Päivän ruoat

Tervetuloa kaikille uusille lukijoille:) Ruokajuttuja on toivottu lisää, joten esittelen tässä nyt yhden päivän ruoat, jotka sopisivat mielestäni hyvin laihduttajalle. Jos urheilet päivän aikana, suosittelisin lounaalla nauttimaan vaikka sitä bataattia salaatin lisäksi. Katselkaa myös kellonaikoja, niistä saa vähän viittellistä käsitystä kuinka usein kannattaisi syödä. Ja muistetaan taas, että tämä on vain minun tapani. En ole mikään ravintoterapeutti, nämä ovat kuitenkin toimineet hyvin kohdallani. Olen myös pienikokoinen ja energiantarpeet ovat sen mukaiset.

 Aamupala 07.00 : 4 viljan puuro, 1 banaani, hiukan hunajaaVälipala 09.30 : hedelmä (esimerkiksi mandariini)/avokadoLounas 12.00 : 1,5 paksuhkoa kanan filettä soijahunaja marinaadissa, raejuustoa, kurkkua, paprikaaVälipala 15.00 : Smoothie (esimerkiksi, vaniljasoijamaitoa + jäisiä marjoja + inkivääriä + tuoretta mangoa)Päivällinen 18.00 : 1,5 kananfilettä samassa marinaadissa, paprikaa, salaattia,kurkkua Iltapala: Iso kuppi marjoja Tässä kuvana vielä ilman välipaloja.  Onpas aika tylsän näköisiä annoksia. Tässä kuitenkin yhden päiväni ruoat.  Ja koska en osta ikinä valmiiksi marinoituja lihoja, olen kehittänyt kaikenlaisia kastikkeita joilla saa lisää makua ruokaan. Tässä oli nyt soijaa, Mirin- riisiviiniä, hunajaa ja valkosipulia. Opin sen jostain blogista joskus, ja nykyään käytän sitä harva se päivä.

Kommentit

Elisa Lepistö (Ei varmistettu)

Juurikin näin! En tiedä onko tuo kokeilemasi ollut samaa, ja ei välttämättä ole kaikkien makuun tuo mirin. Se on samaa mistä teriyaki kastike tehdään (ainakin käsitykseni mukaan), ja sekin on ihan lemppareita.:)

Elisa (Ei varmistettu)

Hei Noora,Kiitos paljon, ja tervetuloa:)

Netta (Ei varmistettu)

Ei oo kyllä yhtään tylsän näkösiä annoksia! Älä höpötä, näyttää tosi hyvältä ^^ vois iteki joskus kokeilla tota banaania puuron kanssa :)

Elisa Lepistö (Ei varmistettu)

Voi kiitos :) Tein äsken ihan tajuttoman hyvää ruokaa. Laitan siitä huomenna postauksen! Ihan tulee vesi kielelle vieläkin kun mietin, haha :D

Anonymous (Ei varmistettu)

Syötkö ollenkaan esim. erilaisia pähkinöitä ja/tai siemeniä?Ruokiasi katsoessa huomasin vain, ettei siellä ollut rasvaa oikeastaan ollenkaan.Tiedät varmasti, että esimerkiski D-vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen :)Muuten oikein hyvännäköisiä ruokia, nam!

Elisa Lepistö (Ei varmistettu)

Mahtavaa :) Tosi kiva että tykkäät.Itse olen vahvasti sitä mieltä, että ruokavaliolla saa jo hurjasti ihmeitä aikaan, vaikkei urheilisi ollenkaan!Ja huomenna tulossa tosiaan taas ruokajuttu ;) Tein tänään niin ihanaa ruokaa että on pakko huomenna jakaa resepti täällä.

Elisa Lepistö (Ei varmistettu)

Näinhän se taitaa olla! :) Käytän raejuustoa usein salaateissa antamaan vähän lisää makua. Ja mä taidan olla vähän protskuhullu :DKiitos!

Anonymous (Ei varmistettu)

Heh, itselle raejuusto on ihan "staple" eli aivan sama, mitä syön tai paljonko ruuassani on (jo) proteiini, niin AINA lisään raejuustoa. Juurikin tuon maun takia, en sen takia, että sitä tarvitsisin. Mä h.a.l.u.a.n lisätä raejuustoa. Olen sitä pitsankin päälle laittanut :P ...ja rahkaan...ja puuroon...ja salaattiin...kanan päälle, kalan kaveriksi, pähkinöiden joukkoon...you get the picture :D-A

Elisa Lepistö (Ei varmistettu)

Haha, juuri näin!Samoilla linjoilla mennään! :)

Elisa Lepistö (Ei varmistettu)

Pähkinöitä en oo uskaltanut syödä, kun oon jollekin niistä allerginen. Mutta ne tosiaan on todella hyviä välipaloja, tai vaikkapa salaatin seassa, juuri hyvien rasvojensa takia. D-vitamiinin otan aina aamulla, kun syön joko juustoa leivän kanssa, tai puuroa rasvaisella maidolla :) Hyvä pointti tuo silti, että rasvoja tulee saada joka päivä, ja mielellään tietysti niitä hyviä! Avokadossa niitä on, ja niitä popsinkin melkein päivittäin.

Anonymous (Ei varmistettu)

Tätä meinasin tulla tänään sulta toivomaankin, että laitat tollasta listaa mitä ite syöt päivän aikana, mutta näköjään ehdit ensin:) Tosi hyvä tää sun blogi! Vaikka en ite ookaan mikään himourheilija, niin tavotteena olisi kuitenkin painoa pudottaa että pääsis vähän timmimpään kuntoon ja näistä ruokavinkeistä on taatusti apua:)

Anonymous (Ei varmistettu)

Pieni vinkki lounaaseen. Kana on käytännössä pelkkää proteenia. Yks normi file n.150g niin saat siitä helposti 20-25g protskua. Silloin et tarvitse enää annokseen raejuustoa.Näytät hyvältä :)

Tahra (Ei varmistettu)

Marinoidut lihat/kanat on out minunkin listoistani. Mielestäni marinaadilla yritetään peittää sitä faktaa että kyseinen tuote on parhaat päivänsä jo nähnyt, ja siksi naturellit ovatkin usein vähän kalliimpia. Ja kanassa, mikä ihme siinä on että 99% marinoiduista on sitä iänikuista hunajamarinadia. Ihan tavallisilla mausteilla on tullut itse mentyä, riisiviiniä en ole kokeillut mutta kerran ostin (kai) sitä vahingossa. Kiinassa ollessa ostin sellaisen pakkauksen, jossa oli nestettä, jossa lillui riisiä. Kuvittelin sen olevan sitä mitä kiinalaiset vetävät aamupalaksi, eli vetistä riisipuuroa. Siinä kuvitelmassa avasin paketin kämpillä ja haju oli hirmuinen. Periaatteen vuoksi maistoin sitä ennen kuin kaadoin koko pullollisen vessanpönttöön, ja tuon pikkumaistamisen jälkeen huuhdoinkin suutani loppuillan. Aivan hirveää. Tietenkään en voi mennä takuuseen oliko tuo sitä mitä riisiviinillä yleensä tarkoitetaan, mutta ei-viinaosastolta sen olin ostanut ja siinä luki jälkeenpäin katsoessani pienellä präntillä rice wine. Luulen ettei oo mun juttu :D Ihan tavan etikat ovat kyllä hyviä minunkin mielestäni.

Noora (Ei varmistettu)

Oikein piristävän ja mielenkiintoisen oloinen blogi, taidankin jäädä seurailemaan! :)

Kommentoi