvussa.

6. Hyvän treenin ei tarvitse olla fyysisesti rankka. Aina ei tarvitse (eikä ole hyvä) painaa treeniä syke pilvissä, verenmaku suussa. Olen joskus itsekin elänyt siinä uskomuksessa, ettei treeni ole hyvä tai riittävä, jos se on rauhallisempi. Olisipa joku kertonut minulle jo tuolloin, että tärkeintä on liikuttaa kroppaa jollain tavalla ja välillä PITÄÄ tehdä myös kevyempiä harjoituksia.

7. Hyvinvointi on balanssia henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin välillä. Monesti kaikkialla korostetaan vain fyysistä hyvinvointia; kun liikkuu ja syö hyvin, voi hyvin. Tässä valmennuksessa, myös henkinen hyvinvointi on suuressa roolissa.

8. Kiitollisuus. Valmennus on antanut tärkeän muistutuksen siitä, miten monesta eri asiasta on syytä olla kiitollinen. Kiitollisuudenaiheiden ei aina tarvitse olla suuria, vaan ne voivat myös olla hyvin pieniä ja arkisia.

9. Olemme itsemme parhaita ystäviä. Ja meidän tulisi myös kohdella itseämme sen mukaan!

10. Toiminnan taustojen ymmärtäminen. Valmennus on auttanut ymmärtämään paremmin, miksi meillä on taipumus toimia tietyllä tavalla ja samalla se auttaa ei-halutun toiminnan välttämisessä.

0AB79948-AE0C-4CC7-ACFF-5E4EEE5C5560.jpeg

11. Monipuolisen liikunnan ja ravinnon tärkeys. Monipuolisuus is the key. Voin rehellisesti sanoa, ettei tämä ole koskaan kuulunut omiin vahvuuksiini. Valmennuksesta löytyy lukuisia eri reseptejä päivän jokaiselle aterialle. Myös valmennettavien lempireseptejä on koottu yhteen.

12. Anteeksianto. Meillä kaikilla on välillä huonompia hetkiä, mutta tärkeää on antaa itselleen anteeksi ja arvostaa niitäkin.

13. Tiedostaminen. Valmennus on laittanut miettimään ja sitä kautta tiedostamaan esimerkiksi, miten menneisyyteni vaikuttaa nykyhetkeen.

14. Tavoitteiden ylöskirjaaminen. Vaikka valmennuksessa ei orjallisesti seurata lukuja, on meillä jokaisella valmennettavalla käytössämme Unelma Itsestä -työkirja, jonne olemme kirjanneet tavoitteemme, mitä ikinä ne kenenkin kohdalla ovat. Kirja sisältää myös viikoittaisia tehtäviä, jotka liittyvät kunkin viikon teemaan. Ylöskirjaaminen auttaa tavoitteiden konkretisoitumisessa.

15. Valmentajien läsnäolo. Valmennusmateriaalia ei vain ole lätkäisty jokaisen kouraan ja sitten jätetty valmennettavia oman onnensa nojaan, vaan valmentajat ovat oikeasti läsnä läpi koko valmennuksen.

16. Viikoittaiset materiaalit. Kuten jo mainittu; uutta materiaalia julkaistaan käsiteltäväksemme joka viikko, mikä pitää mielenkiinnon yllä. Jos saisimme kaiken tuon tiedon samalla kerralla, olisi siinä liikaa käsiteltävää yhdelle hetkelle ja jokaiseen teemaan voisi olla vaikea todella syventyä.

17. Kärsivällisyys itsemme suhteen. Olen ihminen, joka ei voi sietää keskeneräisyyttä itsessään. Heti aloittaessani jonkin uuden jutun, haluaisin olla siinä mestari ja minua ärsyttää, jos en heti osaa. Valmennus on auttanut minua hyväksymään keskenräisyyttä.

18. Unelmat ovat saavutettavissa. Valmennus on vahvistanut uskoa siihen, että ne villeimmätkin unelmat on mahdollista saavuttaa.

19. Rehellisyys. On tärkeää olla rehellinen omista tuntemuksistaan sekä itselleen että muille.

20. Unelma Itsestä on nimensä veroinen! Mitäpä tähän lisäämään. Valmennuksen nimi kuvaa täydellisesti sen sisältöä.

5D28FBF1-ACCC-4553-AB20-F7096A3BC8C7.jpeg
Osoitteesta https://www.unelmaitsesta.fi/ löydät lisätietoa eri Unelma Itsestä -valmennuksista ja mikäli sinäkin haluat lähteä matkalle kohti unelma itseäsi, koodilla ”unelmasilja” saat -15% ostoksestasi.

Kuvat: Josefina R. // Editointi: Minä

 

Suhteet Oma elämä Liikunta Mieli

Viikonloppuni pähkinänkuoressa: Brunssi ja iltapäivä Pispalassa

Heippa! Miten teidän viikonloppu sujui? Omaani voisin kuvailla lähes täydelliseksi. Se alkoi brunssilla Cafe Pispalassa ystäväni kanssa. Tosin tässähän sattui sellainen kommellus, että olimme molemmat ymmärtäneet toisemme väärin sopiessamme sopivaa päivää brunssille. Minä olin ymmärtänyt, että menemme nyt lauantaina ja olin varannut pöydän sille päivälle. Ystäväni puolestaan oli menossa vasta tulevana lauantaina, joten soittaessani hänelle, hän oli vielä yöpuvussa kotona, kun minä olin jo matkalla bussipysäkille. 😀 Onneksi hänellä ei ollut päivälle muita suunnitelmia, joten hän pääsi silti tulemaan näinkin lyhyellä varoitusajalla.

97859C8E-DA4D-4DA3-BA27-05A405AF8386.jpeg

4E0FB104-8D4E-4B29-9F24-23CE7EEA3FF4.jpeg
Brunssin jälkeen sulattelimme hieman ruokia kävelemällä Pispalan kauniissa maisemissa, minkä jälkeen lähdimme eri teille. Itse päätin yllättää työkaverini viemällä hänelle töihin laten. Pitäisi tehdä vielä enemmän tällaisia pieniä hyviä tekoja ja yllätyksiä. Siitä tulee itsekin niin hyvälle tuulelle, kun saa toiselle hymyn huulille. Loppuilta meni soitellessa poikaystävän kanssa ja muutenkin rennosti ottaessa.

97BC80F5-921D-45F5-BCD6-35B7D8D5C41B.jpeg

986D2F57-B6E2-417E-A0E6-BF0DBE8950B8.jpeg

9670683E-3A05-4F9D-8C6B-0C9C99E74B16.jpeg

FC3C0588-638C-474D-B2EE-607EB65F2C62.jpeg

0ACD46CA-4611-4A32-BEFD-84F7C5409534.jpeg

2A2BE9AD-8104-43FE-BB4D-886337903172.jpeg
Sunnuntaina minun oli aamusta tarkoitus osallistua Unelma Itsestä -verkkovalmennuksen live videopuheluun, mutta vanha läppärini ei valitettavasti suostunut lataamaan sivua, joten puhelu jäi väliin.

Iltapäivästä olimme äitini kanssa sopineet, että menemme Tyynen ja hänen omistajansa kanssa lenkille. Uusille lukijoille sen verran tiedoksi, että hoidin siis Tyyneä viime toukokuun Tyynen omistajan ollessa reissussa. Siitä lähtien olen viettänyt heillä paljon aikaa muutenkin, paitsi nyt viime aikoina, kun on ollut niin paljon kaikkea muuta, etten ole ehtinyt käydä heitä edes moikkaamassa. 🙁 Nyt olikin ihan parasta päästä taas temmeltämään tuon maailman symppiksimmän karvakasan kanssa. Tyynestä saa vain aina niiiin paljon iloa ja energiaa omaankin elämään.

7AFE3A29-BEA2-4A38-B9A8-E7BB0ABEE932.jpeg

F9E899E7-F4B6-4EC9-96A6-59795353BD96.jpeg

5CE5E71B-F932-4514-B546-F5E7521E488F.jpeg

33645FC1-52CA-400D-BF8B-9ADDA9B1C4B9.jpeg

F1F19C66-83E1-46A2-81D2-3A9B6257BA0F.jpeg

77E01435-4FA6-4C8F-B98B-74AAD186D98C.jpeg

19B807D8-CF95-43EF-B0B1-E8617E382345.jpeg

03B0F10B-D27F-4F90-98D2-95DE109CD796.jpeg

B0BEEAE2-E90B-470E-8C48-D34165CA1D00.jpeg

07D9C80F-8323-4E0F-BB53-473409CDF93C.jpeg
Toivottavasti teidänkin viikonloppu oli mitä parhain. Ihanaa alkavaa viikkoa! Palataan pian uusien postausten merkeissä.

1FA0790C-2CF2-46FF-B63D-E77F4F36F809.jpeg

91D24DC4-A5DA-47AD-B631-E4ED0B6BA6A7.jpeg

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe