Vähän kaikkea-treeni

Ihastuin Perussa treenatessamme tällaiseen treeniin, joka ei keskity mihinkään tiettyyn harjoittelumuotoon vaan yhdistää vähän kaikkea. Tykkään mennä johonkin urheilukentälle, sillä siellä voi tehdä todella monipuolisia harjoituksia. Tässä yksi treeni, jonka voi tehdä jossain missä on ulkoliikuntaan tarkoitettuja kuntolaitteita. Itse käytän usein Meilahden liikuntakeskuksen kenttää, mutta niitä on Helsingissä monessa muussakin paikassa. Toinen paikka on keskuspuistossa Laakson kenttien kupeessa. 

Hölkkää ensin kuntolaitteiden luokse, niin että syke nousee jo melko korkeaksi. 

Valitsen yleensä puisesta vatsojenvetolaitteesta sen jyrkimmän kulman ja teen siinä vatsat.

  • Vatsat: päivästä riippuen yleensä 25-50 toistoa
  • Leuanvetomaksimi, jonka jälkeen jalat tukille (jos mahdollista) ja avustettuja leukoja loppuun asti
  • Dippipunnerrus maksimi
  • Kyykky + kädet suoraksi ylös tukin kanssa. Teen yleensä pienimmällä tai toiseksi pienimmällä tukilla 20 toiston sarjoja

Toista lihaskunto-osuus kerran tai kaksi. 

  • Loppuun vielä n. 100 m spurtit kolme kertaa. Jos lähistöllä on mäki, voit tehdä ne myös ylämäkeen. 

Kävely takaisin kotiin. 

Jos teillä on hyviä ulkotreenipaikkoja tiedossa Helsingissä, niin vinkatkaa! 

In Lima I fell in love with this kind of training that has kind of everything in it. Jogging, sprints and muscle training. I usually do it on a outdoor sports field. First I run to the field, then do abs, pull ups, tricep dips, and squats, 2 or 3 rounds. Then sprints 3 times (about 100m) or if there is a hill, even better! Usually I walk home after. 

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu) https://islakahdenkesken.blogspot.fi/2016/03/pahan-puhuminen.html

...uij, kiitti vinkistä!

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.