tacoja ketjutyyliin – aleksanterinkadun ahorita ei säväytä

Ahorita_3.jpg

Ennen Lissabonin matkalle lähtöäni ehdin treffata lempityttöjäni kesäkuussa Aleksanterinkadulle avatussa Ahoritassa.

Ahorita on Richard McCormickin uusi kokeilu, jossa yhdistyvät terveelliseksi lupailtu meksikolainen sekä pikaruokaravintolan nopeus. Käytännössä Ahorita on kuin taco-versio Subwaysta: asiakas saa valita tiskillä itse, minkälaisia täytteitä hänen tacoonsa tulee.

Annoksensa voi valita joko neljästä erilaisesta ateriavaihtoehdosta tai tilata tacoja oman nälän mukaisesti yhdestä neljään kappaletta. Pikaruokaketjulle tyypillisesti ruoan voi napata tarvittaessa mukaan.

Ahorita_4.jpgAhorita_5.jpgAhorita_6.jpg

Toisin kuin monien muiden pikaruokaketjujen, Ahoritan sisustus on jopa miellyttävä: kirkkaan turkoosit seinät, trendikkäät kattovalaisimet, kasvit ja seinälle kirjoitettu slogan ”eat, study, taco and repeat” tekevät ravintolasta sympaattisen.

Itse ruoka on kuitenkin keskinkertaista. Makumaailma on hyvä, ja raaka-aineet ovat tuoreita, mutta salaattini muistuttaa lähinnä epämääräistä guacamole-mössöä. Ystävien tilaamat tacot osoittautuvat mainioksi, ja molemmat tykkäävät siitä, että tacojen määrän saa valita halutessaan itse. Yksi pieni taco maksaa vain neljä euroa, joten se sopii hyvin myös ”välipalaksi”.

Ahorita_1.jpgAhorita_2.jpg

Vaikka Ahoritan tarjonnassa ei ole mitään moittimista, paikka ei säväytä. Ystävän toteamus ”ihan hyvää, mutta tuskin tänne tulee uudelleen tultua” kuvastaa parhaiten rennon ravintolaillan tunteet.

Pikaruokaketjujen sijasta taidan keskittyä mieluummin hitaampiin vaihtoehtoihin – McCormickin ravintoloista Sandro on edelleen suosikkini.

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Hyvä olo Ajattelin tänään

viisi päivää lissabonissa

Lissabon.JPG

Tiedättehän sen ihanan, vatsanpohjaa kipristelevän tunteen, kun edessä odottaa matka tuntemattomaan?

Vetolaukkuun on pakattu aurinkorasva, mekkoja ja korkokengät, passi odottaa pöydällä. Pyörin ympäri asuntoa, ja mietin, mitä vielä tarvitsen mukaan. Parin tunnin päästä on aika suunnata lentokentälle ja astua koneeseen, joka lähtee 16:40 Lissaboniin. Iiks!

Viimeisten päivien aikana on tapahtunut paljon. Kesätyöt loppuivat, mutta sain iloisena yllätyksenä tiedon uudesta työpaikasta. Irtisanoin vuokrasopimukseni ja aloin valmistella asuntoa muuttoa varten – viikonloppu kului tehden tilaa poikaystävän asunnon kaappeihin.

Kesään on mahtunut valtavasti ihania, uusia ihmisiä, nauruntäyteisiä iltoja, värikkäitä auringonlaskuja ja rauhallisia aamuja, mutta myös paljon töitä. Siksi onkin ihanaa vaihtaa maisemaa muutamaksi päiväksi ja karata lemmenlomalle oman kullan kanssa Lissabonin romanttisille kujille.

Kaupunki on molemmille tuntematon, emmekä ole tehneet sen suurempia matkasuunnitelmia. Tämä oli itselleni aluksi pieni kauhistus: olenhan tottunut ottamaan aina selvää kiinnostavimmista ravintoloista, kahviloista ja paikallisista nähtävyyksistä. Nyt selvitystyöhön ei vain ole ollut yksinkerstaisesti aikaa.

Siksi tuntuukin kutkuttavalta vain heittäytyä kaupungin vietäväksi, antaa sen kuljettaa uusiin, jännittäviin paikkoihin. Muutamia must-juttuja listallani tosin on: haluan kuunnella fadoa kynttiläillallisella, maistella värikkäiden torien tuoreita hedelmiä, kiivetä korkealle näköalapaikalle ja ihastella satoja vuosia vanhaa arkkitehtuuria.

Seikkailu kutsuu!

bloglovin / instagram / pinterest

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat