kesä, meri ja saaristo – kahvihetki lonnassa

Lonna_3.jpg

Viime maanantaina kävin työkeikalla testaamassa Lonnan saaristokahvilan Nyt-liitteen nimissä. Olin kuullut saaresta paljon kertomuksia jo aiemmin, ja siksi se olikin yksi kesän todo-listani kohteista.

Parempaa päivää saaristoretkelle ei olisi voinut toivoa: aurinko porotti laivan kannelle, lokit kirkuivat ympärillä ja hiukset heiluivat raikkaassa merituulessa. Olen tottunut meri-ilmastoon jo pienestä pitäen, sillä perheelläni on mökki meren rannalla. Siksi merelle on pakko päästä niin monesti kesässä kuin mahdollista.

Lonna_4.jpgLonna_2.jpgLonna_5.jpg

Perillä Lonnan saaressa tunnelma oli rauhaisa. Kahvila oli juuri menossa kiinni, mutta ehdimme tilata suolapalaksi siikapiirakkaa ja salaattia sekä kahvia ja teetä.

Tarkemmat arviot kahvilakäynnistä voit lukea Nyt.fi:n artikkelista. Yleisvaikutelmani kahvilan ruoasta ja paikan tunnelmasta oli hyvä, joskin kahvilan toiminta kaipaa vielä viilaamista.

Lonna.jpg

Parhaimmillaan Lonna taitaakin olla ilta-aikaan, kun aurinko laskee meren taa, ja terassia ympyröivät lamput syttyvät hämärään kesäiltaan. Saarelta on myös huikea näkymä Helsingin keskustaan – siellä rannalla olisi ihana olla, vilttiin kääriytyneenä, ja kuunnella yöhön käyvän saaren ääniä.

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään

my summer bucket list

summer.jpg

Fiilistelimme eilen tulevan viikonlopun hellesäitä töissä toimituksessa. Heinäkuu! Seksihelle! Missä on mun minishortsit ja bikinit?

Niin vähän aikaa, niin paljon tekemistä. Suomen kesä on kiusallisen lyhyt, ja juuri siksi kesäpäivistä pitää ottaa kaikki irti. Kun aloimme pohtia, mitä kaikkea kivaa töiden jälkeen voisi tehdä, iski vastaan kuitenkin runsaudenpula.

Laadin itselleni joka kesä listan asioista, jotka haluan tehdä – ja lopulta ehdin toteuttaa ehkä kolmasosan niistä. Toisinaan loppukesästä voikin iskeä paniikki, että APUA mä en oo vieläkään ehtinyt käydä tuolla, nähdä tota tyyppiä ja tehdä näitä asioita

Nykyään suhtaudun kesälistaani lungisti. Kesällä on hyvä mennä fiiliksen mukaan, poiketa suunnitelmista, nuuskia uusia paikkoja ja heittäytyä hetkeen. Ne kesälistan asiat, jotka jäävät tänä kesänä tekemättä, voi aina toteuttaa seuraavana kesänä.

Mitä kesälistaltani sitten löytyy? No, ainakin nämä:

– pitsat Skifferissä
– pari saaristoretkeä
– retki Porvooseen
– ainakin 10 litraa jäätelöä (todennäköisesti enemmänkin)
– kilokaupalla mansikoita
– Espan nurmikolla makoilua
– Helsingin kivoimpien drinkkimestojen testausta
– grillaamista kyllästymiseen asti
– aamiaisia kesäkahviloissa ja toreilla
– loikoilua perheen kesämökillä
– ulkoilmaleffoja

Tänään aion suunnata töistä suoraan Hernesaaren rantaan tutustumaan tuoreeseen ravintolakompleksiin, ja huomenna edessä olisi piknik-retki Espoon saaristoon. Can’t wait! Aurinkoa, ihanaa ruokaa, rentoutumista ja kesäfiilistelyä. Siinä viikonloppu mun makuun. ♡ 

bloglovin / instagram / pinterest

Suhteet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään