Maanantaitreeni

Paras tapa aloittaa uusi viikko, on käydä jo sunnuntaina tekemässä jotain pientä hikoilua, vaikka ottaisikin muuten päivän levon kannalta. Ystävien kanssa järjestetyt pihapelit tai koripallon heittelyt ovat ihan täydellistä puuhaa pienen hien pintaan saamiseksi. Eilen oli kuitenkin niin huono ilma, että päivä meni maalaillessa ja elokuvaa tuijotellessa. Luultavasti sen takia tänään on ollut erityisen vaikea innostua treenistä.

Tiedän kuitenkin, että viikon saa paljon paremmin startattua käyntiin kun tekee edes jotain pientä. Niinpä laitoin itselleni ylös tällaisen 14 minuutin pikatreenin, joka toimi oikein hyvin. Energiatasot nousivat ja sai taas hyvän treeni-innon päälle. Tähän tarvitset vain käsipainot ja ajanottovälineen (esimerkiksi kännykkä). Laita puhelimeen 7 minuutin päähän hälytys ja toista seuraavia liikkeitä niin kauan, että kello pirisee. 

Sen jälkeen voit pitää pienen tauon, ja jatkaa seuraaviin liikkeisiin. Jos 14 minuutin jälkeen ei vielä tunnu missään, voit toistaa setin vielä uudestaan. 

Ensimmäisessä 7 minuutissa toistetaan seuraavia liikkeitä:

  1. 10 perusliikettä
  2. 15 punnerrusta
  3. 20 ojentajadippiä
  4. 30 sekuntia lankutusta

Tee tätä uudestaan ja uudestaan, niin kauan että 7 minuuttia on täynnä.  

Seuraavat 7 minuuttia:

  1. 24 pystypunnerrusta käsipainoilla
  2. 50 vuorikiipeilijää (25/jalka)
  3. 24 punnerruslankkua (12/ käsi)
  4. 12 Haarapunnerrusta(hypyllä)

Kuten ensimmäisessäkin, toista näitä liikkeitä kunnes 7 minuuttia on täynnä. Ei lepotaukoja!

Treeni ei ole maailman rankin, vaan jättää hyvän fiiliksen jälkeensä. Tempoa voi säädellä itse oman jaksamisen mukaan, ja sykkeet saa hyvin koholle mikäli sitä kaipaa. Treeni-intoa!

Training shoes - Puma, Pants - Puma, Shirt - Weekday (old)

Pictures: Tomi Taskula

Kommentoi