täyden kympin after work – taivaallinen tres bones

Tres_Bones_3.jpg

Mikä olisikaan parempi päivä after workeille kuin tiistai, jolloin viikko on (melkein) puolivälissä?

Sovimme tyttöjen kanssa treffit Annankadun Tres Bonesiin, jossa en ollut vielä itse ehtinyt käymään. Koska rakastan uusiin ravintoloihin tutustumista, otin ilomielin ehdotuksen vastaan  olinkin halunnut päästä testaamaan Bonesiin jo jonkin aikaa.

Tiistai-illalla ravintolassa oli leppoisa tunnelma ja asiakkaita kourallinen. Sisustus oli rennolla tavalla tyylikästä: punaista tiiliseinää, kuparipöytää, värikkäitä tuoleja ja tauluja.

Aloitimme ruokahalun herättelyn drinkeillä. Olin bongannut coctail-listalta jo aiemmin makealta kuulostavan ACG Sourin, joka koostui aperolista, chilistä, inkivääristä, hunajasta ja appelsiinista. Siis kaikki suosikeistani! Juoma osoittautuikin kesäisen raikkaaksi, täydelliseksi valinnaksi leppoisaan ystävien seurassa.

Tres_Bones_1.jpgTres_Bones_2.jpg

Vatsani kurni aika tavalla, sillä söin päivällä kevyesti töissä, ja lounaasta oli päässyt vierähtämään jo useampi tunti. Harkitsin aluksi ruokaisaa maalaissalaattia, mutta lämmin sienipaistos kananmunan kera vei lopulta voiton.

En tiedä, olinko vain supernälkäinen, mutta ruoka oli täydellistä. Täydellistä! Kaikki maut olivat kohdallaan, risotto ihanan kosteaa, sienet sopivan suolaisia, ja annoksen päälle levitetty vaahto pehmensi kokonaisuutta. Ainoa huono asia annoksessa olikin se, että ruoka katosi lautaseltani aivan liian nopeasti.

Myös kaverin lautasella lekotellut päivän kala näytti taivaalliselta  ja kuulemma myös oli sitä, enkä epäile. Tämänpäiväisen kokemuksen perusteella tulisin ilomielin koska tahansa uudelleen Bonesiin illalliselle, kuten myös lasilliselle, sillä myös tilaamamme drinkit olivat erinomaisia. Mitkä makuvivahteet, wow.

Tres_Bones_4.jpgTres_Bones_5.jpgTres_Bones_6.jpgTres_Bones_9.jpg

Mainiot drinkit ja ruoka korvasivat oivallisesti harmituksen, ettemme päässeet nauttimaan after workeista terassille viileän ja pilvisen sään vuoksi. Ensi kerralla sitten terdelle aurinkoon, vai mitä, tytöt?

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään

nopea ja helppo kesämökkiherkku – mehevä mustikkapiirakka

mehevä_mustikkapiirakka_1.jpg

Ensimmäinen on työviikko on aina kaikesta hauskuudesta huolimatta väsyttävin. Siksi otinkin ilolla vastaan äitini kutsun lähteä viikonlopun viettoon maalle, vanhempieni takapihan runsaana kukkivien omenapuiden katveeseen, corgia rapsuttelemaan ja rentoutumaan.

Sain juuri sitä, mitä tarvitsin. Kävin kahvilla, saunoin, luin aamulla lehdet rauhassa, uppouduin kirjaan, soitin pianoa, kävin kävelyllä. Ei edes haitannut, vaikka aurinko ei paistanut koko ajan. Tuntui ihanalta vain olla, makoilla sohvalla villasukkaiset jalat poikakaverin sylissä.

Olin jo etukäteen suunnittelut, että jos lähdemme käymään mökillä, leivon mukaan simppelin mustikkamurupiirakan. No, viileän sään takia emme viitsineet koskaan lähteä mökille, mutta tein silti mustikkapiirakan. Se syntyikin niin vaivattomasti ja nopeasti, etten enää muun ohjeen mukaan taida tehdäkään!

Inhoan liian kuivaksi paistuneita leivonnaisia, sillä ne menettävät heti puolet maustaan. Olivian nettisivuilta nappaamani mustikkapiirakan resepti tuotti toivomani lopputuloksen: kostean piirakan, joka suorastaan sulaa suussa.

Koska alkuperäinen taikinamäärä oli turhan reilu neljälle hengelle, tein piiraasta hieman soveltaen puolet pienemmän. Päälle tulevaa murutaikinaa tein kuitenkin yhtä paljon kuin isompaan piirakkaan, sillä rakastan hampaissa ihanasti rasahtelevaa, makeaa murutaikinaa.

Jos haluat mehevää mustikkapiirakkaa, try this. Et tule pettymään.

mehevä_mustikkapiirakka_3.jpgMehevä mustikkapiirakka (4-5 hengelle)

Pohja:                                  Päälle:                               Muruseos:
2 munaa                              300 g mustikoita                50 g voita 
1,75 dl sokeria                    1 tl perunajauhoja             1 dl sokeria
80 g sulatettua voita                                                     1 dl vehnäjauhoja
1 dl piimää
3 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 tl vaniljasokeria

Sekoita munat ja sokeri. Lisää sulatettu voi ja piimä. Sekoita vehnäjauhot, leivinjauhe ja vaniljasokeri keskenään ja lisää jauhoseos taikinan joukkoon.
Vuoraa korkeareunainen noin 25 x 35 senttimetrin kokoinen vuoka leivinpaperilla. Kaada taikina vuokaan ja levitä tasaiseksi.
Sekoita perunajauhot ja mustikat. Levitä pohjataikinan päälle.
Mittaa muruseoksen ainekset kulhoon ja nypi murumaiseksi. Ripottele muruja mustikoiden pinnalle.

Kypsennä 175-asteisessa uunissa 40–45 minuuttia. Anna jäähtyä ennen tarjoilua.

bloglovin / instagram / pinterest

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Mieli